'Hey! Je mag de keuken niet in, je gaat alles weer laten aanbranden!' Ik duw met mijn kippenkracht tegen zijn borstkas aan. 'Tooeee? Ik beloof dat ik deze keer onze baby niet la-'
'Nee!' zeg ik vastbesloten. Ik draai met mijn rug naar hem toe zodat mijn staartjes in zin gezicht vliegen. 'pfh' Hij slaat ze weg. Ik grijns en loop weer terug naar mijn oventje. Ik buk om mijn taartje eruit te halen. 'Jij mag alvast de tafel dekken.' Roep ik terwijl ik mijn keukenwantjes aan doe. Ze zijn ligt roze met allemaal kleine eenhoorns erop. 'Is dat niet wat vrouwen doen?'
Ik loop terug naar mijn oven en haal de taart er voorzichtig uit. Ah, hij is lekker goud bruin. 'Natuurlijk niet!' Ik deel de taart in stukjes. 'Oké dan...' hoor ik hem zuchten. Ik glimlach. 'Als je klaar bent kan je ook Tessa uit haar wiegje halen.'
'Urghhhh.'
'Mevrouw Barnet? Bent u weer aan het dagdromen?' Ik schrik op wanneer meneer Pittman voor mijn gezicht wappert. Wanneer ik zie dat de hele klas naar me kijkt voel ik me best wel ongemakkelijk. 'Ja?' Hebben ze je nooit verteld dat je mensen niet moet storen wanneer ze aan het dagdromen zijn?
Meneer Pittman trekt een wenkbrauw op. Zijn doordringende ogen onderzoeken me. 'Weet u misschien het antwoord op de vraag die ik net stelde?'
Daar gaan we weer...
'Nee, want zoals u al zei: Ik was weer eens in winter wonderland.' Ik pak alvast mijn spullen. Ik weet precies wat hierna gaat gebeuren.
Zijn bril laten zijn ogen vergroten naar 200% en zijn gel-haar begint haartje voor haartje weer recht te staan. 'Naar de directie!' Ik rol met mijn ogen. 'Ja ja, u hoeft niet zo te schreeuwen...'
Oke, zelfs voor mij was dat geen slimme zet. 'Ik ga al,' zeg ik snel. Ik ren zo snel als ik kan het lokaal uit. Ik kan nog net de stem van meneer Pittman horen 'U kan gelijk ook een corvee briefje halen!'
Hahaha, dacht het dus niet. Ik besluit om niet gelijk naar de directie te gaan en loop richting de kluisjes. Het zal wat zijn als ik al om half negen moet melden. Volgens mij is mijn record dan verbroken met: Snelste moeten melden van heel de school.
Maar serieus, niemand let toch op bij wiskunde?
'Weer uitgestuurd Brooke? En ook nog eens zo vroeg.' Ik haal mijn koptelefoon uit mijn kluisje en dump alvast mijn wiskunde boeken erin. 'Ga eens weg Louis,' zeg ik geïrriteerd. Probeert hij mijn ochtend nog erger te maken?
Ik sla mijn kluisje dicht en negeer Louis die naast me komt lopen. 'Je bent weer eens super gezellig zeg.'
Urgh, ik heb zo'n zin om in zijn gezicht te slaan. Ik haal mijn telefoon uit mijn zak en zie dat er een bericht is.
Alex komt vandaag langs, kan je alvast het huis opruimen wanneer je thuis komt? xx Ma
Ik trek nog een zuurder gezicht. Kan mijn dag nog erger?
'Trevor? Wat ben je aan het doen?' Het is al avond en Trevor is blijven logeren. Ik loop met muizen stapjes naar de deur. Trevor leunt met zijn oor tegen de deur aan, ik volg zijn voorbeeld. 'JE MAG ELK MOMENT VERTREKKEN!'
Ik schrik op van de boze stem van mijn moeder. Ik kijk Trevor aan die nog steeds aan het luisteren is. 'Ik denk dat ze ruzie hebben,' fluistert hij. 'Mama en papa?' Ik krijg opeens een naar gevoel in mijn buik. Ik streel langs mijn lapjes slaapjurk. 'T-Trevor, kunnen we gaan?' Ik begin te snikken.
Hoeveelste keer maken ze nu ruzie? Ik kan het niet bij houden. Trevor schrikt als hij me ziet huilen. Hij loopt naar mij toe en slaat zijn handen om me heen. 'Alles komt goed B.' Ik laat me in zijn armen vallen en neem zijn geur op.
Hij ruikt naar de gebruikelijke tandpasta en yoghurt.
Tandpasta, omdat hij elke dag drie keer per dag zijn tanden moet poetsen door zijn beugel. En de yoghurt, omdat hij dat zo lekker vindt.
'W-wij gaan toch nooit ruzie maken?' Ik richt mijn blik naar Trevor. Hij trekt een glimlach met zijn buiten beugel. 'Nooit.'
'Tess!' Ik zwaai wanneer ik Tessa zie staan zoenen met haar vriendje. Ik hoop ook met deze actie Louis te verjagen. Jammer genoeg loopt hij gewoon mee. Tessa trekt zich blijkbaar af van het kleffe gedoe en glimlacht naar me.
Louis geeft Mike een boks en hun "mannelijke" begroeting terwijl ik gewoon Tessa een knuffel geef. 'Waarom daten jullie twee nog niet?' Tessa kijkt ons alle twee aan. Haar blonde haren haalt ze naar voren en de bruine ogen doorzoeken de mijne.
Ik?
Daten met een gast met een paarden gezicht en een misvormd ego?
Volgens mij heeft Tessa te veel in Mikes mond gezeten en praat ze ook koeien taal.
'Daar dacht ik ook aan.' Louis slaat zijn hand om mij heen die ik gelijk ruw weg sla. Ik kijk naar mijn schouder. Fijn, nu moet ik die desinfecteren. 'Dan kunnen we dubbel daten!' Tessa klapt enthousiast in handen met haar neon roze nagels.
Ik trek een zuur gezicht. 'Ik zou liever met een echt paard daten,' geef ik als conclusie. 'Kom op Brooke! Wanneer was de laatste keer toen je een vriendje had!' Het klonk niet echt als een vraag. Had ik je al verteld dat mijn school bestaat uit allemaal augurken? 'Daar heb ik ook een reden voor...' zeg ik zuchtend. 'Jaja. Die gast ging vreemd met een tweede ranks borsten, maar dat is al vijf maanden geleden Brooke.' Nu klinkt ook irritatie in haar stem.
'Tess, kan je misschien jezelf bezig houden met je eigen zaken?' Er klinkt een lichte vorm van hoepel-nu-maar-op toon.
Ach ja, Tessa en ik zijn niet eens vrienden. We praten soms gewoon tegen elkaar of gaan naar de stad toe, dat zie ik niet als vrienden. Ze roddelt trouwens ook eens achter mijn rug over hoe ik niet date met alle 'knappe' jongens die mij uit vragen.
'Ik ga,' beëindig ik het gesprek en laat ze achter terwijl ik deze keer wel naar de directie loop. 'Hey!' Ik voel een hand op mijn schouder gelegd worden en kijk regelrecht in de ogen van Louis.
'Zou je mij één kans willen geven?' Zijn gezichtsuitdrukking kijkt bijna smekend. Ik was bijna vergeten dat hij net ook bij het gesprek was.
'Één date', benadruk ik. Ik haal zijn hand van mijn schouder en begin weer te lopen. 'Yes!' Hoor ik Louis achter mij rug zeggen. Wat zijn jongens soms kleuters.
~
Hello peeps! :D
Dit was dus het eerste hoofdstuk, ik hoop dat jullie benieuwd zijn naar de rest en natuurlijk naar de date van Brooke en Louis ;) Wat ik was vergeten te vertellen: er kan soms slecht taalgebruik in voorkomen, dus als je daar niet tegen kan zou ik het ook niet lezen. Ojah, er kunnen ook kleffe relaties tussen komen zoals wat er eerder stond over Tessa. Niet overdreven natuurlijk (pfff ik ben 14 hoor xD) maar alvast gezegd :3xxx
~Chelsea
JE LEEST
'Best friends' ~dutch
Roman d'amourBrooke en Trevor zijn van kleins af aan al beste vrienden geweest. Ook al is Brooke een meisje en Trevor een jongen. Niemand vond het raar of durfde er wat van te zeggen. Want ja, je gaat niet tegen een 7-jarig kind zeggen dat ze geen beste vrienden...