Bab 7

21 2 0
                                    

         Apabila melihat suaminya masih tidur , dia turun kebawah untuk membuat sarapan pagi buat keluarga itu .

"Awal bangun" sapa Datin Arissa .

"Eh mama! Selamat pagi mama" ucap Alyssa Cassandra .

"Selamat pagi sayang"

"Kenapa kamu buat kerja rumah semua ni? Kan ada pembantu rumah sayang?" Soal Datin Arissa lagi .

"Alyssa dah biasalah mama lagipun Alyssa bosan kalau tak buat apa-apa hm" jawabnya sambil memeluk tubuh wanita itu .

"Kamu ikut jelah suami kamu tu pergi kerja , nanti ajak dia jalan-jalan sekali macam semalam"

"Yelah mama nanti Alyssa ikut dia , maybe harini dia tak pergi mana-mana sebab dia kata dia ambil cuti sehari"

Datin Arissa hanya mengangguk faham .

Setelah lama dia duduk di ruang tamu , dia teringat akan mainan yang dibelinya semalam .

"Sayangg" panggilan itu membuatkan dia terkejut apabila melihat suaminya itu berada di belakangnya .

"ya abang?" Soalnya kepada Tengku Zhareef Edzhar .

"Mana morning kiss abang hm?"

"Ish mengada la abang ni" lalu dia mencium kedua belah pipi Tengku Zhareef Edzhar .

"Dah mandi ke sayang?" Soalnya pula ke arah isterinya .

"Dahhh heheh" jawabnya .

"Yelah , abang mandi dulu then kita makan sama-sama" katanya lalu pergi ke tandas untuk membersihkan diri .

"Morning mama papa" ucap Tengku Zhareef Edzhar kepada kedua orang tuanya itu .

Lalu mengambil tempat di sebelah isterinya .

"Morning Zhareef" balas mereka berdua .

"Zhareef kamu dah dapat ke beli rumah tu?" Soal Dato' Mikael Edzhar kepada anak keduanya .

"Dia nak pergi mana papa?" Kata Tengku Zafran Edzhar pula .

"Diaorang kan dah berkahwin , apa salahnya mereka duduk rumah lain" sampuk Datin Arissa .

"Abang tak cakap apa-apa pun dengan Alyssa" dia memandang muka suaminya itu .

"Saja nak buat surprise untuk sayang" kata lelaki itu sambil mencuit pipi isterinya .

Alyssa tersenyum malu .

"Nanti aku tolong angkat barang apa yang patut" Zafran bersuara .

Tengku Zhareef Edzhar hanya mengangguk .

"Abang nanti malam kita makan luar boleh?" Soal Alyssa Cassandra kepada Tengku Zhareef Edzhar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Abang nanti malam kita makan luar boleh?" Soal Alyssa Cassandra kepada Tengku Zhareef Edzhar .

"Anything for my love" sambil mencium dahi isterinya .

BIDADARI MILIK "TENGKU ZHAREEF EDZHAR"Where stories live. Discover now