deeltje 4

186 13 0
                                    


Als ik wakker wordt zie ik op mijn wekker dat het 6 uur is. Als ik op schiet kan ik een ontbijtje voor Maus en mij maken. Maus is jarig vandaag en dat is dan mooi makkelijk. Snel kleed ik mij aan en loop voorzichtog naar beneden de derde tree overslaande omdat die kraakt. Als ik beneden ben doe ik snel de oven aan en zet ik 2 eitjes op het vuur boven hoor ik gestommel dus ik moet wel stil zijn. Maar ik heb nog even de tijd want Maurice doucht 's ochtends eerst nog. Ik doe de broodjes in de oven en zet de eitjes in koud water. Zachtjes loop ik naar boven om het cadeau te halen. Het is een mandje met shampoo, zeep en andere spulletjes voor mannen/jongens. Ik loop naar beneden en zet alles gezellig neer. Ik haal de eitjes uit het water en haal de broodjes uit de oven. Ik ben net op tijd klaar want Maus komt naar beneden. 'Happy Bday. Grote broer.' zeg ik terwijl ik hem een knuffel geef en daarna een dikke kus op zijn wang. 'Dankjewel kleine zus.' zegt hij en hij gaat aan tafel zitten. Ik ga ook zitten en we beginnen met eten en ondertussen praten we gezellig. Ik geef hem mijn cadeau en hij is er blij mee zegt hij. Als het half 8 is ruimen we op en wassen we af. Daarna poetsen we onze tanden en gaan we snel naar school. Als we 1 les hebben gehad gaan Maria en ik voor de deur can het lokaal zitten. Maria is mijn beste vriendin. Snel checken we allebei onze telefoons. Ik zie dat ik 1 sms heb. Het is van Maus ik ben toch wel nieuwsgierig. Als ik de sms open schrik ik... Het is niet zo'n lang deel maar hij wou niet dus moest hij korter.

In de sms staat dat hij is opgehaald van school door mijn vader. Voor zijn verjaardagscadeau. Maar hij zit nu vastgebonden in een koude kelder. En hij heeft er geen goed gevoel bij! 'Maria, ik moet gaan. Mijn broer is in gevaar. Wil jij mij afmelden? Please?! Het is echt nodig!' zeg ik in paniek terwijl ik ondertussen snel alles in mijn schooltas stop, Maria een knuffel geef en wegren. Ik ren regerecht naar huis toe en loop naar binnen. Ik ren naar de kelder toe maar de deur zit op slot. 'Maus? Msus?! Zit je hier?' schreeuw ik naar beneden. Ik hoor zacht gekreun. Volgens mij is dat Maurice. 'Maus? Ik kom je helpen even volhouden nog!' roep ik en ik ga snel op zoek naar de sleutel maar als ik die niet kan vinden beuk ik tegen de deur aan en hij vliegt open. Daar zit Maus op een stoel vastgebonden. Hij bloed heel erg. Ik loop naar hem toe en bel een ambulance. Snel maak ik Maurice los gelukkig hoor ik in de verte de ambulance al aankomen. Ik probeer Maurice wakker te krijgen maar het lukt niet. Dan komen de ambulancebroeders binnen en tillen Maurice op de brancard als ze boven zijn. Snel wordt hij de ambulance ingereden en ik stap ook in. Als we bij het ziekenhuis zijn wordt Maurice naar de operatiekamer gebracht en ik loop mee. Ik ga zitten wachten tot de dokters weer naar buiten komen om te zeggen dat hij weer naar huis mag. Na ongeveer een half uurtje komt er een dokter uit de operatiekamer gelopen. Ik spring op en vraag of Maurice naar huis mag. 'Hij is nog niet bijgekomen. Hij ligt nu onder narcose maar we weten niet of het nog goed komt. Het zou eventueel kunnen dat hij in coma ligt en er blijcende gevolgen aan overhoudt.' zegt de dokter. Als ik dat hoor stort mijn wereld in. Mijn broer. Mijn stoere broer in coma!

Young EvaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu