6: your arms feel like home

22 2 0
                                    

Alicia's perspektiv;

Jai gick ut från rummet, jag tror nog att han åkte hem för jag tror inte det är så kul att vara här direkt. Doktorn kom in med blommor och hade en annorlunda minn på läpparna.

-''Får jag ta lite på dig?'' sa han och log.

-''Vafan är det med dig? Nej det får du inte.'' sa jag drygt och försökte titta bort.

-''Jag fixa blommor till dig, och för det så får jag ta på dig gullet.'' sa han lugnt och log.

-'' Gå ut.'' sa jag och försökte resa mig upp.

-''Nej du stannar här.'' sa han och la sig över mig, jag skrek då på hjälp men ingen kom, tillslut så kommer Jai in.

-''Du jag glömde...'' han hann inte säga mer än så innan han såg mig skrika och att någon låg över mig.

Han sprang fram tog upp killen, och slog till han på kinden med knogarna. Han tuppa av och Jai kom fram till mig. Han hjälpte mig att lägga mig till rätta och sedan blev det en obehaglig tystnad i rummet.

-'' Jo, jag hade bara glömt nycklarna till bilen haha..'' sa han och log lite snett. När han började gå mot dörren så stanna jag upp han.

-'' Snälla gå inte..'' sa jag lite försiktigt då han vände sig om.

-'' Jag måste, jag måste få sömn Alicia.'' sa han och såg lite ledsamt ut på mig.

-''Du kan sova bredvid mig, bara du inte går.'' sa jag och kände att tårarna rann.

-''Jag är inte trygg någonstans.'' sa jag och grät ännu mer. Han la sig bredvid mig i sängen och torkade bort mina tårar.

-''Gråt inte, det blir bättre snart.'' sa han och höll om mig.

-''Ska du säga som kidna..'' jag hann inte säga mer än att han bad mig att vara tyst.

-''sch, sov nu Alicia.'' sa han och vi båda somnade i varandras famnar. Han bryr sig om mig, för en gångs skull, men åt andra sidan så kidnappade han mig, och har nu kidnappat en annan tjej och ska sedan döda henne. Jag får inte falla för den här killen, det kommer bara bli problem då.

Jag vaknade upp ensam, doktorn låg inte kvar på golvet och jag kände mig väldigt otrygg.

Izabelle's perspektiv;

jag vaknade upp av att någon gick in i ''mitt'' rum. Det var samma kille som jag såg igår.

-'' Jag heter Luke.'' sa han och log, jag nickade och kollade äcklat på honom.

-''Vad heter den här skönheten då?'' sa han och satte sig i sängen.

-''Det har inte du med o göra.'' sa jag och log, han skrattade.

-''Det är just det honey, eller ska jag säga Izabelle.'' sa han och log.

-'' Du visste ju redan vad jag heter så.. Varför fråga du?'' sa jag och han flina.

-''För jag gör alltid det med nya personer i huset.'' sa han och gick ut. Riktigt söt om jag får säga det, nej det får jag inte, dom har säkert skadat Alicia så hon hamna på sjukhus och tänker göra samma sak med mig.
Nu kom Luke in igen.
-"Men kan du gå ut eller?" Sa jag.
- "Vi har inte ens träffats." Sa han hårt och drygt.
-"Eh jo? Du var ju nyss här?" Sa jag och kollade konstigt på honom.
- "Min tvilling bror ja, men inte mig." Sa han och slog till mig.
- "Kom ihåg att inte vara dryg, det leder bara till sjukhus, som Alicia." Sa han och gick ut.
- "NI ÄR JU HELT JÄVLA DUMMA I HUVUDET?" Skrek jag och han skratta bara. Jag la mig i sängen och under täcket då jag hörde att nån kom in igen.
- "Vem är du?" Sa en tjej lik röst.
- "Izabelle, Alicias vän, o vem är du?" Sa jag nervöst.
- "Bonny, ska du hjälpa mig o Alicia att rymma?" Sa hon och jag kollade förvånat på henne, fast å andra sidan så måste vi rymma ifrån detta.
Någon skrek på mig o Bonny att vi skulle komma ner, vilket vi gjorde och där ser jag Alicia kommandes, i en bår, vad gör hon här? Hon ska vara inne på sjukhuset och få riktig hjälp!
- "Ta det lugnt, vi har betalat egna läkare som kommer ta hand om henne dygnet runt." Sa Daniel och kolla på Alicia som sov.
- "Varför kunde hon inte stanna på sjukhuset?" Frågade jag och han svara inte.
- "För att polisen sökte igenom hela stället." Sa en kille som kom in.
- "Jag heter jai, som du kanske har märkt så är jag en tvilling, med Luke." Sa han och kolla bara på Alicia.
- "Vad roligt för dig då." Sa jag och gick ut och likaså gjorde Daniel.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 27, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

murdererWhere stories live. Discover now