deeltje 2

217 19 0
                                    

De deur gaat open maar ik kan niet meer kijken. 'Eva? Eef? Gaat het?' gelukkig het is Maus. 'Nee. Wil je me morgen ziekmelden voor school?' vraag ik. 'Eva, ik kan je niet altijd ziekmelden. Maar ik zal je ziekmelden voor morgen. Maar wat ga je de hele dag dan doen?' vraagt Maus. Tja daar vraag je me wat. Hier blijven kan niet want hier is papa. Dan maar een dagje zitten op het bankje aan de Maas en gaan hardlopen. 'Hardlopen en in iedergeval niet hier thuis zijn.' antwoord ik hem. Ik sla de deken over me heen en klop op de deken. Maus komt naast me liggen. Zo liggen we wel vaker meestal elke avond want ik durf niet te slapen. De volgende ochtend maakt Maus me wakker. 'Het ontbijt staat hier ik ga naar school. Misschien kun je vandaag nog boodschappen doen?' vraagt hij en hij loopt weg. 'Oke' zeg ik en ik kleed me aan daarna eet ik mijn brood op en mijn chocomel. Ik loop naar beneden en maak daar een paar broodjes klaar en pak een flesje water. Ik stop mijn spullen in mijn rugzak, mijn mobiel en oortjes neem ik ook mee. Ik pak de sleutel, wat geld en loop naar buiten en trek de deur dicht. Ik loop in een rechte lijn naar de Maas toe. Naar mijn bankje. Ik kan daar wel uren zitten, er is toch niemand die mij ziet zitten. 'Eva? Wat doe jij hier. Je moet op school zitten toch?' shit. Er staat een agente een hele jonge nog. Maar hoe weet ze mijn naam? Oo ik zie het al. Het is Marion mijn buurmeisje 'O hoi, Marion.' zeg ik nog wat verbaasd dat ik haar zie in een agentpakje. 'Hoe gaat het? We hebben elkaar al zolang niet gezien!' zegt ze enthousiast en ze ploft naast mij neer. He bah, ik heb nou niet echt behoefte in een praatje. 'Goed hoor.' probeer ik zo normaal mogelijk te zeggen. 'Oké.' zegt Marion en we praten nog wat over koetjes en kalfjes. Na een tijdje staat ze op. Er komt een vrouw aanlopen in politiekleding. Volgens mij haar collega. Met die vrouw loopt Marion weg etend aan haar broodje die de vrouw waarschijnlijk heeft gekocht. Ik heb ook wel trek gekregen eigenlijk. Ik pak een broodje met kaas en neem een grote hap. Heerlijk. Ik neem een paar slokken water en stop het flesje weer terug. Ik ga maar wat lopen want straks kom ik nog meer bekenden tegen. Shit daar heb je het al Frank van school. Snel draai ik me om in de hoop dat Frank mij niet ziet. Ik heb geluk hij ziet mij niet. Anders zou ik nu bij Nederlands zitten bij Pluisje. Zo noemen we onze lerares van Nederlands. Ze heeft pluizig haar en ze praat erg vaak over haar konijn Pluisje. Ze heeft Pluisje ook al een paar keer meegesmokkeld de school in. Want als de directeur erachter komt dan wordt ze waarschijnlijk ontslagen. Ik doe VWO en het bevalt me prima. Ik ga proberen dat ik thuis les kan nemen want ik mis zo vaak lessen door mijn vader. Ook bij gym doe ik nooit mee. Maar ik heb mijn eigen gym. Hardlopen door de weilanden bij Maastricht of bij de Kazenmatten, bij de grotten. En dan thuis heerlijk douchen en eten wat Maus klaarmaakt en dan nog wat huiswerk maken. Maar voor 9 uur klaar zijn want anders krijg je slaag. Ook moet je geen muziek aan zetten.

Young EvaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu