27/12/23.
.
.Beberapa bulan kemudian.
Cherry Blossom High School.
Final Exam bagi pelajar tingkatan 5 dan 6 telah pun tamat dari minggu lepas.
Pelajar tingkatan 7? Sudah dari awal Final Exam sudah tamat sebelum Final Exam untuk tingkatan 5 dan 6.
Semua pelajar di minta untuk mengajak kedua ibubapa atau wakil datang ke sekolah untuk mengambil Result Final Exam hari esok.
Hyunjin: Tahun depan adalah Last School kita. Wah~ Kita dah tua.
Felix: Kau kut yang tua. Aku muda lagi.
Hyunjin beri Side Eyes To Felix yang acah muda konon.
Felix pula santai - santai saja sambil beri sinisan pada Hyunjin itu.
Yeri: Aduuuh! Bila nak habis sekolah ni?! *Merungut*
Sana: Tuuuulaaah! Lama betuuuuul nak habis sekolah ni. Aku malas lah nak belajar. *Ikut merungut*
Rowoon: Woi woi! Merungut merungut. Kalau korang tak sekolah nanti, susah nak dapat kerja tau? Yang korang idam idam kan kerja tu, bukan kerja biasa biasa tu.
Sana: Yelaaaah~
Yeri: Tengah berusaha lah ni..
Rowoon: Dah habis sekolah nanti, kena sambung belajar lagi tau~
Sana dan Yeri mula merungut lagi. Rowoon menggeleng kepala sahaja melihat kawan perempuan di kelasnya ini.
Jimin: Kalau tak sambung belajar, tak boleh ke?
Rowoon: Kalau kau nak kerja tinggi tinggi tu, kena sambung lah. Kalau tak sambung tu, aku tak tahu macam mana.
Jimin: Aku tak pernah terfikir pun nak sambung belajar tinggi tinggi. Aku bukannya tak nak sambung tapi memang tak nak sambung.
Semua pelajar kelas ini memandang Jimin dengan malas.
Yeri: Takyah dengar cakap si pendek tu. Berbelit belit je dengar.
Jimin: Kau diam ah, betina!
Rowoon: Haihh~ Nak jadi apaaaa lah kau ni, Jiminie. *Geleng kepala lagi*
Jimin: *cemberut* Nak jadi manusia lah. Nak jadi apa lagi. *Again*
Side Eyes To Jimin.
Hyunjin: Belit belit lah kau ni, Jim.
Jimin: Aku lurus okeyyy~?
Side Eyes lagi.
Terus tak nak layan Jimin yang suka cakap berbelit.
Jimin mengadu pada Taehyung.
Jimin: Taehyuuuung~ *merengek* Tengok diorang tuuuu~! Diorang tak nak layan kitaaa~ Kita cakap benda betul kan~?
Taehyung mengabaikan Jimin lalu tidur. Jimin terus merengek dan merengek lagi pada Taehyung.
Taehyung mengeluh berat.
Felix: Gais. Jom gi kantin? Lagipun, kita kan tak belajar sekarang ni~
Hyunjin: A'ah kan? Jom lah korang. Kita keluar senyap senyap.
YOU ARE READING
Mute [TaeKook][Malay]
FanfictionBook yang ke-13. Baca di dalam. Watak : Kim Tae Hyung/V Jeon Jung Kook/Kookie Start : 12/5/23.