Yazmak istiyorsun. Düşüncelerini artık kelimelere dökmenin vakti geldi!
Yazacağın düşünceye karar vermeden yazmaya çalışmak dalgalara doğru yüzmekten farksızdır. Çabalar, çabalar çabalar fakat hep aynı noktada kalırsınız.
İşte bu bölümde sizlere yazmak istediğiniz kurgunuzun fikrini nasıl bulacağınızı, zihninizde alevlenen o küçük fikri nasıl geliştirebileceğinizden bahsedeceğiz.
Öncelikle yapmanız gereken ilk şey ilham alabileceğiniz yerlerde olmanız. Bu, herkes için değişiklik gösterebilir. Pinterest'te gezinebilir, yürüyüşe çıkabilir ve sevdiğiniz bir mekana gidebilirsiniz.
Kurguya dönüşecek bir fikir bulmak ve bu fikri geliştirmek hiçbir zaman kolay olmaz fakat yazmaya değer bir fikir bulmak bu yolda atabileceğiniz ilk adımdır.
Peki kurguya dönüşecek bir fikre nasıl ulaşabilirsiniz?
Okumalısınız. Bol bol okumalısınız.
Okudukça aklımıza gelen fikirler, o kitaplar hakkındaki düşüncelerimiz bizi kendi hayal gücümüzden çıkan yeni bir kurguya götürebilir. Daha da önemli okudukça gelişen ve değişen bakış açımız sayesinde en sıradan olaydan bile ilham alıp yeni dünyalara yelken açabilecek hale geliriz.
Her ne kadar okumak en başta gelse de okumanın yanı sıra yeni bir kurgu fikri bulmak için yapabileceğiniz başka şeyler de var.
- Müzik dinleyin! Sevdiğiniz müziklerin sizde hissettirdikleri çok güzel kurgu fikirleri ortaya çıkarmanızı sağlayabilir.
- İlginç haberleri araştırın! Çoğu zaman kurgular gerçek olaylardan esinlenir, hikayenizin temel aldığı olayı bulmak için biraz araştırma yapabilirsiniz.
- Yazar topluluklarına katılın! Sizin gibi yazan insanlarla iletişime geçmek bazen en iyi ilham kaynağı olabilir.
Kurgu fikrinizi keşfetmek, yeni bir kurgu fikri edinmek için Yazı Rehberi'nin Yazı Fikirleri çalışmasına göz atabilirsiniz. Sizin yeni bir kurgu fikri bulurken yaptığınız şeyler nelerdir? Düşüncelerinizi bizimle paylaşırsanız çok mutlu oluruz.
Kaleminiz güçlü, ilhamınız bol, hayal gücünüz sonsuz olsun.
Yazıyla kalın.
Yazı Rehberi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Adım Adım Kurgu Rehberi
Non-FictionBaşarılı bir yazar olmanın adımlarını birlikte atmaya ne dersiniz? Hayal gücünüzü kelimelere dökmek, fikirlerinizi dünyayla paylaşmak için yazma sürecine giriş yapmak oldukça heyecan vericidir ama bu süreçte hangi adımları takip etmeniz gerektiğiniz...