part 2

346 18 6
                                    

"Kris!!!"kata exo serentak.

"Bwo!?kamu semua kenal dia dah ke?"tanya cikgu jihyo terkejut.

Kris hanya tersenyum.

"Dae..cikgu jihyo dia salah sorang ahli Exo tetapi dulu dia berlajar di sekolah lain!"balas Xiumin.

"Owh arraseo kalau macam tu tak payah la penat² saya nak perkenalkan kris kepada kamu..hmm okaylah kris kamu duduk dekat..."kata² cikgu jihyo berhenti apabila mata nya melihat sooyoung.

"CHOI SOOYOUNG!!kenapa lambat?"tanya cikgu jihyo.

"Eeh macam mana cikgu tahu?"tanya sooyoung.

"Haa..macam mana saya tahu tak penting."kata cikgu jihyo.
"Sekarang pergi berlari 10 pusingan di padang sekarang!!"
Sambung cikgu jihyo.

Sooyoung P.O.V

aku memandang budak lelaki itu,aku merasakan macam pernah terserempak tapi kat mana ya..hah!baru aku ingat budak ni lah yang aku terlanggar tadi..

"Kris!!!"kata exo serentak.

Kris?nama budak lelaki tu kris ke?

"Bwo!?kamu semua kenal dia dah ke?"tanya cikgu jihyo terkejut.

"Dae..cikgu jihyo dia salah sorang ahli Exo tetapi dulu dia bersekolah lain!"balas Xiumin.

"Owh arraseo kalau macam tu tak payah la penat² saya nak perkenalkan kris kepada kamu..hmm okaylah kris kamu duduk dekat..."kata² cikgu jihyo berhenti apabila mata nya melihat aku..habislah aku..

"CHOI SOOYOUNG!!kenapa lambat?"tanya cikgu jihyo kepada ku..aku terkejut macam mana cikgu tahu aku lambat?

"Eeh macam mana cikgu tahu?"tanyaku.

"Haa..macam mana saya tahu tak penting."kata cikgu jihyo.
"Sekarang pergi berlari 10 pusingan di padang sekarang!!"
Sambung cikgu jihyo.

Haih apalah nasib malang aku..aku berjalan lemah keluar dari pintu tiba² kris menarik tangan ku..aku terkejut..apadia nak buat ni nak kena marah ngan cikgu ke?..kris menarik tangan ku menghadap cikgu jihyo..

"Wae?kenapa ni kris.."tanya cikgu jihyo.

"Cikgu sebenarnya sooyoung lambat sebab saya terlanggar dia waktu dalam perjalanan nak datang sekolah"jelas kris.

"Owh baiklah kris n sooyoung.sooyoung sila duduk di tempat kamu..kris pon sila duduk di tempat kamu iaitu di sebelah Tao"kata cikgu jihyo.

"Dae!!khamsahamida cikgu"kata ku n kris serentak.

Kris masih memegang tangan ku.aku berdehem².kris yang baru perasan terus melepas kan tanganku.aku melihat exoshidae sedang tersenyum² melihat aku n kris.aku n kris berjalan ke tempat duduk.cikgu jihyo memulakan perlajarannya.

~SKIP~

Yes sekarang waktu rehat aku memegang perutku.

"Korang jomlah makan,aku dah lapar ni"beritahuku kepada exoshidae.

"Hemm jomlah.."balas taeyeon.

Kami semua hanya mengangguk.

Author P.O.V.

exoshidae berjalan beriringan menuju ke kantin.sooyoung ternampak kris yang berjalan keseorangan di berlakang lalu sooyoung terus kearah kris.

"Gumawo!"kata sooyoung separuh berbisik.

"Bwo?for what?"tanya kris berbisik.

"Sebab tolong aku tadi!"balas sooyoung.

"Owh,it's okay!"kata kris.

Tanpa mereka sedari exoshidae sedang memerhati mereka berdua sampailah..

"Haihh..kawan kita ni dah jatuh cintalah!"kata hyoyeon.

Sooyoung dan kris terserentak lalu blushing..habis muka diorang menjadi merah.exoshidae ketawa melihat kris n sooyoung blushing.

"Ishh..korang ni ada²lah"kata sooyoung n kris serentak.

Di tempat lain.

"Unnie apa kita nak buat ni dekat si sooyoung tu?nampak macam kris dah suka kat dia!"kata seorang perempuan.

"Aku tak kan biarkan!!"balas perempuan yang dipanggil unnie itu.

back to exoshidae.

"Korang aku nak pergi tandas kejap tau sakit perutlah!"kata sooyoung.

"Hemm okay!!"balas exoshidae.

"Aku ikut kau!!"kata yuri.

"Hemm jom lah aku tak tahan dah ni!!kai aku pinjam yuri ehh!!"kata sooyoung.

"Hemm okay jaga Changi aku tu.!"balas kai.

Sooyoung hanya mengganguk lalu berlari kearah tandas.bersama yuri.selepas 10 minit sooyoung pon keluar dari tandas .

"Apasal lambat sangat?"tanya yuri.

"Hehe..mianei aku sakit perut."balas sooyoung.

"Hemm jomlah aku dah lapar ni!"kata yuri.

Sewaktu sooyoung n yuri hendak ke kantin tiba² badan sooyoung ditolak ke dinding.

"Yah!!lepas kan sooyoung apa korang nak hah!!"kata yuri.

"Yuri kau diam!! namjoo!! eunji!!pegang yuri!aku nak habis kan si sooyoung ni!"kata bomi.

Tanpa membuang masa namjoo n eunji memegang yuri.Bomi menumbuk perut sooyoung dengan bantuan naeun n hayoung.Bomi menumbuk perut sooyoung sebanyak 3 kali sampai sooyoung terbaring mengerang kesakitan.

"Sooyoung!!"jerit yuri"yahh!!apa korang nak sebenarnya hah!?"tanya yuri lagi.

"Aku nak bagi amaran kat korang jangan dekati kris!!dia aku punya!!"kata bomi sambil menendang perut sooyoung.

"Itu kau punya pasal lah!!"kata yuri.

Tiba² PANG!!bunyi tamparan yang kuat menyebabkan yuri pengsan di situ bersama sooyoung.

"Itu akibat nya kau rampas kai dari aku n kurang ajar ngan kitaorang!"kata eunji.

"Bagus eunji!!"kata bomi.

"Woi!!apa korang buat !!"jerit kris.

"Jom blah!!"kata bomi.

APINK berlalu dari situ.

"Changi !sooyoung!kau tak apa²?"tanya kai.

"Ak..aku..tak..ap...apa"kata sooyoung sebelum pengsan.

Kris n kai mengangkat sooyoung n yuri ke bilik rehat.

don't forget meWhere stories live. Discover now