1: taken

57 1 0
                                    

Alicias perspektiv:
Helt full, går jag hem efter puben, det är alldeles tyst på gatorna, jag som trodde att LA skulle vara en högljud stad. Jag vingla lite här och var och skratta åt mig själv, tillslut kom en mörk hårig kille fram till mig och ler, tillslut blev allting svart.
-
-
Jag vaknade och fick genast en svår huvudvärk, jag kan inte röra mig då jag ser att jag sitter med rep runt kroppen & händerna. Vänta va? Jag fick genast panik och började skrika men blev genast tyst när jag hör några röster utanför rummet?
- "kan hon hålla käften eller?" Sa en mörk röst, eller ja, troligen en kille.
- "Grattis, du fick henne att bli tyst." Sa en annan hånade röst. Jag blev genast rädd när jag ser någon dra i dörrhandtaget. En ganska så lång kille kom in i rummet & tände lampan, jag blundade genast då det gjorde ont i ögonen, jag öppna sakta ögonen och såg den där killen jag såg igår kväll. Han log & flina och jag kände hur rädslan inuti mig blev värre & starkare.
- "Tare lugnt, du ska bara få bo här ett tag." Sa han och flina.
- "Vem är du?" Var det ändå som kom fram.
- "Eller vilka är ni?" Frågade jag snabbt.
- "De kommer du få se med tiden." Sa han och gick ut. Vadå med tiden? Jag ska fan hem nu, repen skaver mot händerna men jag försöker att ta mig loss ändå. Efter kanske 8 minuter av att röra mig vid repet så ger jag upp, det svider som fan. Tillslut kommer samma kille in igen.
- "Hejhej sötis." Sa han & flina.
- "Euw.." Var det ända som kom ut från min mun, han kom nära och tog mig under hakan.
- "Så säger man väl inte?" Sa han och puta med läppen. Nu kom ännu en kille in... Tvillingar?
- "Sluta Luke." Sa han och titta äcklat på denna kille som tydligen heter Luke.
- "Vill du följa med ner & ta något att äta? Jag heter Jai förresten." Sa han & log.
- "Oj, visste inte att kidnappare var så snälla, men visst." Sa jag och han suckade & tog av repen runt min midja & runt händerna. När jag var halvvägs ned från trappen så hörde jag massa skratt & rock musik, hmm Nirvana? Tydligen, jag gick ner och musiken sänktes och alla kolla förvånat på mig. Sedan hörde jag nån längst bak vissla och alla började skratta. Jag blev genast generad & kolla ner i marken.
- "Hej gulleplutt, jag heter James." Sa han och flina. Jag nicka bara, sedan kom alla andra fram & hälsade.
- "Jai, Luke, Beau, James, & Daniel alltså?" Alla nicka, Jai tog ett äpple till mig och följde mig upp till ett större rum.
- "Du får ta mitt rum, jag sover i soffan." Sa han och hans käkben spändes. Jag nickade och han gick långsamt ut och låste dörren utanför.
- "Ut i fall du får för dig att rymma." Sa han utanför dörren. Jag skrattade till lite, men insåg sen att det inte alls var något kul med det, jag måste här ifrån.
-
-
-
Första kapitlet, yeey, denna bok kommer ju då handla om Alicia & The Janoskians haha, så, följ med allt som kommer att hända i denna bok.

Seg början jag vet, men det blir bättre hoppas jag.

vine - editsfavs (med en klöver i slutet)
ig - brookskiians
twitter - camssbabyy

murdererWhere stories live. Discover now