Alicias perspektiv;
"Jag vaknade upp i ett ljust rum, så långt som jag kan se så ser jag ingenting, bara ljus, massa ljus. Jag gick mot ett håll då jag inte vet vilket för allting var likadant. Tillslut så ser jag nån stå där framme, Luke? Eller är det Jai?
-"tro inte att vi släpper dig bara för att vi skaffar en ny tjej, när du mår bra igen så dödar vi väl henne och du är tillbaka i gamet igen." Sen så försvann han. Vart är jag någonstans?"Izabelles perspektiv;
1 vecka tidigare;
Jag försökte ringa Alicia flera gånger om, jag hoppas hon har kommit hem säkert, för när hon lämna puben så mådde hon inte så bra. Jag kan inte förlora en till, min bästavän, det räcker med att min älskade mamma dog för 2 veckor sen..
NU TID;
Alicia har inte ringt på en vecka och hennes föräldrar är utomlands, jag polisanmälde allting igår och jag hoppas verkligen att dom hittar henne.
Jag gick ut och tog en promenad då det börjar bli lite kyligt och lugnt i staden. På vägen in till en park så träffar jag på en kille.
- "Vad gör du här ute helt ensam?" Sa han och log.
-"Rensar tankarna antar jag." Sa jag och smålog.
- "Jag heter Daniel förresten, får jag kanske hålla dig sällskap?" Sa daniel och log.
- "Haha, jag heter Izabelle, och ja, det får du." Sa jag och skratta lite, likaså gjorde han.
- "Du jag vet en grym bar som har öppet nu, världens godaste taco tallrikar." Sa han och log, jag skratta och vi begav oss mot "baren". Men sedan blev allting svart.
-
-
-
-"hon kommer ju vakna när som helst!" Skrek Daniel "tror jag".
-"Det är ditt problem, ta in henne i huset och lägg henne i Alicias rum eller ah mitt rum så länge." Sa en annan röst.
-"ALICIA?" Råkade jag skrika då dom tog bort påsen på mitt huvud och alla titta förvånat på mig.
- "Håll käften bara." Sa en tvilling.
Bilen stannade och Daniel bar mig in till huset då jag för det mesta sparka på han och alla som rörde mig men dom fick in mig ändå, dom låste in mig i något rum och där satt jag i några timmar.
Sedan kom en person in, Daniel.
- "Du, jag måste fråga dig, känner du Alicia?" Sa han och jag tittade motbjudande på honom.
- "Ja? Min bästavän, har ni tagit henne också?" Sa jag och han kolla helt plötsligt ledsamt på mig.
- "Ja, hon är tyvärr på sjukhus, det hände massa saker igår och vi vet inte hur det kommer gå med henne." Sa han och jag kände hur tårarna brändes bakom mina ögon.
- "Kan du snälla gå ut.." Sa jag och han kom närmare.
-"GÅ HÄRIFRÅN FÖRFAN, FATTAR DU INTE VAD JAG SÄGER?" Skrek jag och då kom tårarna, han suckade och gick ut.Jai's perspektiv;
Jag hade tydligen somnat i en soffa som fanns inne i Alicias "Sjukhusrum" haha wtf ska jag säga? I alla fall, jag satte mig upp och gnuggade mig i ögonen och kollade upp på Alicia, hon har gråtit, en hel del. Jag gick fram och tog bort håret som var i ansiktet. Då vakna hon till av skräck.
-"Hur mår du?" Sa jag och kollade på henne, hon fick då bara mer tårar.
- "Jag har så ont, överallt, både fysiskt och psykiskt, jag har blivit kidnappad, jag har ont i hela kroppen, och just bu vill jag bara dö, varför kan ni inte bara döda mig?" Sa hon och tårarna rann ned från hennes ros röda kinder.
-"För att du är värdefull för mig, mhm oss." Sa jag och spände käken. Hon log lite och sedan så gick jag ut och drog hem, jag behöver mer sömn.
-
-
-
hej babes, vissa av er sover säkert nu men jag kände för att skriva ett kapitel, och här kom det ett!
Jag har funnits på Wattpad förut fast med ett annat account, jag hade 895 läsare och alla skrev så fina kommentarer och åh, men mitt account blev hackat och nu kommer jag inte in längre..
*
*
*
JAG ÄR SÅ FUCKING LYCKLG! jag fyller ju år på onsdag men när jag skulle gå in på min mail så såg jag ett mail från ticknet.se och där hade mamma tydligen köpt MEET&FUCKING GREET MED KILLARNA! JAG SKA TRÄFFA DOM I SEPTEMBER O JA SKA DIT MED MIN BÄSTAVÄN! OCH SEN NU I AGUSTI KOMMER DERAS FILM UT! ALLTSÅ OMG JAG ÄR SÅ TACKSAM!! ❤️
YOU ARE READING
murderer
Teen FictionAlicia, 17 år har levt ett långt liv i Texas, och hon har alltid varit den snälla, fina & rara tjejen. Men allting förändrades när hon flytta till Los Angeles. Hon går hem, en lång kall kväll, inga ljud hörs, men tillslut så slocknar allting. Hon v...