البارت 24

185 14 2
                                    

_الدكتوره بأسف للأسف لاء بنتك مش بن،ت بنو،ت

_ناديه بصدمه انتي بتقولي ايه انتي متأكده من كلامك دا ؟؟

_الدكتوره بحزن للأسف ايوه انا متأكده من كلامي

_ناديه بثبات شكرا يادكتوره يلا ياشمس نروح

"كانت شمس علي الجانب الآخر ف حاله انيهار فهي لم تتوقع أن توصل لهكذا ،فهي فقدت اهم شيئ عندها والأهم من هكذا انها فقدت حيائها وخلقها وثقه أهلها فيها ،فكم من فتاه تسلم نفسها لشاب بإسم الحب وتلغي عقلها وتلغي أن الله ينظر إليها، تخيلي معي أن الله ينظر إليكي وانتي في شاب آخر يقوم بلم،سك ؟؟ أو يقب،،لك ف الحرام هترضيهااا؟؟ 💔 اترضيها علي نفسك ؟؟ عافانا الله وعنكم عن العلاقات المحرمه التي لا يرضاها الله ويغضب عليها"

"بعد أن وصلت شمس وناديه الي البيت حدث التاني ....قامت ناديه بصفقها صفقه قويه من شدت قوتهاا وقعت شمس أرضا ولم تقدر علي الحركه ........

_ناديه بإنهيار حسبي الله ونعمه الوكيل فيكي ليه كدا تعملي فينا كدا  انتي ايه ياشيخه انتي ايه مفيش عقل مفيش دين ازاي تعملي حاجه زي كدا بقي بنتي اللي كانو بيحلفو بيها ويقولولي ياريت بناتنا تبقي زي بنتك ،عملنالك ايه علشان تعملي فينا كدا ؟؟ بكرا الناس كلها هتتكلم عليكي وتتكلم ف عرضك هنقول ايه للناس هنقول ايه همنع الفضيحه دي ازاي ؟؟ حسبي الله ونعمه الوكيل فيكي ياريتك ماجيتي ولا شوفتك ولا خلقتك منك الله ياشييييخه

_شمس بإنهيار اهدي ياماما متعمليش ف نفسك كدا

_ناديه بإنهيااار اهدي ؟ اهدي ازاي يعني وانتي حطيتي راسنا ف التراب اهدي ازااااااي ؟؟ ولسه لما ابوكي يجي ويعرف دا  ممكن يموت فيها أو يجراله حاجه .يامصيبتك السوده يا ناديه

_شمس بخوف لاء متقوليش لبابا بالله عليكي دا ممكن يموتني فيها

_ناديه بإستحقار يعني خايفه من ابوكي ومخوفتيش من ربنا انتي عارفه انك زا،،نيه ؟؟ يعني انتي عند ربنا زا،،نيه ؟؟ ادي آخره الحب والاختلاط ادي آخره الكلام مع الشباب ،ادي آخره اي واحده تثق في شاب ،حسبي الله ونعمه الوكيل فيكي وفيه

_لم تقدر شمس علي الرد فانفجرت ف البكاء

"ادي فعلا آخره اي بنت تتكلم مع شاب وتروح تقابله ف بيته ! يابنات اتقوا الله في انفسكم وفي اهليكم والله اهلكم مايستحقو منكم كدا ،كانت في بنت كلمتني وقالتلي تعالي ضروري ف روحتلها قالتلي إن الشاب اللي كانت بتكلمه راحت عنده البيت حوالي ٣مرات وفي ال٣مرات حصل تجاوزات بينهم ،المهم اختلفوا قام الشاب دا فضحها وبعت الشات لوالدتها وأخوها الكبير وقالهم دي بتجري ورايا والكلام دا طبعا البنت اتحبست ونفسيتها مدمره واهلها خلاص فقدو الثقه فيها تماما ،وعلي فكره الشاب دا كان قربها يعني المفروض كان يستر عليها ويسيبها لاء فضحها ولو كان معاه صور ليهم وهي معاه ف الشقه كان بعتها ومن فضل ربنا عليها ورحمته أن والدتها متعرفش انها راحت عنده الشقه لو كانت عرفت الله اعلم كانت عملت فيها ايه , اوعو تثقو ف حد مهما كان غريب او قريب الشباب كلها تفكير واحد وبيتسغلوو أننا محتاجين الحب والاهتمام والكلام الحلو ودا مفيش اسهل منه عندهم يعني عادي يعرف يهتم ويعطف ويلطف وهو مبيحبهاش ؟؟ اي دليلك أنه بيحبك بيهتم بيكي ؟؟ بيقولك كلام حلو ؟؟ شهم معاكي؟؟ واقف جنبك ؟؟ كل دا فيك ومش حقيقي عادي والله العظيم تلاقي واحد وواحده بقالهم سنين مع بعض وعمره مسبها ف محنه أو لما احتاجتله غير لما لاقته وفجأه يتغير ويتحول عليها ويسيبها عادي جدا وبتبقي البنت ف حاله صدمه اللي هو ازاي دا انت عملت عشاني كذا وكذا وكذا بتبقي مش مستوعبه اللي حصل؟؟  اللي بيحبك مش هيكون ليه ف اللف والدوران هيتقدملك ويدخل الباب من بابه ويقول ياوالدي أنا طالب ايد بنتك ويشرب الشاي مع بابا امال بحبك وتعالي الشقه أو اصبري عليا لما ظروفي تتحسن أو أنا عملت كدا عشان اختبرك أو تعالي نخرج تعالي نتكلم فديو وحشتيني والقرف دا مش بيحبك وطول منتي مرخصاها ومش مغلياها عمره م هيشتريكي حتي لو جميله الجميلات ولا تسوي عنده حاجه ،احساس انك تبقي رخيصه عند حد صعب اوووي انك عارفه انك غاليه وان حد شايفك رخيصه دي صعبه اوي ،ليه نصول نفسنا لكدا؟؟ مدام لسه ابن الحلال مجاش يبقي لعله خير افضل قاعده بإحترامي حافظه كرامتي وحافظه أخلاقي وعلي ديني لحد ماابن الحلال يجي غير كدا لاء متفتحوش الباب لحد ابدا والله العظيم احنا مانعرف الباطن ايه ربنا وحده اللي يعلم عشان كدا نسمع كلام ربنا ونقول سمعنا واطعنا ونحافظ علي نفسنا عشان معندناش اغلي منهااا ""

شمس وروح (قيد التعديل) حيث تعيش القصص. اكتشف الآن