PART 12

143 11 0
                                    

19/11/23.
.
.




Pagi.

Taehyung terjaga lalu bangun sambil mengumpulkan nyawa - nyawanya. Taehyung meregangkan badannya dulu.

Taehyung turun dari katilnya dan menuju ke bilik air.

Jungkook? Masih nyenyak tidur.

Taehyung keluar dari bilik air dan pergi ke Sliding Door dan tolak langsir ke tepi untuk memberi cahaya matahari itu masuk.

Taehyung pusing ke belakang dan terkaku.

Jungkook baring meniarap dan kepalanya menghadap ke arah tv. Badan Jungkook terdedah tanpa pakaian dan selimut itu hampir sahaja nak terdedah punggung Jungkook tapi nampaklah sedikit.

Sesungguhnya, tuala Jungkook sudah terjatuh ke lantai. Jungkook tidak memakai baju dari semalam sebab katanya malas nak pakai baju.

Taehyung menghela nafas berat lalu mendekat ke Jungkook itu. Taehyung menarik selimut itu untuk menutupi badan Jungkook yang terdedah.

Taehyung harus banyak bersabar dan menahan nafsu sekali. Pfft.

Tetiba Jungkook bergerak untuk mengubah posisi tidurnya dan Taehyung pula dengan pantas menahan selimut itu supaya tidak ikut bergerak.

Posisi Jungkook terlentang pula. Nasib baik Taehyung menahan selimut itu. Kalau tidak, mungkin mata Taehyung tercemar lagi nanti.

Taehyung menghela nafas lagi. Taehyung memandang ke arah jam di dinding.

Taehyung lupa hari ni dirinya kerja. Taehyung lupa juga nak Set Alarm dulu.

Tapi di Flat-nya ada Jungkook yang masih lagi nyenyak tidur.

Taehyung ambil phone lalu on. Taehyung wassap bosnya, Lisa.




-What'sApp-

V
Pagi, puan.
Maaf mengganggu.
[10:01a.m.]

Puan Lisa
Pagi, Taehyungie~
Tidak lah.
Kenapa tu?
[10:01a.m.]

V
Saya nak bagi tahu yang saya tak masuk kerja hari ni.
[10:01a.m.]

Puan Lisa
Oh yeke?
Kenapa tak masuk?
Ada masalah ke?
[10:02a.m.]

V
Eh tidak lah.
Sebab ada Jungkook hyung dekat Flat saya.
[10:02a.m.]

Puan Lisa
WHAT?!
SERIOUSLY?!
[10:02a.m.]

V
Ya, puan.
[10:02a.m.]

Puan Lisa
Cepat ambik gambar dia.
Saya nak tengok.
[10:02a.m.]



Taehyung pun menurut untuk mengambil gambar Jungkook yang masih tidur nyenyak lagi itu lalu hantar gambar pada Lisa.



V
*Send photo*
[10:02a.m.]

Puan Lisa
HSHSHSHSHSHSHSHSHSHSHSHSHSHSHSHSHSHSH
Okey, Taehyungie.
Have Fun~ 🤭
[10:03a.m.]

V
Okey...?
[10:03a.m.]

_____




Taehyung mengerutkan keningnya bila baca Chat dari Lisa itu.

Taehyung off phone-nya lalu letak kembali di atas meja kecil.

Tak lama, Jungkook terjaga dan mengeliat. Taehyung menoleh ke arah Jungkook yang sudah terjaga.

Mute [TaeKook][Malay]Where stories live. Discover now