Ніч. Поряд із хазяїном, похропуючи, спав пес. Лежав він прямо під його боком.
Тим часом в глибині ночі центуріон бачив сон. Сон про минуле. Минуле, в якому він служив Риму. Він посміхався.
Йому снились чудові перемоги його когорти. А саме той період, коли їх виділили із легіону для захисту одного прикордонного поселення від диких племен свебів. Згідно зі словами селян набіги на поселення проводили цілих три племені вночі.
І ось, в одну таку ніч....
Готувався набіг. Свеби рухалися через найближчий до поселення ліс. Вони чудово знали місцину, вивчили її за рік нальотів, йшли максимально тихо. Їхні ватажки, одягнені в прикрашені золотом і сріблом кольчуги, рухалися попереду війська. Єдиним, що видавало їхню групу, був тихий тріск гілок під ногами. Вони підкрадалися все ближче і ближче... До їхньої цілі.. до вогнів поселення... Один із ватажків підняв долоню. Всі завмерли.
Вони побачили, що хтось вийшов із величезного довгого дому. Це були жінки. Щасливі й веселі вони йшли по своїх домівках та гомоніли про життя. Гучно сміялися з жартів. Були трохи п'яними. Разом із жінками повиходили чоловіки, які майже тверезо йшли дорогою. З довгого будинку повибігали кози, за якими погнався їхній власник.
Один із вождів прошепотів до інших:
— Схоже, нам дуже пощастило: в римлян сьогодні свято.
— Чудово... Отже, опиратися не будуть, — відповів інший, в бронзовому шоломі. — Нам варто залишити більшість у живих.
— Це ще чого? Забув за що ми боремося? Це наші землі!
— Розумію, але не забувай — ми всі в постійному поході, а працювати в селах хто буде?
— Після того що вони зробили?!
— Та замовкніть! — ледь не крикнувши, вимовив третій вождь, — розберетеся потім, а зараз...
Він високо підняв руку, стиснув її в кулак, готуючись дати наказ на обстріл поселення із луків та дротиків.
В лісі стало тихо. Дуже тихо. З боку поселення доносився щасливий шум від мешканців.
Варвар затримав подих, скоро розпочнеться бій... Він тільки відкрив рота, щоб вигукнути наказ, як раптом з чагарників гучно пролунав крик латинською:
ВИ ЧИТАЄТЕ
Центуріон: Новий дім
Historical FictionВигнанець. Нумерій - старий центуріон, що втративши все та ставши ніким, тепер шукає собі місце. Місце в якому зможе дожити свій вік в тиші та спокої. Разом із ним його кінь та віслюк, а також старий побратим - вірний собака. Мандруючи на північ, ця...