9. Bölüm: "Anksiyete Bozuklukları"

1 1 0
                                    

**9.1 Anksiyete Bozuklukları Kavramı**
Anksiyete bozuklukları, aşırı kaygı, endişe ve korku ile karakterize edilen bir grup psikolojik bozukluğu içerir. Bu bozukluklar, günlük yaşamı ciddi şekilde etkileyebilir.

**9.2 Panik Bozukluk**
Panik bozukluğu, beklenmeyen ve şiddetli panik ataklarının sık sık tekrarlandığı bir durumdur. Panik ataklarının kontrolsüz ve korkutucu olduğu hissedilir.

**9.3 Sosyal Anksiyete Bozukluğu**
Sosyal anksiyete bozukluğu, sosyal durumlar veya performanslar sırasında yoğun kaygı ve utangaçlık hissi ile karakterizedir. Bireyler, başkaları tarafından eleştirileceği veya yargılanacağı korkusuyla mücadele eder.

**9.4 Obsesif-Kompulsif Bozukluk (OKB)**
Obsesif-kompulsif bozukluk, obsesyonlar adı verilen tekrarlayan ve rahatsız edici düşüncelerle ve kompulsiyonlar adı verilen tekrarlayan davranışlarla ilişkilendirilir. Bireyler, bu düşünce ve davranışlarını kontrol etmekte zorlanır.

**9.5 Travma Sonrası Stres Bozukluğu (TSSB)**
Travma sonrası stres bozukluğu, kişinin travmatik bir olayın etkilerini uzun süre boyunca deneyimlemesiyle ilişkilendirilir. Bu bozukluk, travma sonrası tekrarlayan rüyalar, hatıralar ve kaçınma davranışları ile karakterizedir.

**9.6 Genel Anksiyete Bozukluğu (GAB)**
Genel anksiyete bozukluğu, sürekli ve aşırı kaygı, endişe ve gerginlik ile ilişkilidir. Bireyler, gelecekteki olaylar veya sorunlar hakkında sürekli endişelenirler.

**9.7 Tedavi Yaklaşımları**
Anksiyete bozuklukları tedavi edilebilir. Tedavi yaklaşımları arasında psikoterapi (terapi), ilaç tedavisi ve stres yönetimi teknikleri bulunur. Tedavi seçenekleri, bozukluğun şiddetine ve bireyin ihtiyaçlarına göre özelleştirilebilir.

Bu bölüm, anksiyete bozukluklarının türlerini, belirtilerini ve tedavi seçeneklerini ele alır.

çığlık Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin