Jai's perspektiv:
Jag vaknade upp av spelandes musik dunkandes i rummet, Luke & Daniel stod och spela Guitar Hero, vilket dom båda suger på. Jag gick ut från vardagsrummet och tar en huvudvärks tablett tills jag då hör massa skrik uppifrån, jag går snabbt upp och kollar i Alicias rum men hon sov fortfarande, jag kollade på henne men gick sedan ut därifrån.
- "James! Låt henne va förfan." Skrek jag och James kom ut och flina.
- "Man måste ta vara på tiden man har med dom här pärlorna." Sa han och log. Jag tittade äcklat på honom och vi båda gick ner.
- "Kom igen, samlas allihopa! Ikväll, ska vi nog göra det största rånet vi någonsin gjort. Daniel, du & James & Alicia, & tillslut Bonny går in till banken som vanligt och försöker att tömma lokalen så tyst som möjligt. Samtidigt går jag, Luke & Beau bakvägen och försöker att binda fast alla samtidigt så går du..." Efter jag förklarat hela planen så kom Alicia ner.
-"Hur kom du ner? Dörren var ju låst." Sa jag och hon flina.
- "Ja, men nån gick in i mitt rum & glömde att låsa efter sig." Sa hon och kolla hånandes på mig. Jag spände mina käkben och kolla bort.
- "ta något och ät, sen drar vi. Hälsa på Bonny också." Sa jag och hon kollade förvånades på mig.
- "ja, vi har en till, känn dig inte så speciell." Sa jag drygt och jag såg att hon kolla bort direkt.Alicias perspektiv:
Jag gick upp för trappan med två mackor och ett äpple, en macka & ett äpple till Bonny. Jag öppnade en dörr och där ser jag en ung tjej, med långt brunt hår. Hon log så fort hon såg mig.
- "Ska du ta mig härifrån?" Viskade hon med en lycklig röst.
- "Jag lovar att jag ska de, men inte i nuläget, måste hitta rätt tidpunkt." Viskade jag tillbaka och hon nicka. Jag sträckte fram mackan & äpplet och hon tog i mot det.
Vi satt i hennes säng & pratade om vårt liv innan detta, hon berättade också att hon hade försökt rymma 8 gånger, på 5 månader. Hon har varit här i 5 månader, jag kommer knappt klara 1 vecka. Tillslut kom hon in på alla killarna i detta "gäng."
- "Vem är snyggast tycker du?" Sa hon och tittade ointressant på sin macka.
- "Haha va?" Sa jag tillbaka och hon kolla på mig.
- "Ja men duvet, du kommer tillbringa en lång tid här, kanske hela livet tills dom dödat dig & mig. Så då kan man väl ändå ge upp på andra killar?" Sa hon och fnissa. Jag skratta åt henne, precis när jag skulle säga den killen som fick upp mitt intresse så kom Luke in.
- "Tja sötisar, vi ska dra nu." Sa han och kolla speciellt på Bonny. Hon fick röda kinder & jag insåg att det var han, han som hon tyckte om. Jag log för mig själv, sedan kom Jai in med massa kläder.
- "Ta på er detta." Sa han och drog ut Luke från rummet.
- "Vad är det här för kläder? Typiskt 1900 tals kläder? Vart tog hiphop stilen vägen?" Sa jag och Bonny skratta,
-"Du måste se oskyldig ut, vi ska ut till banken idag igen." Sa hon och log. Vadå banken?
Vi satt på oss kläderna & gick ner, så fort jag gick ner från det sista trappsteget fick jag alla ögon på mig och alla bröt ut i skratt och likaså gjorde jag.
- "Sluta mobba mig för eran stil." Sa jag och skratta. Dom kollade på mig och nicka men man hörde att dom inte försökte att skratta.
- "Tror du vi vill att du ska ha det där eller? Bitch." Sa en dryg kille, han är ny? Det är ingen jag känner igen i alla fall.
- "Ey, sluta, om det är nån som ska förolämpa nån så är det jag." Sa Luke & skratta. Vi satte hos sedan i bilen och körde till banken, inte för att jag vet vad vi ska göra där. Skåpbilen stannade och Luke puttade ut mig, Daniel, James & Bonny ut ur bilen.
- "Se oskyldiga ut." Sa han och flina, han stängde dörren och dom andra åkte iväg. Jag kan inte fatta att jag går runt i dom här kläderna, euw. James tog tag i min arm och vi gick in i banken. Det var märkligt nog bara en person där, som satt och läste en tidning. Det här är min chans, att komma här ifrån. Jag gick fram till mannen & viskade i hans öra.:
- "Hjälp mig här ifrån!! Snälla." Sa jag och han tittade förskräckt på mig. Daniel kom fram och krama mig samtidigt som han bort förklara sig för mannen.
- "Hon har en mental sjukdom, hon är lite dålig i huvudet om man säger så." Sa han och skratta & log. Mannen skratta och gick sedan ut, han sprang ifrån. När det var alldeles tyst i lokalen så skjuter James med en pistol.
- "UPP MED HÄNDERNA NU."
YOU ARE READING
murderer
Teen FictionAlicia, 17 år har levt ett långt liv i Texas, och hon har alltid varit den snälla, fina & rara tjejen. Men allting förändrades när hon flytta till Los Angeles. Hon går hem, en lång kall kväll, inga ljud hörs, men tillslut så slocknar allting. Hon v...