14/4/24.
.
.Hari ini, kembarnya Jungkook, Jungkyo, tengah berpantang di rumah.
Ya, Jungkyo sudah melahirkan anak pertamanya. Anak perempuan.
Taehyung dan Jungkook datang melawat untuk melihat anak pertama Jungkyo dan Mingyu.
Kim Mingyu, suaminya Jungkyo dan juga sahabat Jungkook.
Jungkook mendukung bayi itu dan mencuit sedikit lalu tersenyum.
Taehyung hanya duduk di kerusi sahaja sambil memandang mereka ini semua.
Mereka berada di bilik pasangan suami isteri ini.
Jungkook: Baby Girl rupa nya. Nama apa? *Pandang muka suami isteri itu*
Mingyu: Kim Min Jeong.
Jungkook: Kau yang pilih nama?
Mingyu: Of Course.
Jungkook: Okey. Semoga Kim Min Jeong tak ikut perangai bapak nya yang tak berapa betul itu. *Cuit² pipi bayi itu dengan gemas*
Mingyu: Excuse Me, Sir? Itu anak aku. Semestinya akan ikut perangai aku dan Jungkyo. Yang tak sepatutnya, engkau. *Tunjuk Jungkook*
Jungkook: Apa'an sih lo? *Tatapan tak puas hati pada Mingyu itu*
Mingyu: Aku harap sesangat, anak aku tu tak ikut perangai kau. Sebab aku tengok kau, makin lama makin gedik. Kau tahu?
Jungkyo: Betul betul betul. *Agree*
Jungkook: *side eyes* Aku culik kunk anak korang ni.
Jungkook terus bawa lari anak pertama Mingyu dan Jungkyo itu.
Mingyu: Woi, Jungkook!
Mingyu terus kejar si Jungkook yang sudah lari keluar dari bilik mereka.
Tinggallah Taehyung bersama dengan Jungkyo di situ.
Taehyung terkebil - kebil tengoknya.
Jungkyo menoleh ke arah Taehyung itu lalu senyum kecil.
Jungkyo: Taehyung-ah.
V: *pandang Jungkyo itu* Ya?
Jungkyo: Saya tak sangka kamu bertahan sungguh dengan Jungkook selama ini.
Taehyung terkebil - kebil sebab tidak faham maksud Jungkyo itu.
Jungkyo: Jungkook tu ada buat pepelik tak selama ni dengan kamu?
Taehyung mengerutkan keningnya lalu mengimbas balik dirinya bersama dengan Jungkook sebelum ini lalu geleng kepala.
Jungkyo memincing mata tidak percaya.
Taehyung menayang reaksi polos pada Jungkyo.
Padahal ada ja tapi bukan perangai pelik yang ditunjukkan oleh Jungkook melainkan hal lain.
Jungkyo: Saya tidak percaya. Jungkook tu bukan hanya perangai macam budak budak ja. Haihhh saya tak nak sebut perkataan tu pada kamu. Tapi kamu--
Jungkyo sekali lagi buat reaksi seperti tadi pada Taehyung.
Taehyung terkebil - kebil lagi.
V: Cikgu ni nak cakap apa ni? *Fikirannya sangat slow*
Jungkyo: Abaikan saja. Yang penting, Jungkook yang ku sayangi sangat setia padamu. Ecewaaah~
YOU ARE READING
Mute [TaeKook][Malay]
FanfictionBook yang ke-13. Baca di dalam. Watak : Kim Tae Hyung/V Jeon Jung Kook/Kookie Start : 12/5/23.