Sunce je bilo nisko na horizontu, bacajući topli zlatni sjaj na peščane obale dok su četiri prijateljice šetale plažom, a njihov smeh je nosio blagi povetarac. Stela, Harper, Grejs i Ava bile su nerazdvojne od detinjstva, a njihov godišnji odmor na moru bio je tradicija koja im je omogućila da pobegnu od užurbanosti svakodnevnog života. Ovogodišnje putovanje je dobilo neočekivani preokret kada su u pismu koje je Harperina baka napisala i zakopala u pesku pročitale o starom ribaru po imenu kapetan Džon koji je boravio u udobnoj kolibi smeštenoj nedaleko od same plaže. Kako je objasnila u pismu, on poseduje neverovatno znanje o porodicama u tom području, uključujući i dugo čuvane tajne koje su se protezale generacijama. Zaintrigirane idejom da razotkriju sopstvene porodične misterije, devojke su odlučile da posete starca. Sa mešavinom iščekivanja i strepnje, prijateljice su stigle do neobične kolibe. Njegove zidove su krasile istrošene ribarske mreže, školjke i mnoštvo nautičkih artefakata. Lagano kucanje na vratima odjeknulo je unutrašnjošću, i nakon trenutka, ona su se škriputom otvorila i otkrila samog kapetana Džona, sa izlizanim, ali toplim osmehom na licu. — Ah, mladi avanturisti! Dobrodošli! — pozdravio ih je sa sjajem u očima, uvodeći ih unutra. Dočekao ih je miris soli i mora, uz osećaj nostalgije koji kao da je visio u vazduhu. Smestili su se oko pohabanog drvenog stola, a devojke su razmenjivale radoznale poglede dok ih je kapetan Džon služio u šoljicama biljnog čaja. Dok su pijuckali, pogled starog ribara kao da im je prodirao u samu dušu, kao da je mogao da vidi njihove misli. — Može se reći da sam vas očekivao, a tajne koje vas zanimaju, drage moje, imaju način da isplivaju na površinu! — počeo je on, glasom mu je bio topao i mek, ali dubok.
— Vaše porodice, isprepletene na načine koje možda još niste shvatili, imaju istoriju koja se proteže generacijama unazad. Neke priče su poput plime i oseke, koje prolaze kroz vreme, dok druge ostaju skrivene u dubinama. Dok je govorio, kapetan Džon je prepričavao priče o davno izgubljenim ljubavima, porodičnim svađama koje su tinjale decenijama i žrtvama u ime tradicije. A onda se dotakao jedne posebno važne priče. — Ispričaću vam jednu priču. Vezana je za Stelinog strica i Avinog babu i dedu. Njih dve istog trenutka obratiše posebnu pažnju na ono što će uslediti. Henri, hrabri vojnik, nakon rata se našao usred haosa. Vojnici su lutali selom, oduzimajući stvari od svakoga za koga su sumnjali da je pomagao otpor. Majkl i Emili su bili u velikoj opasnosti. Njihov dom je već bio opljačkan, a strah je postao stalni pratilac. Dani su bili mračni, a noći još mračnije. Ali tvoj stric je bio taj koji se pojavio kao svetionik nade. Sa srcem punim odlučnosti, osmislio je plan da pomogne njima dvoma da pobegnu iz vojničkih kandži. Tražio je utočište u senci i majstorski orkestrirao diverziju koja je odvukla pažnju vojnika. Dok je mesec sjajno sijao na noćnom nebu, tvoj stric je vodio Avinog deku i baku tajnim putevima poznatim samo onima koji su odrasli u tim zemljama. Kretali su se nečujno, a otkucaji srca odzvanjali su kao daleki udarci bubnja, moleći se da sreća pogoduje njihovom bekstvu. I tako su uspeli da prođu kroz opasnost koja im je disala za vratom. Nepokolebljiva hrabrost i snalažljivost tvog strica su utrli put ka njihovoj slobodi. Vojnici su uzalud tražili, nesvesni trijumfalnog bekstva koje im se dogodilo pred nosom. Putovanje nije bilo lako, ali vođeni zvezdama i snagom njihove ljubavi, tvoj deda i baka su našli put do bezbednog. Henri je to uradio iako je silno bio zaljubljen u Emili. Ukrcao ih je na čamac koji ih odveo daleko. A oni su mu redovno pisali do dana kada su nažalost oboje umrli. I to je priča o tome kako je Henri - voljeni stric ali i izuzetno hrabar vojnik, postao heroj ne samo na bojnom polju, već u tihim trenucima hrabrosti koji su definisali posleratnu eru. Plamen je nastavio da treperi, bacajući eterični sjaj na njihova lica. Njihove oči su držale mešavinu strahopoštovanja i zahvalnosti, znajući da su se unutar zidova ove pećine povezali sa delom istorije koji je oblikovalo nasleđe njihove porodice. — Zapamtite, drage moje devojke, da je znanje fenjer koji osvetljava tamu. Prošlost oblikuje sadašnjost, a razumevanje vaših korena može vas navesti da pronađete sopstvene puteve napred. Dok je sunce zaronilo ispod horizonta, bacajući ružičaste i zlatne nijanse po moru, prijateljice su se zahvalile kapetanu Džonu na mudrosti i oprostili se od njega. Šetnja do njihove vikendice na plaži bila je tiša nego ranije, svaka devojka je bila izgubljena u svojim mislima. Težina novootkrivenog znanja se nastanila u njihovim srcima, stvarajući dublju vezu između njih.
ESTÁS LEYENDO
Svaka tajna se otkrije ✓
Chick-LitDvonedeljno putovanje na kojem četiri dugogodišnje prijateljice pokušavaju uneti malo avanture u svoje jednolične živote domaćica. Na tom istom putu doživljavaju niz nezgoda, a paralelno sa tim saznaju i istine skrivane godinama zbog čega shvate da...