𝑩𝑨𝑩 11
"HATI AWAK itu belum terbuka lagi ke untuk saya?" Tanya Haleeq sambil mengerling Alvira sebelahnya.
"Awak tak rasa rimas ke dengan saya?" Alvira membalas dengan soalan kembali.
"Kenapa patut saya ada perasaan sebegitu?" Alvira mengangkat bahu.
"Saya tulus ikhlas cinta kan awak. Mungkin sekarang awak tak nampak lagi. Hanya ada satu cara sahaja untuk awak nampak yang saya cintakan awak." Terang Haleeq. Bibirnya tidak lekang senyuman manis untuk Alvira.
"Cara apa?" Tanya Alvira yang kebingungan.
"Kita kahwin." Balas Haleeq dengan laju.
Alvira menekup muka. Esakan kecil mula kedengaran. Haleeq terus mebgerling kearah Alvira.
"My Darling , Are you okay?"
Haleeq tidak bentah , terus sahaja dia memberhentikan kereta nya di tepi jalan. Tubuhnya menghadap Alvira.
"Saya kotor , Haleeq! Dia sentuh saya dan awak masih mahukan saya?!" Raung Alvira dengan esakan yang makin kasar.
"Calm down , My Darling. Saya tahu , saya tahu. Percaya kan saya, saya sentiasa ada di sisi awak." Ujar Haleeq. Sudah dia tekat untuk menjaga gadis itu.
Radio di pasang kan ayat suci Al-Quran bagi menenangkan hati Alvira. Bibir Haleeq juga tidak berhenti mengikut ayat suci itu.
"AKU TEKAT nak kahwin dengan dia secepat mungkin , Atiq." Ujar Haleeq sambil menyampaikan kakinya.
"Aku tak kesah kau mahu kahwin cepat atau lambat. Tapi , macam mana dengan keluarga dia?" Tanya Atiq.
"Itu tidak perlu risau. Aku sudah uruskan." Balas Haleeq dengan yakin.
"Keluarga dia?" Tanya Atiq lagi.
"Mummy dan Daddy akan tolong." Ujar Haleeq. Ada rahsia yang tidak diketahui oleh Alvira.
"Kau tak nak bagi tahu apa hubungan kau dan dia?"
AGHHH!
BUG!
Pertanyaan Atiq terus terhenti apabila mereka mendengar jeritan serta bunyi barang yang jatuh.
Dengan pantas mereka berdua berlari terus ke atas."My Darling!" Laung Haleeq apabila melihat tangan Alvira yang sudah berdarah.
"Jangan sentuh aku! Aku tak nak! Jangan sentuh aku , Sial!" Alvira meraung seperti orang terkena histeria.
"Shhh , ini Haleeq My Darling. You safe with me."
Diambil duvet di atas katil Alvira dan membalut tubuh itu. Haleeq cuba menenenangkan Alvira.
Bibir Haleeq diberhenti berzikir di tepi telinga Alvira.
"MY DARLING." Seru Haleeq dan mengambil tempat di sebelah Alvira. Alvira yang sedang terbaring di katil itu perlahan-lahan membuka matanya.
"Haleeq." Alvira memanggil namanya dengan tekaknya yang agak perit dan kering.
"Nak air." Pinta Alvira dengan suara yang perlahan.
Dengan pantas tangan Haleeq terus bekerja. Alvira bangun dan meneguk air tersebut.
"Dia sentuh saya , Haleeq. Saya rasa diri saya dah tak ada guna." Lirih Alvira. Menitis air mata nya gugur ke pipi.
"Don't blame yourself. Maaf , Saya tak ada waktu itu. Sekarang , saya ada untuk awak. Saya akan jaga awak." Pujuk Haleeq sambil tersenyum nipis.
"I hate it. I hate it when I can't wipe your tears with my hands , My Darling." Haleeq mengeluh berat.
"Lepas ini jangan pendam. Cerita dengan saya. Saya sentiasa dengar luahan hati awak , My Darling." Haleeq tersenyuman manis.
"And always remember that I'm with you all the time." Sambung Haleeq.
"Thanks you , Haleeq." Alvira tersenyum segaris.
' I think I falling in love with you , Haleeq. But I'm too scared to open my heart for you.'
Alvira memandang segenap wajah Haleeq yang sempurna itu.
Ya , Tuhan. Bagilah dia tenggelam dalam perasaan cinta dia. Biar dia sendiri rasa bagaimana jatuh cinta.
'*•.¸♡ 𝐓𝐁𝐂 ♡¸.•*'
YOU ARE READING
𝐓𝐇𝐄 𝐔𝐍𝐓𝐎𝐋𝐃 𝐁𝐄𝐓𝐖𝐄𝐄𝐍 𝐔𝐒 [ C ]
Romance⋅•⋅⊰∙∘☾ 𝑻𝒉𝒆 𝑩𝒆𝒕𝒘𝒆𝒆𝒏 𝑼𝒔 𝑽𝒐𝒍 2☽∘∙⊱⋅•⋅ Started - 21 July 2023 End - 13 Oktober 2023 ALVIRA XAVIERA AURALIE. Adik hongsu dan anak terakhir bagi sebuah keluarga. Adriena ryces dan Alex Xavy ibubapa kepada Alvira. Cantik rupanya , bertudun...