𝑩𝑨𝑩 12
DUA HARI BERLALU , Alvira hanya mengurung diri didalam biliknya. Hanya turun untuk makan sahaja. Haleeq juga turut buntu mahu memujuk Alvira dengan cara apa.
" Kau kasi kan lah apa yang dia suka. " Saranan Muqris. Haleeq menghela nafas.
"Hello Leeq? Kau dengar tak? HALEEQ SHURHANZ BIN LUTH HAQIEM!" Haleeq menjauhkan telefonnya dari telinga.
"Thian Muqris. Jangan menjerit macam orang kena histeria." Haleeq menggelengkan kepala. Penat kalau hari hari sebegini.
"Kau ini nak katakan bodoh , memang betul. Kalau kaya itu memanglah. Kau try saja pujuk dia."
"Iyalah. Aku cuba cari idea." Kata Haleeq. Dia menutup panggilan telefon tersebut.
Haleeq lama mendiamkan diri dan termenung.
Muncullah idea dibenak kotak fikirannya.
BUKU DIKATUP. Matanya mula berair dengan sendirinya. Disebabkan jalan cerita tersebut membuatkan dia mengingati tentang kisah hitam yang berlaku pada dirinya.
Sungguh kalau dia boleh memutarkan waktu , sudah lama dia buat.
TOK TOK
Tersentak kecil Alvira , dengan cepat tangannya mengelap air mata yang mengalir.
Satu saja yang berkata dihatinya , selagi dia duduk dan berada disamping Haleeq , dia tahu dia akan sentiasa selamat.
"Sekejap!" Alvira dengan pantas menyarung tudung sarungnya.
"Haleeq." Alvira tersenyum nipis melihat ada Haleeq dihadapan pintunya .
"Kenapa?" Suara serak basah Alvira menanyakan soalan.
"Follow me. I have suprise for you , My Darling." Haleeq mula melangkah begitu juga Alvira yang baru saja mahu keluar mengikuti Haleeq.
"Chup , Chup! Kena lah tutup mata." Kain hitam di dalam poker seluarnya dikeluarkan.
"Eh? Kenapa pula?" Alvira kebingungan.
"Kalau tak tutup mata , nanti tak suprise lah." Balas Haleeq sambil menutup mata Alvira. Alvira hanya mahu tergelak kecil melihat gelagat Haleeq.
PINTU DIKUAK BESAR , langkah kaki Alvira semakin lama semakin kecil. Haleeq menyuruh dia untuk memegang saja kayu kecil panjang itu dan mengikut langkah dia.
"Kat mana ni , Haleeq? Jangan pelik pelik. Saya takut lah! Gelap!" Tanpa sengaja tangannya melepaskan kayu itu.
"Haleeq? Haleeq! Haleeq! Jangan tinggalkan saya!!!" Terjerit jerit Alvira ketakutan. Haleeq tidak pun meninggalkan dia.
"You seem like freak without me , My Darling." Suara garau Haleeq menyentak Alvira.
"Kenapa tak menyahut saya panggil?!"
"Cool down , My Darling. Kita dah sampai pun. Bukak lah." Alvira perlahan lahan membuka mata nya.
"I'm made you a room full of your novel , My Darling."
"Saya tak sangka awak buat semua ini." Alvira berjalan melihat rak rak buku tersusun dengan rapi.
"I hope you like the suprise, My Darling. "
"I don't like it but , I Love it ! Thank you , Haleeq. You are the Best!" Puji Alvira.
"My pleasure , Darling. Ambil lah masa awak duduk disini. Bye , My Darling." Haleeq tersenyuman manis dan melangkah keluar. Alvira tersenyum lebar. Hatinya sangat gembira!!! Semesti hatinya gembira bila Crush buat suprise untuk dia kan??
'*•.¸♡ 𝐓𝐁𝐂 ♡¸.•*'
YOU ARE READING
𝐓𝐇𝐄 𝐔𝐍𝐓𝐎𝐋𝐃 𝐁𝐄𝐓𝐖𝐄𝐄𝐍 𝐔𝐒 [ C ]
Romance⋅•⋅⊰∙∘☾ 𝑻𝒉𝒆 𝑩𝒆𝒕𝒘𝒆𝒆𝒏 𝑼𝒔 𝑽𝒐𝒍 2☽∘∙⊱⋅•⋅ Started - 21 July 2023 End - 13 Oktober 2023 ALVIRA XAVIERA AURALIE. Adik hongsu dan anak terakhir bagi sebuah keluarga. Adriena ryces dan Alex Xavy ibubapa kepada Alvira. Cantik rupanya , bertudun...