20/10/23.
.
.Selepas menghantar Taehyung ke tempat kerja, Jungkook pergi ke rumah si kembarnya, Jungkyo.
Jungkook berhenti di tepi lalu tekan loceng itu berkali - kali.
Tetiba terdengar suara dari situ.
(Macam ada Speaker dekat situ)
Jungkyo: WOI! JANGAN TEKAN BANYAK KALI LAH, CIBAI!
Jungkook bersinis sahaja dan tidak kisah lalu tekan lagi loceng itu sampai pemilik rumah ini keluar.
Tak lama, pintu kayu mahal itu dibuka oleh Jungkyo. Jungkook pandang Jungkyo itu dengan muka tidak bersalah. Jangan lupa sinisannya.
Jungkyo dah mula berang dengan muka berkerut marah nan geram.
Jungkyo: Kau pahal hah? *Mencekak pinggang nya* Kalau loceng tu rosak, kau ganti. *Tuding ke kuka Jungkook*
Jungkook: *roll eyes* Whatever. By The Way~
Kedua tangan Jungkyo bersilang di bawah dadanya sambil menatap Jungkook itu dengan tidak puas hati.
Jungkook: Boleh tolong tak?
Jungkyo: Tolong pa?
Jungkook: Tolong ajarkan aku bahasa isyarat.
Jungkyo terkebil - kebil lalu kerutkan keningnya.
Jungkook: Aku tak nak lah Taehyung tu bersusah payah menulis dekat nota dia. So, Please~? *Merayu sambil kedip kedip mata comel pada Jungkyo*
Jungkyo: Lah? Asal tak mintak dia ajarkan? *Pelik*
Jungkook: Aku tak nak susah kan dia. Ajarkan lah lameeeek! Kau ada mulut, boleh lah ajar aku sambil bercakap. *Pandang Jungkyo tidak puas hati ngan bengang*
Jungkyo: *roll eyes* Okey. But~ kau kena cerita kan semua nya. Sejak bila kau kenal Taehyung. Pastu, baru aku tolong kau.
Jungkook: *mengeluh dengan kasar* K! Fine!
Jungkyo: *smirk* Come, Boy~
Jungkyo masuk ke dalam. Jungkook membawa motornya masuk ke dalam sesuka hati. Jungkyo melihat itu, terus tendang kaki Jungkook dengan geram.
Jungkook mengaduh sakit tapi tetap membawa motornya ke dalam lalu tongkatkan motornya.
Jungkook datang ke Jungkyo lalu tarik rambut Jungkyo.
Jungkyo menjerit lalu membalas juga.
Akhirnya, si kembar lain jantina ini mula bergaduh sebelum mulakan sesi belajar bahasa isyarat.
Sebelum belajar bahasa isyarat, Jungkook harus menceritakan kejadian dirinya bila berjumpa dengan si Taehyung itu.
Sekarang, Jungkyo sudah faham lalu tampar lengan Jungkook dengan geram.
Jungkook: Sakit lah, puki! *Tolak Jungkyo dengan geram*
Jungkyo menghela nafas dengan kasar dan Side Eyes To Jungkook.
Jungkyo: Kau tak boleh berkasar kasar dengan aku. Aku tengah ngandung ni.
Jungkook mendengar itu terus terkejut reaksinya. Jungkook tengok perut Jungkyo itu lalu pegang perut Jungkyo untuk memastikan.
YOU ARE READING
Mute [TaeKook][Malay]
FanfictionBook yang ke-13. Baca di dalam. Watak : Kim Tae Hyung/V Jeon Jung Kook/Kookie Start : 12/5/23.