Talán szebb,mint ahogy elképzeltem.
Jake nagyon sok és szép helyet mutatott be.Sok érdekes gyümölcsöt,állatokat.Sajnos vissza kellett mennünk,mert takarodó volt.Egy nő fogadott minket.
-Jake?-kezdtem bele-ő ki?
-Ő itt Grace,az Ometi'kayana klán tagja.
-Takarodó,vacsoránál találkozunk!-mondta ezek szerint Grace.
***
Kinyitottam a szemem és kikeltem a gépből. Apa és Jake már ott volt"felettem".
Lementünk az ebédlőbe és megvacsoráztunk.Megmutatták nekem a szobámat,igazából nem volt nagy cucc.Egy franciaágy,pár szekrény és egy íróasztal.Megköszöntem,és elmentem fürödni.Mikor végeztem a kb 3 és fél órás tusolásommal,átöltöztem a pizsamámba,és lefeküdtem aludni.
***
Reggel arra keltem,hogy apukám ébrezdget.Gyorsan felöltöztem,és elmentünk reggelizni.Miután megreggeliztünk,elmentünk a géphez(ha valaki tudja azt a na'vi gepatvaltoztato nevét pls írja meg,előre is köszönöm),és na'vik lettünk(WoW).Most az erdő mélyébe mentünk,nem is lett jó vége.Először elmentünk a régi Na'vi iskolába,utána megint az erdő mélyébe Találkoztunk kétkezű majmokkal,vipera farkasokkal,még ilyen orrszarvúra hasonlított.De a hab a tortán az,hogy találkoztunk egy thanatorral,ismétlem egy THANATORRAL!És hogyan tudom ezeknek a lényeknek a nevét?Grace írt egy könyvet,ami Pandora élőhelyéről,a Na'vikról szól.Na de vissza a valóságba.
Megláttam a thanatort,és elkezdtem futni ahogy a lábam bírta.Megláttam egy nagy fát,és bebújtam alá.Majdnem megevett a thanator,de én a légzőnyílásába vágtam bele a késemmel.Mikor láttam,hogy összeesik,kijöttem a fa alól,és elkezdtem élelmet gyűjteni.Szedtem gyümölcsöket,meg egy hexapédet is lelőttem.Hoztam egy rakás fát,meg egy követ és meggyújtottam.Megsütöttem a húst,már haraptam volna bele,de valami neszt hallottam a fák közül.Egy Na'vi nő jött ki a fák közül.Szerintem ő volt Neytiri,a Tsahìk és az Olo'eyktan lánya
-Oel ngati kameie Neytiri Teskana Moa'tai te-üdvözöltem a kézmozdulattal.
-Oel ngati kameie-üdvözölt ő is.-Mit keresel itt?
-Tanulni jöttem.-mondtam félve.
-Elviszlek anyámhoz,dönt ő majd-mondta,majd elkezdett maga után vonszolni.
Másztunk fára,indára,és eléggé jól mentek,de nemhogy Neytiri,hanem én is meglepődtem tudásomon.
-Ki tanított mászni fára?-kérdezte kíváncsian,miközben kapaszkodott egy vastagabb ágba.
-Szeretem a természetet,sokszor mászok fára,ami nem szokott igazán sikerülni,de ez van.Szeretem azt,amit Eywa teremtett-mondtam őszintén.
-Égembert még nem láttam ilyen jószívűen-mondta ledöbbentem.
A következő pillanatban atokirìnák jelentek meg.Mindegyik a kisebb-nagyobb karcolásaimra/hegeimre szálltak.Valamelyik még az orromra is rászállt.
-Kiválasztott vagy!-mondta sokkosan Neytiri,és újra elkezdett maga után rángatni.
***
Mikor odaértünk a tábor széléhez vagy 10 harcos Na'vi jelent meg,akik fegyvert szegeztek rám.
-Mawey,Na'viyaMawey!-mondta Neytiri miközben elkezdett vicsorítani.(Mindenki hagyja abba!Elég!)
-Tsutey!Kempre sì nà?-kérdezte Neytiri.(Tsu'tey!Mit csinálsz?)
-Fayvrrtep fìtsenge lu kxaní-mondta Tsu'tey.(Nincs helyük itt a démonoknak.)
-Onrí àlolu!Tsahíkù,te ele'lu!-mondta tovább.(Jelet kaptunk!Ez a Tsahìkra tartozik!)
-Tdsemungnyi!-zárta le a veszekedést Tsu'tey.(Hozzátok!)
Felkaptak egy Pa'li* hátára,és elvittek az otthonfáig.(*Pandoraban élő ló)Egyből a Tsahìk köszöntött.
-Mondd meg a neved!-mondta fennhangon.
-Le'ila Starblake-mondtam nyugodt hangon.
Megfogta a "kését" és megszúrt vele,én egy szisszenés nélkül tűrtem.Megnyalta a fegyverét,és felkiáltott.
-Démon vérű-Mondta a népnek.
Erre mindegyik Na'vi rámvicsorított.
-Mi vagy te? Tudós?-kérdezte flegmán.
-Nem.
-Akkor mi?-érdeklődött.
-Csak egy gyerek...-vontam meg a vállamat-apukám a tudósokkal dolgozik,fel szeretné fedezni Pandora élővilágát.
-Egy gyerek?-lepődött meg-akkor nincs más választásunk, mint hogy tanítsunk,ha tanúlsz jól, Lei'la Starblake,akkor egy leszel a klánunkból...Neytiri lányok fog Téged tanítani.
-Köszönöm...
Láttam,hogy Neytiri boldogan csapkod a farkával,ezért nagyrészt megnyugodtam.
Először kezdtük a famászással,utána a nyelvvel,és a vadászattal.-KEVESEBB MINT EGY HÓNAPPAL KÉSŐBB-
-Rendben,szerintem megpróbálhatnánk a "vizsgát"-csapta össze a tenyerét izgatottan.
-Akkooooor...Mivel kezdünk?-kérdeztem-A vadászattal.
Bementünk az erdőbe,és megláttam egy hexapédet.Gyors le is vadásztam,de nem halt meg,csak elterült.Odamentem hozzá,kihúztam a nyilat,és elmondtam a szokásos imát.Neytiri csak mosolyogva nézett rám.
-Nagyon ügyes vagy,szép nagy-ejtett egy mosolyt.-Lesz mit enni a klánnak.Na de a nyelvtanulás a következő.
Elmentünk egy biztonságosabb helyre és bele is kezdtünk.
-Na jó...Khmm...Kaltxì!Fyape syaw fko ngar?(Szia,hogy hívnak?)
-Oeri solalew Le'ila.(Le'ila vagyok)
Ngaru tut?(És te?)-Neytiri.Ngari solalew zìsìt apolpxay?(Hány éves vagy?)
-Oeri solalew zìsìt a 16.(Tizenhat éves vagyok.)Frreien,Irayo.(Köszönöm,hogy idelátogathattam,köszönöm.)
-Wow az utolsóval megleptél...Átmentél a vizsgán,holnap még egy ikrán kell,és azután szertartás!
-Rendben...
Csak ennyit tudtam kinyögni,nagyon izgultam...
728 words
Kaltxì!Sajnálom,hogy egy kis időre eltűntem,de nem volt ahhoz energiám,hogy tudják részeket írni.Mostmár tényleg próbálok aktív lenni.A vizsga,meg a nyelv _dream_dragon_ Álomjáró című,avatar fanfiction -ből vettem az ötletet.Személyszerint nagyon tetszik a könyve,megéri elolvasni!
Eywa ngahu!❤️
YOU ARE READING
Egy Új Család-Neteyam Ff(+18)
AdventureSziasztok!Nem biztos,hogy jó könyv lesz,mert ez az első,de remélem hogy tetszeni fog nektek!