"Sooyoung!! Cepat bangun nanti kamu lambat!!"jerit omma sooyoung dari bawah.
"Dae..sekarang pukul berapa?eeh..kenapa aku basah lecun?hemm biarlah"tanya sooyoung sendirian sambil menoleh ke arah jam tangan nya.
"Omo!dah lambat..sulli!!
minho!!palli..kita dah lambat!" Jerit sooyoung lalu mengampai kain tuala dan berjalan ke tandas.Sulli n Minho datang ke bilik sooyoung akibat jeritan nya.
"Unnie,sulli n oppa minho dah lama siap tunggu unnie je"kata sulli.
"Bwo!?kenapa tak gerak unnie?"tanya sooyoung di dalam tandas.
"Bwo!?tak gerak nuna!!minho n sulli gerak unnie dah..tapi unnie tak jaga²"kata minho pulak.
~flashback~
"Unnie!!cepat bangun!!"jerit sulli.
Tetapi sooyoung tidak memberi respon..tiba² minho datang.
"Apa bising² ni?"tanya minho.
"Oppa!!unnie tak bangun lagi! Nanti lambat pergi sekolah." Kata sulli.
"Owh okay.."kata minho dan berlalu pergi..
'Cehh..ingat nak tolong..gerak kan unnie..'kata hati sulli.
Sulli pon mengambil cara dengan lompat atas katil..tetapi masih juga keadaan yang sama,tiba² minho datang membawa sebaldi air lalu mencurah kearah sooyoung(baldi kecik je.. XD)tetapi masih sama.
'Kroih...kroih..'bunyi sooyoung berdengkur.
"Aishh..tido 'mati' ke?"tanya sulli kepada minho.minho hanya mengangkat bahu.
~flashback end~
Sooyoung pon keluar dari bilik air lalu hendak memakai baju sekolah..tiba² sooyoung berhenti lalu memandang tajam adik²nya.
"Bwo?kenapa nuna pandang macam tu?"tanya minho.
"Yah!!!kamu tak reti nak keluar ke nuna nak pakai baju!!"kata sooyoung.
"Owh!!mian..lupa bye minho tunggu kat bawah ppalli arraseo!"kata minho berjalan keluar lalu menutup pintu.
Selepas 3 minit sooyoung ngan sulli pon turun ke bawah.Sooyoung mengambil sandwich lalu dimasukkan ke dalam mulutnya..
"Bye,omma kitaorang pergi dulu"kata sooyoung lalu mencium pipi ommanya lalu berjalan ke luar diikuti oleh sulli n minho.
"Bye hati²"balas ommanya.
Semasa dijalanan,ketika sooyoung sedang berlari tiba² sooyoung terlanggar oleh seseorang..DUSH..(saya tak tau nak buat macam mana nak buat bunyi orang jatuh XD)
"owh.. mianei saya tak nampak"kata lelaki itu sambil menolong sooyoung bangun.
"Anyo..this is my fault saya yang lari sampai tak tengok depan"kata sooyoung pulak.
"Okay lah kalau macam tu saya pergi dulu saya dah lambat bye!"kata lelaki itu berlalu pergi.
"Owh dae bye.."balas sooyoung.
Sulli n minho yang baru sampai ke arah sooyoung cepat² bertanya sooyoung apa yang telah berlaku.
"Unnie siapa lelaki tu?"tanya sulli.
"Nuna tak apa²?"tanya minho.
"Entah?unnie tak kenal pon.unnie okaylah!apasal korang lambat sangat?"tanya sooyoung.
"Nuna lah laju sangat tahulah nuna jaguh lari dalam sekolah kita"kata minho.
Sooyoung hanya tersengih.
"Haah!walaupon sulli n oppa atlet juga tapi tak lah terlebih hiper aktif macam unnie."kata sulli pulak.
"Mian adik² kusayang dah jom lambat lak satgi."kata sooyoung lalu berjalan meninggalkan mereka.
~SKIP~
Sooyoung berlari ke kelas 3XOXO.
sampai sahaja dikelas,kelas itu masih tiada cikgu."Fuhh!!nasib baik cikgu jihyo tak masuk lagi"kata sooyoung lalu berjalan kearah tempat duduknya iaitu sebelah yuri.
Exo n snsd yang ternampak sooyoung baru masuk ke kelas terus berhimpun di meja nya.
"Apasal kau lambat?"tanya yuri.
"Aku bangun lambat tadi." balas sooyoung.
"Nasib baik kau sampai waktu cikgu jihyo keluar!"kata suho.
''Bwo!?cikgu mong tu dah masuk ke?"tanya sooyoung teekejut.
Exoshidae hanya mengangguk.
"Habislah aku!!"kata sooyoung.
"Hemm apa² pon kelas kita ada perlajar baru!!lelaki hensem lak tu!"kata yuri.
Kai yang mendengar nya memandang yuri.
"Hemm... hemm apa?hensem? Oppa tak hemsem ka?"tanya kai dangan perasaan sedih.
"Alolo..oppa hemsemlah kalau tak pasti changi x jatuh cinta ngan oppa!"balas yuri sambil menarik pipi kai.
"Auch!sakitlah.."kata kai sambil memegang pipi nya yang sudah merah menyala.
Yuri n exoshidae ketawa melihat kai yang pipi nya sudah menjadi buah tomato.Selepas 4 minit kemudian cikgu Jihyo masuk ke kelas bersama dengan seorang murid baru.Tiba² Chanyeol merenung pelajar baru itu..
"Hyung cuba hyung tengok budak baru tu!"kata chanyeol kepada suho separuh berbisik tetapi masih boleh didenggari oleh ahli Exo yang lain..exo pun terus memandang budak baru itu..
"Hemm macam kenal..takkan lah... "kata² suho berhenti.
"Kris!!!"kata exo serentak.
YOU ARE READING
don't forget me
Random-choi sooyoung (snsd) -kris (exo) -choi minho (shinee) -choi sulli (f(x)) -choi jun hong aka zelo (b.a.p -snsd -exo -f(x) -apink -choi siwon (super junior) kalau nak tahu apa ff ini kisah apa?jom baca jangan lupa vote n comment sekali tau...this is...