BAB 27

266 7 0
                                    

HARI ini merupakan hari cuti Tengku Airin Mellysya. Dia bertemu Thirah untuk menemani dia pergi shopping baju baru , kerana dia sudah membuat keputusan untuk berhijab sepenuhnya  . Perkari ni memang telah dia niatkan. setelah bertunang sahaja dengan Tengku Firash Ayden dia ingin berubah menutup aurat .
Setelah dia bersiap , dia terus turun kebawah,menggapai kunci kereta Lexus yang baru dibelinya.

Sampai dirumah sewa Thirah ,thirah sedang mengunci pintu rumahnya. Dia tidak mengenali kereta tersebut. Airin mellysya terpaksa menurunkn  tingkap kereta untuk memanggilnya keluar.

''Mell ! "

''Ya.."

''Kereta baru lagi? " Athirah Hayla hanya mampu menggelengkan kepalanya. Makin menjadi-jadi perangai membazirnya itu.

''Kau nak bawa aku pergi mana mell?"

''Pergi Shopping lah babe !"

''Baju dah tak muat almari Mell, janganlah membazir Mell."

''No. For this time , aku nak shopping baju muslimah dan tudung..sebabtu aku bawa kau..boleh kau tengokkan mana baju dan tudung  yang sesuai dengan aku..kau kan bertudung thirah. "

''Weh ! Aku tak salah dengar kan?? Kau nak fully hijab ke beb? Okay yang ni aku sokong.  Let's go shopping dear !! Rash dah tahu ke beb? "

''Not yet ! That's why i will surprise him tomorrow ! "

''How so sweet ! "

Mereka pun sampai ke pusat membeli belah. Thirah menerangkan pada aimell warna yang sesuai untuk tudungya. Setelah selesai mereka pergi makan dan tengok wayang. Mereka sampai rumah pada pukul 8 malam.  Sampai sahaja dirumah dia melihat ada 2 panggilan yang terlepas dari Firash Ayden . Dia pun menghubunginya semula.

Husbaby calling..........................

''Hello Rash..I baru sampai rumah ni..tadi tengah drive , tak dapat angkat call you. "

''Its Okay Sayang .  Everything's okay ?"

'' Okay je, Best ! Dah lama tak bergosip dengan thirah. Hehe"

''Okay then , pergi mandi, solat isyak , nanti I call you back okay sayang "

''Okay , I got it. "

********************************************************************************

Hari ini Firash pergi ke Office pada pukul 6:40 pagi  , kerana dia ada kerja penting yang belum sempat disiapkan kerana dia  sekarang lebihkan masa rehat bila berada  dirumah , dia tidak mahu tunangnya rasa diabaikan . Sampai sahaja di office dia terus membuka laptop dan fokus pada kerjanya.
Dia mengirim Karl untuk singgah ke Mcd untuk belikan dia   .

Tuk Tuk !

''Come in Karl "

''Here is your breakfast" Karl menghulurkan bungkusan tersebut dan terus duduk berhadapan dengan Firash.

''Hari ni aku temankan kau makan Rash..kita breakfast sama-sama."

''Dah kenapa? Seram aku dengar tho..Buang tabiat ke apa? Selalunya sibuk breakfast dengan Staff office kita yang  cantik-cantik. Mesti ada apa-apa ni..atau dah kena gari dengan Elya?? Eh aku dah naikkan gaji kau kan.." Jawab Rash selamba.

''Weh congrates  tho ! Kau dah berjaya "

''Apa ke selama ni aku belum berjaya . Habis apa guna aku duduk dekat kerusi CEO ni. "

POSSESSIVE MR.CEO (COMPLETED)Where stories live. Discover now