Hem Hocan Hem Kocan Olurum

126 26 32
                                    

"Gece dışarı çıkmak yok Daner!"

"Niye bensiz kalamıyor musun?" Taner'in dalga geçtiğini sezmeyen Roza, yüzü düştü.
"Hayır! Siz gidince, ben yalnız kalıyor!"

"Çünkü yalnız kalıyorum, desen de yeterli de... sen niye gitmemden muzdaripsin ki?" kullandığı kelimeye bakarak "Muzdarip ne güzel kelime lan."

"Acı çekmek güzel bır şey mi Daner?"

"Aman nerden girdik biz bu konulara yine sen getirdin. Senin yüzünden şu an bunu konuşuyoruz. Bence bir tane daha kişi zamiri getirmene gerek yoktu. Ayrıca ben sana bir hoca tutacam!" diyerek konudan konuya geçerken Roza, gözlerini açarak "Ben istemiyor hoca fılan!" dedi.

"Yav ben istiyorum!"

"Bana bu kadar Turkçe yeter!" diyerek masadan kalktı. Giden kadına "Bana yetmiyor ama!" dedi.

...

Taner, o akşam kahvesini yudumlamadan Roza'nın söylediğine takıldı. "Kim nereye gitti?"

Roza duraksadı. Kaşlarını çattı "Sen!"  diyince yüzünü ekşiltti.

"O zaman sen desene!"

"Demese ne olacak sanki?"

Bunu daha önce konuştukları aklına gelince yüzünü ekşiltti."Biz bunları konuştuk dimi?" diyerek yerinden kalkıp içeriye gitti. Biraz sonra tahtayla girdi.

"Daner?" odanın ortasına kurduğu beyaz tahtaya hayretle baktı. "Nerden çıktı?"

"Sır! Bak şimdi dikkatle beni dinle, o zaman ne kadar basit olduğunu göreceksin!" dedi. Kalemi açıp kişi zamirlerini yazdı.

"Ben sizden bir şey anlamıyor!"

Yazacakları bitince önünü döndü.

"Bunlar ne?"

Taner, eliyle yazdıklarını göstererek "Senin üvey evlat muamelesi yaptığın zamirlerimiz!" dedi. "Bak bu ben, sen, o, biz, siz, onlar!"

Roza anlamamış gibi baktı. Elini kaldırıp"Ne işe yarayacak?" diyince. Taner gözlerini kapatıp hemen sonra açarak karısına döndü.

"Araya girme anlatıyorum!"

Ayağa kalkıp engel olmaya çalıştı. "Hiç gerek yok gerçekten!"

Taner hiç duymamış gibi yaparak devam ederken güldü. "Niye kız hem kocan hem hocan olurum!"

"Daner! Lütfen..." elindeki çubuğu alıp kendine çekerken Taner de kendine taraf çekince göz göze geldiler. 

O sırada zil çaldı. Kaçmak için fırsat kollayan Roza, hemen toparlanıp kapıya doğru giderken  Taner de peşinden gitti.

"Kim bu saatte?"

Kısmet | RozTanHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin