Kurgunun Temasına, Konusuna, Türüne Karar Ver!

98 8 3
                                    

Geçen bölümde kurgumuzun fikrine, hikayenin temeline nasıl ulaşabileceğimizi konuşmuştuk. Bu bölümde ise fikrimizi biraz daha tanımak üzerine düşüneceğiz.

Kurgu fikrimize karar verdik. Peki sırada ne var?

Ne yazacağımıza karar verdikten sonra yapmamız gereken ilk şey kurgumuzun türüne ve temasına karar vermektir. Örneğin; bir adamın kendini bulması üzerine bir kurgu yazmaya karar verdiniz diyelim. Bakıldığı zaman oldukça sıradan ve artık klişeleşmiş bir kurgu fikri gibi değil mi ? Bu kurguyu özgün yapacak şey sizin o kurgu fikrini şekillendirmek için yaptıklarınız olacaktır.

- Hangi türde yazmak istiyorsunuz?

- Hangi türde daha iyi yazabilirsiniz?

Öncelikle bu sorulara cevap verebilmeniz gerekir. Mesela fantastik kurgu yazmak istiyor olabilirsiniz fakat bu türde daha önce yazmadığınız için emin olamıyor olabilirsiniz. Durum eğer böyleyse yazmak istediğiniz türde mi yoksa yazabileceğiniz türde mi yazmanız gerektiğine karar vermek size düşüyor fakat sizin için yepyeni bir türde yazmak da güzel bir tecrübe olabilir.

Yazacağınız türe karar verdikten sonra sırada hangi temayı ele alacağınız var. Tema için seçeceğiniz kavram aslında hikayenizin ana fikrini verecektir. Genellikle soyut kavramlardan oluşan tema, kurgumuzun en derinlerinde yatan mesajın ta kendisidir. Temanızın ne olduğunu bulmak için kendinize şu soruları sorabilirsiniz:

- Ne anlatmak istiyorsun?

- Bu kurguda vermek istediğin asıl mesaj ne?

Tür ve temaya karar verdikten sonra artık kurgunun hikayesine odaklanabilirsiniz. Kurguda gerçekleşecek temel olaylardan, karakterlerinizden ve yavaş yavaş aklınıza gelen fikirlerden de esinlenerek kurgunuzun konusunu kesinleştirebilirsiniz.

Kurgunuzun konusunu kesinleştirirken kendinize sorabileceğiniz sorulardan birkaçını aşağıya bırakıyorum. Biliyorum bu sorularla çok sık karşılaştınız ama ilk aşamada kurgunuzun konusunu belirlemek için fazlasıyla yeterli.

- Karakterim ne istiyor?

- Karakterimin istediğini elde etmesi için ne yapması gerekiyor?

- Buna nasıl engel olabilirim?

Haydi gelin, yukarılarda bahsettiğim kurgu fikrini bu sorularla detaylandırıp kurgunun konusunu bulalım.

Karakterimiz kendini bulmak istiyordu. Bunu somut bir olaya çevirecek olursak şöyle diyebiliriz belki. Karakterimiz anne ve babasının kim olduğunu bulup aslında nereye ait olduğunu bulmak isteyen bir kaçak.

Karakterimizin gerçek ailesini bulması için yaşadığı diyarlarda her şeyi bildiği söylenen "Bilge Taroq El Kadir" adındaki büyücüyü bulması gerekiyordur.

Şimdi en sevdiğim kısım olan noktayı bulalım. Buna nasıl engel olabiliriz? Belki karakterimiz bilge büyücüyü ararken bir başka büyücüyü kızdırmış ve o büyücü de karakterimizi belirli aralıklarla nerede olduğunu ve kim olduğunu unutmakla lanetlemiş olabilir.

Bakın işte hikayemizin konusu çıktı bile.

Sizler de yazmayacak olsanız bile böyle küçük alıştırmalarla onlarca kurgu fikri ortaya çıkarabilirsiniz.

Sonraki bölümlerde kullanmak için lazım olacağından dolayı bu kurgunun tür ve temasını da belirleyelim .Büyücü dediğimize göre fantastik bir kurgu olacak. *(Hep fantastik yazmak istedim o yüzden burada hayalimi yaşayacağım.)*

Temamız ise baş karakterimizin ana motivasyonu olan "Kendini Bulmak" kavramı ya da cesaret olabilir.

Gördüğünüz gibi benim şu kurgu fikrini detaylandırmam sadece bu bölümü yazarken gerçekleşti. İlk aşamada kendinizden büyük şeyler beklemeyin. Adım adım ilerleyeceğiz. Küçük adımlar atarak bu yolculuğu birlikte tamamlayacağız.

Bakarsınız ben de bu kurguyu yazmaya başlarım ;)

Sizin başlangıç için kurgunuzun genel hatlarını belirlerken izlediğiniz yollar neler? Gelin, birlikte tartışalım.

Kaleminiz güçlü, ilhamınız bol, hayal gücünüz sonsuz olsun.

Yazıyla kalın.

Yazı Rehberi.

Adım Adım Kurgu RehberiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin