البارت السابع : 7

973 23 1
                                    

شركه الدمرداش.

حمزه بجمود : اميره زين وصل .

اميره بلطف : لسه يا فندم .

حمزه بحزم : اما يجي خليه يدخل مكتبى الاول .

اميره : تحت امرك .

***********************
كانت تجلس امام المرآه وهى تجمع شعرها لتضع حجابها في حين قد سمعت صوت يطرق بابها لكى تأذن له .

زين بحنان : صباح الخير .. عامله اى النهارده .

نغم بهدوء : الحمد لله احسن .

زين : طيب بما إنك جهزتى انا هستناكى تحت فى العربيه عشان نروح المستشفى .

نغم : ملوش لزوم انا بقيت احسن .

زين : بلاش عِند يا نغم وخلينا نروح نطمن عليكى .

نغم بهدوء : صدقنى انا بقيت احسن متتعبش نفسك وانا اما اروح المدرسه هخلى الطبيبه تشوفه لو محتاج مستشفى .

زين بضيق : تمام ... انا هروح الشركه ...لو حصل حاجه وحبيتى تكلميني .... هكون عندك فى لحظه .

نغم : شكرا .
****************************
لننتقل لصباح اخر وهى تجلس على سجاده الصلاه تدعو الله بقلب حنون ثم تنتهى وتدلف بحثا عنه دون جدوى لينتهى بها الأمر وهى تهاتفه .

عليا بحنان : صباح الخير يا فؤاد .... انت خرجت .

فؤاد بجمود : ايوا يا عليا كان عندى مأمورية بدرى .

عليا بهدوء : ربنا معاك .... طيب هترجع امتا عشان اجهز الغدا .

فؤاد : ممكن ارجع متأخر ... اتغدى انتى متشغليش بالك بيا .

عليا بضيق : تمام ... خد بالك من نفسك .

اغلقت وهى تتنهد بضيق لكن دون يأس ثم قامت بإجراء مكالمه اخرى لتردف بمرح : ليكى نفس تنامى وانا مش موجوده فى البيت .

هنا بنعاس : والله يابنتى انا مليش نفس اقعد فى البيت اصلا ... بس اعمل اى .

عليا بمكر : لا مهو واضح ... بابا عمل معاكى اى امبارح .

هنا بهدوء : متشغليش بالك ... العادى يعنى ... المهم انتى شكل غزالتك رايقه ... هو فؤاد نزل الماتش ولا اى .

عليا بخجل : انتى قليله الأدب على فكره ... لا ياختى نزل الشغل .

هنا بمرح : معندوش نظر حد يسيب القشطه والمدلعه اللى معاه دى وينزل للصولات والمخبيرين ...بس نقول اى فقرى .

عليا : تصدقى انا غلطانه انى كلمتك ... عارفه يابت انتى لو طولتى فى لسانك عليه تانى .

هنا بمرح : ايوا يا عم ... الله يسهله ... انا دلوقتى بقيت الشريره فى قصه احدهم وقصص الجميع .

عليا برزانه : طيب بعيدا عن الهزار ... انتى كويسه .

هنا بهدوء : انا زى الفل .

أسير عيناها حيث تعيش القصص. اكتشف الآن