We zijn thuis en ik ga meteen naar boven om nog huiswerk te maken. Ik app naar Maria wat het huiswerk is voor na de vakantie en ik wacht op antwoord. Als ik antwoord heb gekregen ga ik bezig met maken en leren tot Maurice mij roept dat het eten klaar is. Ik loop naar beneden en ga aan tafel zitten waar alles al klaar staat. Maurice en ik bidden stil voor onszelf en beginnen daarna te eten. 'Mmm. Maurice je hebt jezelf overtroffen. Het smaakt heerlijk.' zeg ik tegen Maurice en hij glimlacht. We praten nog wat en eten ondertussen door. Na 5 minuten zijn we helemaal klaar en ruim ik de tafel af en ga afwassen. Nu gaat Maurice naar boven om huiswerk te maken. Als ik klaar ben maak ik het huis nog even netjes en dan loop ik naar mijn kamer op de zolder om nog wat huiswerk te maken. Over een paar dagen gaat papa weer voor 3 weken naar Marokko en zijn Maurice en ik alleen thuis. Dat zijn altijd de fijnste en gezelligste tijden. 'Kom op Eef. Nog even wat huiswerk maken.' zeg ik hardop tegen mezelf en ik ga hard aan de slag. Het is erg makkelijk vind ik en ik heb het zo af. Nog even wat leren en dan ga ik slapen. Als ik alles heb overgekeken kijk ik op mijn klok en zie ik dat het 10 uur is. Tijd om te gaan slapen. Ik trek mijn pyjama aan en ga liggen. Na een tijdje val ik in slaap.(Tijdsprong tot na zomervakantie)
Vandaag begint de school weer. Na een vakantie van 7 weken. Papa is nog steeds niet terug uit Marokko maar dat is niet erg. Vandaag de schoolboeken ophalen en mijn rooster en dan weer terug naar huis. Ik ga pannenkoeken maken vanavond voor Maurice. Ik kijk op de klok en schrik. Het is al 9 uur en ik moet over 10 minuten op school zijn! Ik stop snel mijn boterham in mijn mond, pak mijn tas, stap op mijn fiets en race naar school toe. Vandasg begint mijn schoolleven weer. Gelukkig zit Maria bij mij in VWO3 zo ben ik niet alleen. Ik ben op school en zet mijn fiets weg. Maria komt net aanfietsen dus ik wacht op haar. Ze doet haar fiets op slot en samen hollen we naar binnen. Op de deur hangt een papier met de namen van de klassen. We zoeken onze klas op en lopen naar het lokaal. Gelukkig net op tijd. We ploffen neer op de voorste stoelen. Ik kijk rond en zie daar Ferdy van Dam zitten. Helaas. Zitten we bij hem in de klas, hij is een irritant joch. Ik stoot Maria aan 'Ferdy zit weer bij ons in.' fluister ik. Maria kijkt om en draait weer terug. Ze trekt een raar gezicht en ik glimlach. Wat zou ik zonder Maria moeten. Iedereen staat op dus blijkbaar gaan we onze boeken halen. We lopen achter onze mentor aan en ik stop de boeken in mijn rugzak. Mijn rooster vouw ik tussen mijn boeken. De boeken die niet in mijn tas passen doe ik in mijn kluisje. Maria neemt de boeken mee naar huis die ik in mijn kluisje heb zitten zodat we niet zonder boeken zitten morgen. Dat doen we al vanaf klas 1. Dat is eigenlijk wel fijn. Maria en ik fietsen naar huis en we nemen afscheid als ik moet afslaan. 'Tot morgen.' zeggen we tegen elkaar. Ik rijd naar huis en kaft mijn boeken. Daarna maak ik het beslag voor de pannenkoeken en begin te bakken. De laatste pannenkoek is net klaar als Maurice thuiskomt.
JE LEEST
Young Eva
FanficEva is een meisje van 14 en ze heeft een groot geheim. Ze verteld niemand dat geheim en probeert ermee te leven.