"Darling, meet your creator, I'm Haaman Asyar or people know me as God of the olympics." Katanya dengan angkuh.
Di sini lagi aku pada malam ini. Berdirinya aku seorang diri bertemankan cahaya lampu di atas kepala. Kawasan sekeliling gelap gelita. Hanya suara - suara ini yang sentiasa kedengaran. Badan seolah - olah terkaku di gam di tempat aku berdiri. Tiada jalan keluar dari mimpi ngeri ini melainkan ia berakhir sendiri.
Dan aku tahu pengakhiran itu amat memeritkan.
Tiba - tiba cahaya menerangi satu sudut di hadapan ku. Aku seolah - oleh kembali ke detik hitam di mana segalanya bermula. Babak ini akan di ulang tayang tanpa aku minta.
"Sayang! Look at me!" Zakwan menjerit memanggil aku.
"I love you! Always love you!" Zakwan berkata - kata dengan senyuman manis.
"Please close your eyes!" Arah Zakwan.
"Sayang tutup mata!" Jerit Zakwan.
Lehernya tercerut, kedua - dua tangan kanan dan kiri ditarik dari arah berlainan begitu juga kakinya. Darah mula menitik kerana dawai tajam itu tertusuk ke tangan, kakinya dan juga lehernya.
"Allahhh! Allahuakbarrrr!" Semakin kuat suara Zakwan mengerang kesakitan menyebut nama Allah.
Sunyi.
Suara itu hilang. Aku berpusing mencari jalan keluar.
Tidak lama selepas itu, cahaya itu menerangi satu bahagian di belakang ku. Babak lain pula yang dimainkan pada kali ini.
"Done? Then goodbye my Danah Bussaina, I love you so muchhh." Dengan senyuman mengejek dia menikam ibu.
CAKK!!!
"ALLAH!"
CAKK!!!
"Allahuakbar!!"
Darah mula keluar dari mulut ibu. Aku tak sanggup melihat ya Allah. Aku rasa aku gagal menjadi anak dan isteri yang baik kerana gagal melindungi ibu dan suamiku.
"I-ibu sayang Daneen."
Pisau itu diserahkan kepada anak buahnya yang lain. Lebih kurang 100 orang anak buahnya yang berada di situ mengambil giliran membunuh ibu. Mendayu -dayu suara ibu menyebut khalimah Allah. Anak buahnya jantan itu tersenyum gembira. Setiap inci badan ibu mereka tikam berkali - kali. Biji mata ibu juga sudah hancur mereka tikam.
Akhirnya babak itu terhenti.
Dada terasa sesak.
Aku terus lari dari situ. Biarlah tiada arah tuju sekalipun asalkan aku lari dari mimpi ngeri ini.
Lari
Dan terus berlari.
"Sweetheat, kau fikir kau boleh lari dari Haaman Asyar?!" Suara itu bergema dengan kuat.
Aku benci suara itu.
Aku hiraukan suara itu dan terus berlari.
"Tch just wait and see apa yang aku akan buat bila aku dapat kau. Kau tunggu sweetheart. Kau tunggu!" Sambung suara itu lagi.
"Kau tunggu! Kau tak kenal lagi siapa Haaman Asyar. Tiada satu kuasa pun yang dapat mengalahkan aku termasuk tuhan kau!" Kata lelaki itu dengan bongkak sombong dan takburnya.
"Justwait and see sweetheart. Aku akan memiliki kau. Just wait till that timearrive. Kau. Milik. Aku. Seorang. My dear Danah Bussaina, you will watch fromhell. Your baby will be mine forever!." Dengan nada yang sengaja ditekan -tekankan.
Penat sudah terasa. Tapi aku tidak mampu untuk berhenti.
"Run sweetheart."
"Run as far as you can."
"Sejauh mana sekalipun kau lari aku akan tetap jumpa kau my little creation."
Suara itu bergema sepanjang aku berlari.
"Kau sorok dekat mana sekalipun aku akan cari kau sehingga ke dalam lubang kubur."
"Hide sweetheart. Hide!"
Akhirnya aku tersungguh jatuh. Air mata mengalir membasahi pipiku.
Aku cuba kuat tetapi suara ini serupa racun yang sentiasa melemahkan ku dalam diam.
Kali ini wujud pula susuk tubuh Ibu dan juga suamiku Zakwan yang berpakaian serba hitam.
"Come, follow us sayang. Kita akan bahagia di sini selamanya." Huluran tangan Zakwan aku pandang sayu.
"Daneen sayangkan ibu kan? Mari ikut ibu sayang." Tangan ibu cuba mencapaiku.
Aku geleng kepala.
Ini semua bisikan syaitan. Aku hampir terjatuh ke dalam bisikan mereka sekali dan itu cukup bagiku.
Aku diam lalu mengundur ke belakang. Wajah mereka bertukar marah.
Aku berundur dan terus berundur menjauhi mereka.
Akhirnya aku sedar.
Sepanjang enam tahun masa berlalu, setiap malam aku dihantui mimpi ngeri ini. Namun, sejak bertemu si dia, mimpi ngeri yang dahulunya gelap bertukar menjadi indah. Tiada lagi babak tragis, suara - suara ibu dan Zakwan merintih kesakitan.
Yang lebih penting sekali
Tiada lagi suara syaitan yang bertopengkan manusia itu.
Segala mimpi ngerinya lenyap begitu sahaja apabila berada di dalam dakapan si dia.
"Shall we cross the sparkling galaxy together?"
*saya kanak - kanak lagi, maaf jika bosan
YOU ARE READING
Shall We? - OG
ActionAnak sulung daripada anak pertama. Sepanjang enam tahun masa berlalu, setiap malam aku dihantui mimpi ngeri ini. Namun, sejak bertemu si dia, mimpi ngeri yang dahulunya gelap bertukar menjadi indah. Tiada lagi babak tragis, suara - suara ibu dan sua...