6

263 48 104
                                    

Sabah namazı için erkenden kalktım. Abdestimi alıp Buse'yi uyandırdım. O abdestini alırken bende namazımı kılıyordum. Namazımı bitirince tesbih çekip duamı ettim. Su içmek için mutfağa gittim. Ben su içerken içeriye Buse girdi. Normalde namazdan sonra mutlaka uyuyan namazdayken bile gözünden uyku akan Buse fazlasıyla aylıktı.

"Hayırdır. Uyurdun normalde."

"Evet ama heyecanlıyım. O yüzden uyku tutmadı. Ne yapsam gidene kadar?"

"İstersen evine geç diğer eşyalarını da al. Bundan sonra bende kal. Sen zaten niye ayrı eve çıktın ki?"

"Sen sürekli göreve gidiyorsun. Evde rahat etmek istersin diye ayrı ev tuttum."

"Bari bahanen düzgün olsaymış. Hadi madem uykun yok git eşyalarını topla getir buraya. Onları yerleştirirsin. "

"İyi tamam ben hazırlanayım."

"Ben yatıyorum. Alt mahallede anahtarcı var. Kalkınca sanada anahtar çıkartırım. Şimdilik al benimkini."

"Tamam. Olmazsa ben orayı toparlayım. Akşam dönerken eşyaları alayım. Senin uykun hafif uyandırsın  hemen. Rahat rahat uyu sende."

"Sen bilirsin. Nasıl rahat edeceksen öyle yap. Yatıyorum ben."

Buse üzerini giyinmeye giderken bende odama geçtim. Uzun bir uyku çekmek istiyordum. Yatağa uzanıp kapattım gözlerimi. Uzun sürmeden uykuya daldım.

Dışarıdan gelen sesler sayesinde uyandım. Hurdacı geçiyordu. Saate baktığımda 12'ye geliyordu. Kalkıp elimi yüzümü yıkadım. Bu gün eşyaları yerlestirecektim. İlk önce odayı silip süpürecektim. O yüzden odadaki kolileri, valizleri ve henüz kurulmamış olan kitaplığı çıkarttım.

İlk önce odayı süpürmeye başladım. Odada sadece yatak, çalışma masası ve gömme dolap vardı. Yatağı ve masayı çekip iyice süpürdükten sonra vileda için su hazırladım. Suyun içine biraz güzel koktuğunu düşündüğüm yumuşatıcıdanda koyup odayı silmeye başladım. Camın olduğu taraftan başlayıp kapıya doğru gittim. İlk başta açtığım cam sayesinde hem yerler hızlı kurudu hemde ev biraz havalandı.

Yerlerin kurumasını beklerken salonun ve mutfağın camını da açtım. Ev iyice havalandı. Karnım acıkmaya başlayınca kendime tost yapıp yemeye başladım. Ev küçük olduğu için temizlenmesi kolay oluyordu. Buse'nin odasına girmeyecektim. Geldiği zaman onunla temizledim. Yemeğimi yiyip kirlileri makineye koydum. Odama geldiğimde yerler kurumuştu.

İlk önce valizleri odaya alıp onları dolaba yerlestirecektim. Oda kareydi. Kapıdan girildiğinde karşı duvarda cam vardı. Camın önünde çalışma masası, kapının solunda aynı hizzada gömme dolap vardı. Dolabın önünde yan şekilde yatak duruyordu. Valizleri yatağa koyup dolaba yerleştirmeye başladım. Dolabı daha önceden sildiğim için tekrar silme gereği duymadım. Dolap 4 kapaktan  oluşuyordu. Sağ iki taraf uzun, asılması geren kıyafetler içindi. Diğer tarafın kapağını açtığımda yarıya karar raf alt taraf çekmeceydi. Kıyafetlerimi yerleştirdiğim sırada ezan okunmuştu. Abdestimi alıp namazımı kıldım ve işime devam ettim.

Kıyafetlerim bitince henüz kurulmamış olan kitaplığımı kurmaya başladım. Kitaplık yan yana 4 bölümden oluşuyordu. Klasikler, romanlar,tarih kitapları ve dini kitaplar. Kitaplığı masanın hemen yanına kurdum. Biraz uzun sürede kursamda bitmişti. Kolileri içeriye alıp kitapları teker teker yerleştirmeye başladım.

1 saatin sonunda kitaplarda bitmişti. Kolilerin bantlarını çıkartıp katladım. Binanın depo olarak kullandığı bir yer vardı Buse kendi kolilerini boşaltınca onlar ile birlikte aşağı götürürdüm. Şimdilik balkonda durabilirlerdi.
Valizleri bazaya koyduğum için onlar aşağı inmeyecekti. Son bir koli kalmıştı. Onda da kemanım vardı. Çalmayı çok severdim. Lise zamanında öğrenmiştim. Kemanı da çantası ile birlikte masanın yanına koyunca genel olarak işim bitmişti. Takılarımı,bakım malzemelerimi ve bir kaç makyaj malzemesinin olduğu çanta kalmıştı. Onlarıda masanın bacak kısmında olan çekmecelerde yerleştirip bütün koli ve çantaları bitirmiştim. Sadece boydan  bir ayna kalmıştı. Onu da sarılı olduğu korumadan çıkartıp uygun bir köşeye koydum.  Oda sonunda bitmişti. Saat öğlen 16'ya geliyordu. Buse sağlıkçı olduğu için günlük çalışma saati daha uzundu aksam 20.00 da işten çıkıyordu.

GÖLGE Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin