اشرقت شمس الصباح تداعب عينه ليستيقظ بإرهاق متذكرا اخر شئ قد رآه وهو صورتها وهى تبكى ليعدل من نومته ويجد ما بيده ( كانيولا ) وبجانبه مجموعه ادويه ووعاء من الماء ومنشفه ليدرك ما حل به فى الأمس بينما كانت هى تجلس على سجاده الصلاه تؤدى صلاه الضحى ليشاهدها بتأمل وحب حتى انتهت من صلاتها ليردف بحنان : اول مره اشوف ملاك فى اوضتى .
لتنتفض وتسرع نحوه بقلق وخوف وتردف : حمزه !! انت كويس .. حاسس ب حاجه .. استنى نقيس الحراره .. لا متتكلمش عشان اسمع الصوت .
ليعلن المقياس عن حرارته وتردف بتنهيد : الحمد لله حرارتك نزلت .
انهت جملتها وتعلقت برقبته لتضمه بقوه ليحاوط خصرها بذراعه والاخرى يرتب بها على شعرها لكي تهدأ ويردف بحب : اى يا هنا كل القلق ده اهدى .لتردف ببكاء : كنت خايفه يحصلك حاجه وتسيبنى .
ليضع قبله عذبه على رقبتها ويرتب عليها برفق ليردف بمرح : اهدى طيب انا زى الجن اهو وكمان اسيبك ازاى وانا لسه مسيبتلكيش حته منى تزهقك .
لتبتعد عنه وتردف ببكاء : جن اى بس انت كنت بتفرفر طول الليل شبه الفرخه المدبوحه .
ليردف بتعجب : فرخه ومدبوحه انتى بهدلتينى معاكى خالص .
لتجفف عيناها وتردف : ربنا يديك الصحه وابهدلك اكتر
ليردف بتعجب : انتى كدا بتدعيلى ولا بتدعى عليا ولا ده كتر حب ولا اى حكايتك .لتردف بمرح : لا ده كتر استظراف .. وسع كدا .
ليردف : رايحه فين .
لتردف بهدوء : هجيبلك تفطر عشان تاخد العلاج .
ليقوم بجذبها نحو صدره من جديد ويحاوطها بيده ويردف : انا مش عايزه افطر اعتبرينى لسه نايم ، وانتى كمان للزم تنامى وترتاحي عشان شكلك منمتيش طول الليل .
لتردف بضيق : انا مش عايزه انام لازم .....
ليردف بحزم : هنااا نامى وانا كمان هكمل نوم واما نصحى نبقى نفطر سوا .
للتتنهد بيأس وتترك زمام عيناها لكى تنام وهى تضمه بينما يداعب شعرها بأصابعه ليساعدها على النوم فى سبات عميق وعلى وجهه ابتسامه سعاده .
**********************************
على الجانب الاخر
استيقظت حسناء اخرى لتجد نفسها نائمه على صدره العالى لتشعر بالحرج وتنسحب بهدوء لكنه يعيدها الى صدره مره اخرى ويردف بمرح : فى حد تبقى صباحيته النهارده ويصحى بدرى كدا .احمر وجهها لينعقد لسانها دون ايجابه ليقوم بتعديل وضعه ويقابل وجهه وجهها ويردف بمرح : اى ده يا نغم هى القطه اكلت لسانك ولا اى مش متعود على الهدوء ده منك .
لنظر له بتعجب وتردف : ليه كان حد قالك انى مجنونه ولا لسانى طويل .
ليضحك برجوليه فقد نجح فى استفزازها ليردف : ايوا كدا هى دى نغم اللى متعود عليها كدا اقدر اقول صباحيه مباركه يا عروسه .
أنت تقرأ
أسير عيناها
Roman d'amour_ انا دلوقتى اتأكدت انى معرفتش اربى لما تتجوزى تاجر سلاح عدو ابوكى واللى كان السبب فى عجزه وشلله تبقى بنت ...... = سياده اللواء لغايه هنا وكفايه اللى انت بتكلمها دى دلوقتى مراتى وانا مش هسمح لحد يهينها .... ودلوقتى برا من غير مطرود 🔥🔥🔥 هى قد ولد...