BAB 19

58 5 0
                                    

𝑩𝑨𝑩 19

"Aku terima nikahnya , Alvira Auralie bin Alex Xavy dengan mas kahwin 29 ribu ringgit  tunai ."

PELAMIN TERHIAS dengan sungguh cantik dan indah bila dipandang. Bunganya yang putih disertakan dengan bunga berwarna biru.

Tidak meriah lah pelamin jika tiadanya pengantin di atasnya.

Dua mempelai di atas pelamin itu senyum malu malu. Gembira. Itu yang boleh digambarkan oleh seorang Haleeq.

Dapat berkahwin dengan orang yang dia cintai adalah satu kemenangan yang tidak terhingga.

" I never thought that you will feel the way I fall for you , Darling." Ujar Haleeq tersenyum lebar.

"Once I said I love you , I give all my heart for you , Darling. Never ever anybody else can replace you , Darl. I want to spend all the rest of my life with you , My Darling Alvira." Alvira tersipu malu.

"Kalau itu yang awak mahukan , saya Alvira Auralie bin Alex Xavy sudi ingin menjadi pedamping awak hingga akhir hayat kita berdua."

Pasangan itu tersenyum sambil saling menatap mata.

Tetamu yang datang tidak dihiraukan mereka. Bahagia lah mereka hingga ke jannah , Aminn.

♡˚✧₊⁎⁺˳✧༚♡˚✧₊⁎⁺˳✧༚♡˚✧₊⁎⁺˳✧༚♡˚✧₊⁎⁺˳♡

☆⋆゚☾ SETAHUN KEMUDIAN ☽゚⋆☆

"My Lee tak rasa nak ada anak ke?" Soal Alvira melihat wajah suaminya.

My Lee, itu adalah nama manja bagi Haleeq dari Alvira. Singkatan nama dari Haleeq.

"Anak itu rezeki dari Allah , Darling." Jawab Haleeq dengan lembut. Diusap kepala isterinya dan dibawa tubuh kecil itu kedalam dakapan.

Genap setahun perkahwinan mereka berdua. Tetapi tiada rezeki mereka buat dikurniakan anak lagi.

"Orang asik tanya je My Lee, bila nak ada anak. My Lee tak kesah ke?" Tanya Alvira lagi. Kali ini nadanya sedikit sebak.

"Mulut orang kita tak boleh nak tutup , Darl. Biarkan saja mereka , kita teruskan saja hidup bersama." Haleeq tidak henti mengusap rambut halus ikal mayang itu.

"My Lee nak kalau kita ambil anak angkat?" Haleeq mendengar permintaan Alvira terus melihat muka itu.

"Darling mahu? Abang tak kesah kalau Darl buat keputusan macam itu , abang sedia menurut apa kemahuan , Darling."

"Okay , kita ambil anak angkat. Tak kesah lah dapat kembar atau tidak , Vira tetap nak." Tekat Alvira. Haleeq mengangguk bagi mempersetujui isterinya.

♡˚✧₊⁎⁺˳✧༚♡˚✧₊⁎⁺˳✧༚♡˚✧₊⁎⁺˳✧༚♡˚✧₊⁎⁺˳♡
KEMBAR. Alvira dan Haleeq mengambil anak angkat kembar. Kembar itu keduanya lelaki. Tersenyum lebar Alvira melihat muka kembar itu.

"Anak mamy dan dady." Ujar Alvira mengusap wajah kedua anaknya.

"Come to dady , Aizal." Haleeq mendukung Aizal. Abang kepada Aizel.

"Aizel dengan mamy ye sayang." Alvira pula mendukung si adik.

Mereka pun masuk kedalam rumah.

"Thank you , My Lee."

"All for you , My Darling."

"Welcome to our new life , Aizal Irwan and Aizel Iqwan." Ujar pasangan itu kepada anaknya.

Aizal dan Aizel pun tertawa melihat mamy dan dady nya.

'*•.¸♡ 𝐓 𝐁 𝐂 ♡¸.•*'

𝐓𝐇𝐄 𝐔𝐍𝐓𝐎𝐋𝐃 𝐁𝐄𝐓𝐖𝐄𝐄𝐍 𝐔𝐒 [ C ]Where stories live. Discover now