BAB 4

395 8 0
                                    

JAM telah berdering berulang kali. ''Mellsya !! Bangun , jam loceng kamu tu dah berbunyi lebih 10 kali..papa tu dah pergi kerja lama dah. Hari ni kamu kerja tak ?" Jerit Engku Laila daripada bawah.

Again Mell .

You are late. Apa alasan nak bagi kali ni.

Damn !

Aku terus menuju masuk ke bilik air untuk membersihkan diri. Aku menggunakan makeup yang ringan sahaja ,itupun sudah cukup menyerlah dan cantik.Sebagai seorang pekerja customer service bukanlah mudah.

''Mama ! Im done.. i need to go right now..sorry i cant breakfast at home. See you soon "

''Hari ni terus nak balik rumah sewa Mell ke ? Don't you stay for another 2 nights dear ?"

''Tak lah mama ..kesian dekat  Thirah...tak ada kawan.."

''Mama pun tak ada kawan juga dekat rumah"

''But you still have Aunty Kiah..hehe" Aimell sudah menyengih melihat mamanya yang mula menarik muka.

Aimell menghidupkan enjin kereta . Dia mengambil tas tangan dan jam tangannya di atas meja. Puan Laila hanya memerhati pergerakan  anaknya . riak wajahnya mulai berubah kerana Aimell sangat susah untuk menetap lama dirumahnya. Bila dipujuk  barulah nak pulang kerumah beliau.








Office

Sampai sahaja di office aimell sudah melihat office manager beliau sudah mencekak pinggang sambil menunjuk arh kebiliknya.

''Aimell masuk ke bilik saya , ada hal yang saya perlu bincangkan"

''Err..baik Bos . "

Aimell mengetuk pintu sebelum masuk ke ruangan tersebut dan dengan perlahan pintu itu dikuak ke dalam. Dia sudah mula rasa tidak sedap hati dan  dapat rasa apa yang bos beliau  ingin sampaikan.

''Aimell awak boleh duduk dulu"

''Ya bos..terima kasih"

''Saya nak beritahu awak yang saya dah tak dapat nak tolong awak lagi kali ni , setiap bulan awak mesti ada lambat masuk kerja . Selama ni saya diam sebab saya tahu awak dah kerja lama , tapi saya kena adil untuk semua orang. Awak fahamkan maksud saya Aimell? "

''Err. Faham bos , t-tapi.."

''Ya saya tahu, awak akan bekerja disini sampai akhir bulan ini..jadi awak ada tempoh untuk mencari kerja yang lain. Saya tak buang awak...jadi awak bagi resign suka rela jelah ya.. "

''Hehe. Terima kasih bos sebab faham.saya minta diri dulu ya bos. " Aimell hanya tersenyum pahit namun rasa sedih mulai terbit dari hatinga. Dia  sudah mula menyeka air matanya. Sungguh dia kecewa dan sedih .perasaannya sudah tidak dapat digambarkan lagi. Dia sangat sayang dengan pekerjaan itu kerana dah lama bekerja disana,namun hanya terhenti disitu.

Keluar sahaja diruangan tersebut ,thirah sudah setia menunggunya untuk menanyakan perihal perbincangan Aimell dan juga Bos mereka. Dia menghampiri Aimell.

''Babe , are you okay? Why are you crying like this  ? Aimell let me know.."

''Finally..I have my last warning..this  Month will be my last month working here thirah. "

''What?? Are you sure about this? "

Aimell hanya mengangguk kepala dengan perlahan .  Thirah terus  memeluk Aimell untuk memberi sokongan dan ketenangan kepada gadis itu. Habis sahaja waktu kerja Thirah mengajak Aimell makan diluar sekaligus dia ingin berbincang lagi tentang perkara tersebut.












POSSESSIVE MR.CEO (COMPLETED)Where stories live. Discover now