البارت الثانى عشر : 12

1K 23 0
                                    

البكاء لا يليق بحسن عيناها
كانت منغمسه فى بكائها تحاول الاتصال به لكنه لا يجيب تاره ويغلق هاتفه تاره اخرى لتنهار فى بكائها وافكارها منتظره مجيئه حتى استمعت لصوت خطاه على السلم لتنتفض من مجلسها سريعا متجه ناحيته
ليردف بملامح جامده دون النظر لها : ابعدى من قدامى .

نغم بحزن : مش هتعدي غير اما تسمعني .

نظر لها بحده دون النطق لتردف ببكاء : والله ما كنت عايزه أأذيك انت مكنش فى دماغى غير عمى ومكنتش برضى اتعامل معاك عشان كنت خايفه منك

ليردف بحزم : وطبعا انتى واقفه تسمعيني الكلمتين دول عشان خايفه اطلقك وعمك يعرف ويقتلك بدل ما تقتليه انتى .

انعقد لسانها فهى لم تفكر فى ذلك مطلقا ليكمل هو : بردو مبتفكريش غير فى نفسك وفى اللى هيحصل معاكى مش واخده بالك من مشاعرى بس متخافيش محدش هيعرف حاجه وسبق وقولتلك موضوع الطار انا اللى هخلصه واما اطمن انك فى امان هجيبلك مكان تعيشى فيه جمب شغلك وانا مستعد اديلك حريتك واطلقك .

اردفت بألم : قبل ده انا عيزاك تديني فرصه تانيه انت كنت بتتعامل معايا وانت شايفنى بكرهك من غير ما تفهم فى اى ... دلوقتى بعد ما فهمت مش عايز تديني فرصه .... يا سيدى انا غلطانه وبعتذر

اردف بغضب : انا معدتش فااااهمك لما اكون قريب بتبعدينى ولما ابعد ليه عايزه فرصه وانا متأكد ان مفيش جواكى حاجه ناحيتى لنا كنت فاهمك لما لكنتى ساكته ولا حتى اما اتكلمتى فهمتك ليه عايزه تعزبينى ليييييه .

لم تستطيع الرد فدفعها جانبا واتجه ناحيه غرفته وأغلق خلفه بقوه وغضب ويجلس خلفه واضعا رأسه بين يديه لتتجه ناحيه الباب من جديد وتردف ببكاء : زيين انا عارفه انى جرحتك وبعترف انى كنت فاهمه مشاعرك وكملت فى جرحك بس انا كنت خايفه احبك وتسيبنى زى مانت هتعمل كدا عشان كدا انا عايزه فرصه قبل ما نسيب بعض نتعامل فيها ك أصدقاء على الاقل وعشان اسبتلك انى مش فارق معايا عمى او غير مش فارق معايا غير زعلك انت وعايزه اراضيك بأى طريقه .

ليردف لنفسه بإنكسار : انتى عايزه تكفرى عن زنبك يا نغم عشان تفضلى ملاك لو كنت حبتينى بجد كنت صدقت فعلا انك عايزه تراضينى ويهمك زعلى ليردف بحزين من خلف الباب : امشى يا نغم امشى

*******************
على الجانب الاخر كانت مباراتهم قد بدأت بعد ان علمها عده لكمات لتبدأ بضربه وتطبق ما قاله بذكاء وسرعه ليردف وهو يتفادى لكماتها : ممكن اسألك سؤال .

اردفت وهى تلكم بقوه : انت بدأت تتعب فا عايز تشتتنى .

اردف وهو يشد عروقه ليحتمل ضربتها : بالعكس انا عايزه اطلع الطاقه السلبيه اللى عندك .

اردفت : اما نشوف اتفضل اسأل .

اردف بهدوء : بعيدا عن اللى حصل انتى ليه فى خلاف مع بباكى .

أسير عيناها حيث تعيش القصص. اكتشف الآن