Kaki laju menapak keluar dari bilik. Kunci motor di ambil dengan kasar.
"Mama, Adly pergi dulu tau tak sempat nak breakfast sama-sama. Malam ni don't wait for me, i will came back late! " Pesan Adlyeana.
Datin Areana menggeleng perlahan, begitulah hariannya bersama anak tunggal kesayanganya. Jarang sekali mereka dapat mengisi masa lapang bersama-sama, jika ada pun tidak lama.
Motor kawasaki ninja putih milik Adlyeana laju membelah jalan raya, dia sudah lewat untuk pergi ke kerja kes layan drama sampai pukul 2 pagi. Matilanak!
Sampai sahaja di hadapan Eriqa's Café dia menghentikan motor kuasa besar nya di tepi lorong kafe itu. Helmet dibuka dengan kasar, rambut coklat nya yang berserabai diikat sanggul. Pintu kafe dibuka.
"amboi amboi amboi cik kak, ingat tak nak datang terus ye?" sindir Eriqa, pemilik kafe mewah itu.
Adlyeana tersengih tidak bersalah, jari diangkat membuat tanda peace. Dah datang lewat, buat muka tak bersalah pula.
"sorry babe. Jalan jem, semalam aku layan kdrama sampai lupa waktu aduh" dia menepuk dahinya tanda sesal dengan perbuatan sendiri.
Eriqa menggeleng kepala, sahabat dia yang satu ni memang tak reti tengok jam, tak reti susun jadual.
"dahlah kau, cepat kerja..kesian Amel buat kerja sorang-sorang dari tadi. Si Shafiq tak payah cakap, melantak nasi lemak sangat kan dah ber jam dalam jamban" bebel Eriqa sambil berjalan menuju ke tempat cashier.
' pagi-pagi dah bebel, cepat tua baru tau.' getus hati Adlyeana.
Tiba-tiba bunyi loceng dari pintu kedengaran tanda ada pelanggan yang masuk kafe itu.
Adlyeana dengan pantas mengambil nota kecil pen untuk mengambil pesanan pelanggan tersebut.
"good morning sir, your order please" ujar Adlyeana ramah bersama senyuman manis yang mampu buat mana-mana jejaka cair.
"hot chocolate" tanpa menunggu lama Adlyeana mengambil pesanan itu.
"anything else?"
Jejaka itu menggeleng perlahan. Adlyeana mengangguk lalu kaki dihayunkan ke arah Eriqa.
"hot chocolate satu, meja 04 order" Adlyeana menghulur kertas kecil ke arah Eriqa. Tanpa basa-basi Eriqa mengambil kertas itu.
Adlyeana menoleh kembali ke arah jejaka tadi. Mata biru nya bertembung dengan mata hazel jejaka itu.
'eh mamat ni dah kenapa pandang aku macam nak telan ' getus hati Adlyeana.
Adlyeana tidak hiraukan pandangan jejaka itu. iPhone di kocek seluar dikeluarkan. Sedang leka melihat gambarnya bersama arwah papa nya ada satu suara garau memanggilnya.
"miss"
Adlyeana menoleh ke arah jejaka bermata hazel itu. Kaki kemudian melangkah ke arah meja itu.
"yes, sir?"
"what's your name? " tanya jejaka itu dingin.
'ha sudah, nak ngorat aku ke ni '
"sorry sir, im lesbian." dia tidak menipu. Benar, dia ada cinta hatinya. Namun, dia mula tawar hati dengan kekasih dia, Aria.
Thafiq menayang riak tenang. Apa nak kesah? aku pun belok.
"well..aku pun gay" jujur Thafiq. Terbuntang luas mata Adlyeana.
"damn seriously?! hensem macamni gay?" bisik Adlyeana namun masih didengari oleh Thafiq.
YOU ARE READING
Prince Hazel's : His Princess
Fanfictiondon't trust everything you see, my lady. even salt looks like sugar. - Putera Thafiq Hykal