"So siapa soo?'"tanya ku.
"Kau lah soo!!nama kau choi sooyoung...kami panggil kau soo kau masuk hospital sbb terlibat dalam kemalangan langgar lari..aku ngan chanyeol kawan baik kau...ada ramai lagi kawan baik kau tapi diaorang balik rumah satgi baru datang melawat kau.."jelas kris sebelum aku bertanya kan soalan.
Tiba² chanyeol terjaga dari tidur..dia menggosok matanya dia melihat ku..air muka nya berubah akibat melihat ku..
"Soo!!"jerit chanyeol
"Yah!!kau ni kita kat hospital lah ngok!!"marah kris.
Aku tergelak melihat gelagat mereka..tiba² pintu bilik aku dibuka..aku melihat seorang namja yang menutup mukanya itu masuk lalu berjalan kearah ku..aku melihat kris n chanyeol terkejut mungkin kerana melihat seorang namja masuk ke bilik ini..aku kembali melihat wajah namja itu..dengan membuat mimik muka kau-siapa namja itu terus memeluk ku aku terkedu...lalu aku bersuara.
''Maaf siapa awak?"tanya ku.
Namja itu melepaskan perlukannya.. aku melihat muka namja itu terkejut...
"Soo x ingat oppa?"tanya namja itu yang mengelarkan dirinya oppa...
'Oppa?siapa oppa?'kata hati ku.
Aku menggeleng...namja itu mengeluh...
''Ni oppalah!!choi siwon abang kandung soo..."balas siwon..lalu membuka topeng..
"Hyung!!"jerit chanyeol.
"Hai chan.."balas siwon..
Aku masih keliru..
Kris menanyakan siapa namja itu kepada chanyeol.
"Hyung ni ahli super junior lah merangkap abang kandung sooyoung.."terang chanyeol.
"Owhh..patut lah macam kenal..anyeonghasayo kris imnida*bow*"balas kris.
"Haha...yay...anyeonghasayo.."kata siwon pulak.
Aku memegang kepala ku ...sikit demi sikit ingatan ku pulih aku memejam mata ku..
"Soo x apa²?"tanya siwon.
Aku membuka mataku..
"Oppa!!"jerit ku.
Ya,aku memginggati semula tentang keluarga ku n kawan karib ku iaitu snsd..aku melihat oppa terkejut..
"Soo dah ingat?"tanya oppa.
Aku mengangguk.
"Kitaorang kau ingat x?"tanya chanyeol n kris.
Aku menggeleng.
"Oppa..mana omma, appa, minho,sulli n zelo?"tanya ku.
"Diaorang ada kerja nanti baru datang melawat soo.."balas oppa.
Aku senyum.
End p.o.v
Di wad yuri..
Yuri terjaga dari pengsannya dia melihat sekelilingnya...'kenapa aku kat hospital pulak?'tanya yuri dalam hati..dia melihat orang di sebelah nya..dia melihat muka namja itu..KAI..yuri tersenyum lalu menggerakkan kai...
"Oppa....bangun.."gerak yuri..
"Huh?owh..chagi dah bangun?"tanya kai.
Yuri hanya mengganguk.
"Sat ya..oppa nak panggil doktor.."kata kai berlalu pergi.
Yuri teringat akan sooyoung lalu berusaha untuk bangun tetapi tidak berjaya..d.o yang baru keluar dari tandas ternampak yuri..lalu berjalan kearahnya..
"Yul kau x apa²?"tanya d.o
"X aku nak p lawat soo..."balas yuri juga untuk bangun lagi..
''Mai sini aku tolong...kau lemah lagi ni..mana kai?"tanya d.o
"Dia pergi panggil doktor..d.o bawa aku pergi jumpa soo boleh?*puppy eyes*"tanya yuri.
"Erkhh...hemm okaylah..jom sat aku nak tepon kai...*tepon kai*"balas d.o
Ditalian.
Kai-yoboseyo?
D.o-kai ni hyung ni...
Kai-ya..hyung wae tepon kai?ada something happen to yuri ker?
D.o-anni...yuri baik² jer..kitaorang nak p wad soo..kai pergi jumpa doktor eh?
Kai-Dae wae?
D.o-anniyo..kai bawa doktor g wad soo lah ya..
Kai-arraseo hyung..bye jaga yuri elok².
D.o-dae...bye..dont worry..Panggilan tamat.
''So?jom?"tanya yuri teruja.
"Jom!!"balas d.o lalu menolong yuri bangun..
~Skip~
Pintu bilik sooyoung dibuka..yuri n d.o memasukki wad itu..sooyoung memandang yuri...yuri terkejut melihat kawan nya sudah terjaga..
''SOOYOUNG!!!!"jerit yuri.
"Y-yu..yuri?"tanya sooyoung.
Yuri berlari kearah sooyoung..lalu memeluknya..(tiba² badan x lemah pulak pelik..O_o)
Yuri memgangguk.."Kau..in-ingat aku rupanya..*menangis*"kata yuri.
"Eeh..asal menangis ni?mestilah aku ingat..kau kan kawan baik aku dari kecil lagi.."balas sooyoung.
Sooyoung meleraikan pelukkan nya..lalu menggelap air mata yuri..yuri tersemyum..
YOU ARE READING
don't forget me
Acak-choi sooyoung (snsd) -kris (exo) -choi minho (shinee) -choi sulli (f(x)) -choi jun hong aka zelo (b.a.p -snsd -exo -f(x) -apink -choi siwon (super junior) kalau nak tahu apa ff ini kisah apa?jom baca jangan lupa vote n comment sekali tau...this is...