hoofdstuk 1

469 28 9
                                    

Alvast sorry voor het korte hoofdstuk.

Maya! Wakker worden!

Mijn kleine zusje kwam de kamer binnen rennen en trok me uit mijn bed. Anders kom je nog te laat voor de ceremonie. De ceremonie?! Ik sprong uit mijn bed en rende naar de badkamer, kamde mijn haar en deed de ceremoniële jurk aan.

Mijn zus kwam de kamer binnen. En ben je klaar voor de ceremonie? Vraagt Rosalie. Ja helemaal! Kom dan! Ik liep achter haar aan de trap af. Melody kom je anders mis je de ceremonie van je zus! Ik kom al! Ze had haar lievelings jurk aangetrokken die perfect paste bij haar blonde haar en haar blauwe ogen. Zullen we dan maar?

We liepen met zijn drieën naar het plein waar de ceremonie plaatsvond. Er waren nog twee andere zestienjarige voor me. Hoe belangrijker je bent hoe eerder je mag als je zestien word, want de gene die als eerste is heeft meer kans. De eerste die mag is Dakota. Hij is de zoon van de generaal van ons dorp. Hij is een enorme egoïst. Hij denkt dat hij sterker is dan iedereen, alleen maar omdat zijn vader de generaal van ons dorp is. Daarna is Amber aan de beurd. Zij is de dochter van de rechterhand van de generaal. Ze vindt zich zelf beter dan iedereen. Daarna kom ik, Maya, de dochter van de smid.

Welkom, bij de ceremonie van deze drie kinderen. Deze kinderen kunnen vandaag een totemdier krijgen, maar wie er een krijgt komen we nu te weten. Als eerste is Dakota. De zoon van generaal Voss.

Dakota liep naar voren. Hij kreeg een graal aangereikt waar hij uit moest drinken om te weten komen of hij een totemdier heeft. Hij dronk een klein slokje uit de graal en keek om zich hee zoals iedereen, maar niemand zag een totemdier aankomen.

Wat is dit! Riep zijn vader boos. Waar is zijn totemdier!

Sorry, maar het lijkt erop dat uw zoon geen totemdier heeft.

Dat kan niet waar zijn. Al mijn voorouders hadden een totemdier! Waarom mijn zoon dan niet?!

Vader, stop! We gaan.

Dakota ging met zijn vader weg. En de ceremonie ging weer verder, maar Amber had ook geen geluk. Toen was het mijn beurd.

En nu is het de beurd aan Maya!

Ik liep naar voren toe. Ik dronk een slokje uit de graal. En toen verscheen hij.

Dit is mijn eerste boek, dus ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

spirit animalsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu