Introduction

19 0 0
                                    


WG atau nama penuhnya Women's Generation merupakan sebuah agensi yang ditubuhkan bagi melindungi kaum wanita. Agensi ini berada di sebuah pulau persendirian milik pengasas agensi ini. Ahli agensi ini terdiri daripada golongan wanita seperti janda - janda yang lahir pada bulan genap, wanita - wanita lorong, anak yatim dan banyak lagi.

Mutakhir ini, dunia dikejutkan dengan kes pembunuhan janda yang lahir pada bulan ganjil dan lelaki yang lahir pada bulan genap. Kes pembunuhan bersiri ini semakin menjadi - jadi dan pesalahnya masih bebas.

Agensi ini juga mempunyai sebuah kumpulan elit yang akan menyelesaikan misi - misi khas. Agensi ini tidak didaftar di bawah kerajaan kerana pesalah itu masih bebas. Kebanyakan ahli agensi ini mempunyai ciri - ciri untuk menjadi mangsa pembunuhan seterusnya.

RV atau Ruby Velvet merupakan sebuah kumpulan elit yang dilantik oleh pengasas WG. Mereka mempunyai 23 orang ahli yang berasal daripada tempat yang berbeza. Ada di antara mereka dijual oleh keluarga sendiri di kelab malam dan ada juga di antara mereka diceraikan sewaktu sarat mengandung. Berikut adalah nama samaran dan peranan mereka di dalam syarikat dan di dalam kumpulan.

The Celestial atau singkatannya The C merupakan sebuah syarikat yang dibangunkan oleh Puan Rahimah. The C mula membangun apabila Dhobithoh mengambil alih bersama dengan rakan - rakannya. The C mempunyai pelbagai cawangan di serata dunia. The C mempunyai hospital, sekolah, pusat membeli - belah, dan banyak lagi. Hasil untung akan diberikan kepada WG supaya terus maju.

Cast

1. Arsalan Sayf Naail Hiwayat bin Hammani Zakwan

2. Zuhayr Hanan Raeesa Ghaziah binti Hammani Zakwan

3. Kasyaf Nazhan bin Najmuddin

4. Khalish Nabhan bin Najmuddin

5. Che Rahmah binti Che Roslan

6. Hammani Zakwan bin Abdullah

7. Danah Bussaina binti Darma

8. Haaman Asyar


Ruby Velvet's members aka Geng Akak Dobi

1. Talia, TL

2. Jenny, JY

3. Yanti, YT

4. Karina, KN

5. Dayang, DY

6. Tiana, TN

7. Jung Haera, JH

8. Wawa, WW

9. Juwita, JW

10. Lucy, LC

11. Monika, MK

12. Xu Jia Li, XJ

13. Hadirah, HD

14. Rihanna Jones, RJ

15. Jasnita, JN

16. Huang Cayla, HC

17. Jasmin, JM

18. Yan Yan, YY

19. Shifa, SH

20. Scarlete, SC

21. Clarissa, CL

22. Jasmina, JS

23. Dhobithoh, TY


*saya kanak - kanak lagi, maaf jika bosan

Shall We? - OGWhere stories live. Discover now