16

2 1 0
                                    


Hâlâ balo elbisemle ama bir battaniyeye sarılı olarak kanepede bir yumru gibi uzanıyordum. Eve geldiğimde kanepeye yeni düşmüştüm ve Bora ve ipek arasında neler olup bittiğini düşünmemeye çalışırken karanlıkta akılsızca Hello me'yi izliyordum."Adel?" Helena beni görünce mutfaktan oturma odasına girmeden durdu ve elini göğsüne koydu. Tanrım, beni çok korkuttun. "Üzgünüm." Kolunun altında bir tüp Pringles ile saçlarını kulaklarının arkasına sıkıştırdı. "Endişelenme. Neden karanlıkta oturuyorsun?" Omuz silktim. "Işığı açamayacak kadar tembelim." "Anlıyorum." Boğazını temizledi ve ellerini kapşonlusunun cebine soktu, orada iki kutu soda görebiliyordum. "Ya balo?" el salladım "Yoktu." Bunu sormak ister gibi göründü ama sonra, "Pekala, o zaman," dedi. Sizi filminizle baş başa bırakıyorum. İyi geceler. Hayatımdaki şeyleri sorduğunda genellikle kendimi savunmacı hissederdim, ama onun sormaması boş hissettirdi. Mezarlıkta davranışlarımdan utanmıştım ve kendime karşı dürüst olursam bugün onu özlemiştim. Bunu hak etmiyordum ama onun benimle kalmasını istiyordum. Sormaya biraz korkmuştum, tüm kalbimle hak ettiğim bir reddedilme korkusuyla, ama neredeyse merdivenlere yaklaştığında ağzımdan kaçırdım, "Benimle izlemek ister misin?" Odaya geri dönmeden önce adımlarının durduğunu duydum. "Aman Tanrım, evet. Bu filmi seviyorum. Romantik komedilerden nefret ettiğini sanıyordum. "Sevimsiz, gerçekçi olmayan romantik filmlerden nefret ederim. Ama yeni açılmış kalem demetleri?" Yanıma çöktü ve Pringles'ın üstünü çekerek çapraz elma püresine oturdu. "Hala kalbimde." "Peki balo" demeden önce birkaç dakika daha izledik. "Ah, balo." Ayaklarımı kahve masasına tekmeledim ve bir cips kaptım. "Balo, en büyük hatanı güzel kıyafetler giyip başka biriyle önünden geçmek gibi bir şeydi." "Türkçe lütfen. Bu saçmalığın güzel Bay Ayaz'ya nasıl ait olduğunu anlamıyorum. iç çektim "Öyle değil. Bu... Bilmiyorum, unut gitsin. Artık bunu düşünmek istemiyorum." "Tamam." Bir cipsi ısırdı "Bazen ne istediğimizi düşündüğümüz fikrine o kadar kendimizi kaptırırız ki, gerçekte sahip olabileceğimiz şeylerin muhteşemliğini kaçırırız." Filmden bahsediyordu ama ben görüldüğümü hissettim. Bora annemin sorunları hakkında konuşurken bir konuda haklıydı. Kasıtlı değildi ama hayatımı onun karakterlerinden biriymişim gibi yaşıyordum, sanki benim için yazacağını düşündüğüm bölümleri canlandırmaya çalışıyordum. Gerçekte dünyada sadece sağlam, güvenilir insanlar ve şüpheli niyetleri olan oyuncular yokken, onu uzaklaştırıp "iyi adam" için gitmiştim. Dışarıda kalıpları kıran ve her iki klişeyi de sudan çıkaran Bora'ler vardı.

Piyano çalmayı veya gül bahçesiyle ilgilenmeyi bilmeyen zeki, saygısız kadınlar, ama onlar her zaman oradaydılar, sadece onlara ihtiyacınız olduğunu anlamanızı bekliyorlardı. Helena. Gözlerimi hızla kırpıştırdım ama gözlerimi temizlemek imkansızdı. "Sana daha önce söylediklerim için çok üzgünüm. Herşey için. Sahip olabileceğimiz şeyleri kaçırmak istemiyorum. Sana dışarı çıkmanı söylediğimde bunu kastetmemiştim. "Ah." Gözleri biraz büyüdü ve başını yana eğdi. "Tamam sorun değil." "Öyle değil." Bana sarıldı ve sırıttı. "Annenin yerini almak istemediğimi bil yeter. Ben sadece senin için burada olmak istiyorum." Gözlerimi kapattım ve sarılmasına izin verdiğimde bir şey hissettim. sevildiğimi hissettim Ve o an annemin bunu isteyeceğini biliyordum. Kötü. Her şeyden çok benim sevilmemi isterdi. "Ben de istiyorum Helena" dedim. İkimizde gülüyorduk ki bu bizi güldürdü. An eridi ve kanepede yan yana yerlerimize döndük. O cips yerken ve lekeli kapüşonlusunun her yerine kırıntılar bulaşırken annemden bu kadar farklı olmasına sevindiğime karar verdim. Aralarındaki çizgilerin asla bulanık olmaması güzeldi. Boğazımı temizledim. "Artık sana üvey annem desem doğru olur mu sence?" "'Kötülüğü örnek olarak eklemediğin sürece." "Yine de başka neden söylemek isteyeyim ki? Bunun güçlü bir unvan olduğunu kabul etmelisiniz." Sanırım öyle. Ve gücü seviyorum." "Görmek? Biliyordum." Mutfağın yanındaki sürgülü cam kapıya baktım ve aklım Gizli Bölge'ye gitti. Kanepede oturan Helena'ya döndüm ve "Balo. Temel olarak, sonuç olarak yanlış adamla gittim. "Babamla geliyor musun?" Peanuts pijama pantolonu ve tişörtüyle gülümseyerek odaya girmeden önce babamın merdivenlerden aşağı koştuğunu duydum. Sonra endişeli göründü ve "Hey tatlım, zaten evde olduğunu bilmiyordum" dedi. "Evet - daha yeni döndüm." Helena babamı işaret etti ve bana bir bakış attıktan sonra ona, "Şşt... bana balodan bahsetmek üzereydi," dedi. "Burada yokmuşum gibi davran." Babam, Helena ile kanepenin kolçağı arasındaki küçük boşluğa çöktü ve onun gazozundan bir yudum aldı. Gözlerimi devirdim ve onlara Luna'dan ve kaderin beni gönderdiğini düşündüğüm adamla hiç ilgilenmediğimi fark ettiğimden bahsettim. Sonra onlara, öpüşmemizden sonra Bora'e ne kadar aptalca davrandığımı söylemek zorunda kaldım ("çıktım" dedim, böylece babam çıldırmadı), sırf her şeyi ne kadar batırdığımı anlamaları için. Baloda Bora'nin yüzünün bana ters ters baktığını hayal ettim ve "Yani artık çok geç. Ona tapan ve ona bok gibi davranmayan bir kızla birlikte. Neden bundan geriye bakmak istesin ki? Babam inanılmaz derecede yoğunmuşum gibi bana gülümsemeden önce hepsini dinlediler. "Çünkü sen sensin, Adel." "Bilmiyorum ne..." "Ah, bilmiyorsun, değil mi?" Helena gömleğinin ön tarafını sildi ve "O çocuk, sen küçüklüğünden beri seninle ilgileniyor," dedi. "Hayır, yapmadı." Yanıldığını bilmeme rağmen, sözleri kulaklarımda ve parmak uçlarımda umut dolu bir uğultu yarattı. "Küçüklüğümüzden beri benimle uğraşıyor." Ah, çok yanılıyorsun. Söyle ona tatlım. Helena dirseğiyle babamı dürttü. "Ona piyanodan bahset." Babam kolunu Helena'ya doladı ve ayaklarını kahve masasına dayadı. Adel, Bora'nin arka verandada oturup senin piyano çalışmanı dinlediğini hiç biliyor muydun? Onu görmemiş gibi yaptık ama o hep oradaydı. Ve onun biraz baş belası olduğu ve senin piyanoda berbat olduğun zamanlardan bahsediyoruz. "Mümkün değil." Piyano arka odada oturduğunda kaç yaşında olduğumuzu hatırlamaya çalıştım. "O yaptı?" "O yaptı. Son bir yıldır uğruna kavga ettiğiniz o park yerini gerçekten umursadığını düşünüyor musunuz? "Kesinlikle umurundaydı. Hala yapıyor. Bana yardım etmeyi kabul etmesini sağlayan da buydu." Planı ilk önerdiğimde oturma odasındaki yağmurlu günü düşündüm. Beni içeri alması için yalvarmak zorunda kaldığım o gün bir yabancı gibi görünmüştü. Kurabiyeler ve süt, Bora'nin taklaları... sanki bir ömür geçmiş gibiydi. Adel. Helena'nın gülümsemesi müstehcen bir şekilde büyüktü. Annesi, arabasının arkasına park etmesine izin veriyor. Her zaman arabasını garaj yoluna çekerdi ama sonra birdenbire, tam arabanı aldığın sırada sokağa park etmeye başladı." Ağzım açık kaldı. "Sen ne diyorsun?" Koluma şaplak attı ve "Ben de sizinle konuşmak için bir sebep istediği için o noktanın peşinde olduğunu düşündüğümden başka bir şey söylemiyorum. Bununla ne yapacaksan yap." Mümkün müydü? Bir bakıma, benim ligimin dışında olduğu için inanmak imkansızdı. Popüler, atletik ve gülünç derecede seksiydi. Daha ben onun gerçekte kim olduğunu anlamadan benimle ilgilendiğine inanmam mı gerekiyordu? Gerçekten uzun bir süredir benimle ilgilendiğini mi? Parmaklarımı saçlarıma daldırıp biraz çektim. "Ne yapacağım hakkında hiçbir fikrim yok." Ondan sonra babam yukarı çıktı ama Helena ve ben yatmadan önce filmin geri kalanını izledik. Helena kapıyı çaldığında kapımı yeni kapatmıştım. "Adel?" Çekip açtım. "Evet?" Karanlık koridorda bana gülümsüyordu. "Büyük olacak kadar cesur ol, tamam mı?" "Bu ne anlama gelir?" Omuz silkti. "Bilmiyorum. Sadece... eğer yapacaksan, cimrilik yapma, sanırım. Büyük olacak kadar cesur ol. Yatakta uzanırken sözlerini tekrarlamaya devam ettim. Uyumayı denedim ama Bora'nin arabasını dinlemekle onun ve ipek'in neler yapabileceğini hayal etmek arasında tek yaptığım orada mutsuz olarak uzanmaktı. Bana çarpana kadar. Büyük olacak kadar cesur ol.

Karmaşık RomatikHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin