bab 3

1.4K 76 4
                                    

aria.
i miss you, sayang.
wanna meet up today?
let's fix this..

text dari Aria ditenung lama, dia masih sayangkan gadis itu tetapi apakan daya tuhan tidak merestu.

Adlyeana mengeluh panjang. Badan di hempas di atas katil hempuk nya. Fikiran kembali kepada text Aria.

Patutkah dia berjumpa dengan bekas cinta hati nya? iPhone di atas meja solek di tepi katil kembali di ambil.

Laju saja tangan nya menaip sesuatu.

you
ok.

Menggeletar tangan nya selepas menghantar pesan tersebut. Betulkah tindakan nya ini?

"Zayad, i miss you." ucap Thafiq di panggilan.

Tersenyum sendiri Zayad dibuatnya, ayat buaya yang biasa didengari namun mampu membuat jiwa nya meronta jika ayat itu keluar dari mulut Thafiq.

"kau ingat sweet? Asal telefon aku, sibuk ni"

"sibuk? kau fikir aku bodoh ke taktau apa yang kau tengah buat?" Thafiq menarik senyuman sinis walaupun Zayad tidak dapat melihatnya.

"kau tengah baring atas katil goyang kaki, keropok kat tepi, tv saluran astro ria kan? tengah tengok cerita 7 hari mencintaimu. Am i right? " ujar Thafiq satu persatu.

Susah dapat pakwe psycho macamni, habis semua benda dia tau.

"yelah ye..apa kau nak?" Zayad menjeling bebola matanya malas.

"jom jumpa, dekat kafe biasa. Tiada bantahan, see you" panggilan di tutup.

Zayad melihat skrin iPhone nya dengan tatapan pelik. Apabenda dia ni? memaksa betul.

Malas-malas Zayad bangun dari katilnya untuk menukar pakaian. Kunci kereta range rover di ambil.

Langkah menuju ke arah garaj belakang rumah. Laju saja kereta range rover itu bergerak meninggalkan perkarangan rumah agam milik Zayad.

Kereta milik Zayad berhenti di hadapan Dé Cafe. Kelihatan sosok bayangan buah hati dia sedang ralit menilik cermin kereta.

"dah hensem dah, tak payah beria sangat menilik. Perempuan lain terpikat nanti" ujar Zayad bersama senyuman tipis.

Thafiq yang mendengar suara milik Zayad lantas memandang ke arah belakang.

"lambat kau sampai"

"jalan jem" ringkas balasan Zayad.

"are you sure, sweetie?" Kening sebelah di jongketkan. Seksi.

"habestu aku nak pergi mana lagi?" Zayad memandang tajam mata hazel milik Thafiq.

"aku gurau je, emo je keje kau. Dah jom masuk" Thafiq menarik pergelangan Zayad lembut. Terkedu Zayad dibuatnya.

"tak payah la tarik, nanti orang ingat kita gay" ujar Zayad menahan malu apabila banyak mata memandang ke arah mereka bersama bisikan.

"habistu, kita bukan gay ke?" tanya Thafiq pelik.

"kukmu nate" carut Zayad.

Prince Hazel's : His PrincessWhere stories live. Discover now