Alabora

52 7 9
                                    

19.06.2024
Yeni kurguma hoşgeldiniz. ♡
Başlama tarihinizi bırakın ->

Bölüme başlamadan medya şarkımız eşliğinde okumanızı tavsiye ederim. Keyifli dakikalar...

Hayat, üzerime koca kayalar yıksa da yolunu bulur bir çiçek açardı hayallerim. Kendimi bunlar ile avutur, sorunları görmezden gelirdim. Bilemedim, içime attığım her sıkıntının ruhumu zehirlediğini.

Ve bir gün...

Sokağın başında otobüs bekliyordum. Ben bir iç mimarlık öğrencisiydim ve yetişmem gereken bir final sınavı vardı. Kendini kariyerine adamış biri olarak sınavlarıma da deli gibi çalışıyordum. Ve bu sınav benim için önemliydi.

Bu üniversiteyi kazandığımda anladım ki coğrafya gerçekten kaderdi. Çünkü ben Diyarbakır'da ileri gelen Devrancı aşiretinin biricik kızlarından biriyim. Gelenekler...Töreler... diye diye büyütülmüş bir kızım. Üniversite hayalim içinse tüm ailemi karşıma almıştım. Çünkü bir kızın tek başına başka bir şehirde oluşunu geçin, büyüklerimiz okumasına bile hâlâ karşılar. Babamın tek kızı olduğumdan ve beni gözünden ayırmak istemesede aynı zamanda bana kıyamayan o güzel yanı sayesinde üniversiteyi İstanbul'da okumaya başlamıştım. Benim rahat etmem için bir ev kiralamış, istediğim gibi de dekore etmemi sağlamıştı. Ve bu son yılımdı...

Otobüs ile yaptığım 20 dakikalık yolculuğun ardından kampüse ulaştım. İnip biraz yürümem gerekse de sınava geç kalıyor değildim. Sınıfıma geçip arkadaşlarıma selam verdim.

"Hoş geldin Mizgin." buradaki en iyi arkadaşımın güzel sesini duyunca o yöne dönerek yanıtladım. "Hoş buldum bebeğim."

"Kanka sınavdan sonra planın yoksa sahile gidelim mi? Konser var."

"Kimin konseri olduğuna bağlı."

"Kaan Boşnak."

"Şaka yapıyorsun ! Ciddi misin ?"

"Evett! Gitmemiz şart."

"Tabi ki gitmeliyiz olum. Şu an keyfim aşırı yerine geldi. Sınavı fulleyeceğim."

"Sınavı zaten fullersin ona şüphem yok, konser tuzu biberi olur."

Bu söylediğine bende gülerek eşlik ettim. Evet, dersin hocası ile aram iyi olduğu gibi ders notlarım da iyiydi.

Hoca geldiğinde istemsiz heyecanlandım. Bu sınavın iyi geçmesi ve bir an önce konsere gitmek için sabırsızdım.

Önüme gelen beyaz kağıt ile bakıştım. Sadece bir soru vardı...

Tamam, derin bir nefes. Öncelikle soruda istenileni en ayrıntılı şekilde zihnimde yasarladım. Şimdi yeterli içerikler ile kağıda geçirmeliydim.

Bu sınavdan güzel not alamazsam hocanın gözünden düşebilirdim. Bunu istemiyordum.

Cümlelerim peşi sıra kağıtla buluştuğunda kafamı kaldırdım. Öğrenciler neredeyse boş olan kağıtlarını teslim ediyordu. Hocanın sınav bitti uyarısı ile bende yerimden kalkıp kağıdımı teslim ettim. Kapıda beni bekleyen Betül'ün yanına gittim.

"Nasıldı?" diye heyecanla sordu.

"Düşüncelerimi doğru ifade ettim mi bilmiyorum yaa. İnşallah geçerim."

MİZGİN (Berdel) +18Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin