TANITIM

6.6K 263 109
                                    

•09.08.2023|Tarihleri alalım>

" YA BERDEL YA ÖLÜM!" Dedi Boran ağa

Korku bedenimi ele geçirmişti.. Ne demek oluyordu.
Ya berdel ya ölüm. Babama döndüm o sırada.

Bana seni asla onlara vermem bakışı atıp.

"Biz berdeli kabul etmiyoruz boran ağa!
Bizim size vercek kızımız yoktur. Karar ölümse kabulümüzdür." Dedi babam

Anlamak istiyordum. Abim Ferhat.. Neden? Neden böyle bir şey yaptı? Hiç mi düşünmedi berdelin olacağını. Böyle bir kararın veriliceğini.

Abime baktım. Yüzü gözü dağılmış bir vaziyette tamda karşımda. Kafası eğik duruyordu.

"Ben sizin kızınızla evlenemeye meyillemiyim sanıyorsunuz ha! Değil kardeşimi bu iti evime damat yapmam lan!" Dedi Boran ağa

Ne sanıyordu bu kendini! Ben çok mu meraklıydım.

"KAN AKACAKSA AKSIN BORAN AĞA! FERHAT BUNU DÜŞÜNEREK YAPMIŞTIR. CEZASINIDA ÇEKECEKTİR ONUN CEZASINI BERFİN ÖDEMEYECEKTİR!"

Gözümden yaşlar akıyordu. Başka bir çözümü yokmuydu bu lanet törenin. Kaç can aldı bu töre..

"Siz nasıl isterseniz. Hatasının bedelini bende ödemek istemem dediğiniz gibi KAN AKACAKSA AKSIN!" Dedi Boran ağa

Korku! İki tarafta bir birine silahları çekmişti.
Avlunun ortasında iki aşiret karşı karşıyaydı.
Anlamadığım şey ise neden bunlar bir birine silah çekiyorlardı.

Birden konağın kapısı pat diye açıldı!

"Ağam, Boran ağamızın dedesi gelmiştir."

O sırada içeri siyah takım elbiseli adamlar girdi.
Mahsun ağayı gördüm. Heybetiyle içeriye girişini.

Ben ne mi yapıyordum?
Köşeye geçmiş olanları izleyip annemi sakinleştiriyordum.

"SİZ KENDİ BAŞINIZA BUYRUK NE YAPMAYA ÇALIŞIYORSUNUZ HA!" Dedi Mahsun ağa

"Mahsun ağa! Bu işin oluru yoktur. Ben kızımı berdele kurban etmiyeceğim!" Dedi babam

"O zaman ölümdür! İkisinin canıda alınacaktır!"

Gözümden tekrar tekrar yaşlar döküldü..
Annem kendini perişan etmiş halde ağlıyordu.

Ya abim ölecekti. Ya da ben berdele kurban gidecektim. Abimin ölmesine izin veremezdim olamazdı.

Hemen ortaya atladım.

"BERDELİ KABUL EDİYORUM." Herkesin gözü bendeydi. Babam olmaz bakışları atıyordu. Tek düşündüğüm abimin ölmemesiydi. Kendimi öldüreceğimi bilmeden....

•İnstagram- @ssadecemedine

• Tanıtım hakkında fikirleriniz >

Boran ağa (berdel)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin