Bu adımızla artık yavaş yavaş sizlere ders çalışma yöntemlerine girmek istiyorum .........
Arkadaşlar aklınızın bir ucunda bulunmasını istediğim bir şey var oda MOTİVASYON' ununz ... Her zaman yüksek tutun ve dış etkilere kapılmayın ( Arkadaş , aile , akraba vs. ) bu kişilerin çoğu veya birkaçı ders çalışmanıza taş koyabilirler . Ama hiç birine aldanmayın...
Neyse biz hemen konumuza dönelim konumuz ders çalışmak için uygun bir ortam sağlamanız .
Şu şekilde söyleyeyim ;
1) Sessiz sakin ortam daha çok dikkatinizi toplamanızı sağlar .2) Mutlaka bir masa veya belinizden bir miktar yüksek sehbada çalışmanızı öneriyorum.
3) Etrafınızda mümkünse teknolojik içerikli hic bir şey olmasın !!! (TV , PC , Telefon , Tablet vb . ) Bu inanın çok önemli . Özellikle dikkatinizi tam topladığınızda bozulmasına neden olabilir . ( Mesaj mı geldi ? Kim aradı ? Kim nerede ? Şu durumunu ne yapmış ? ) Gibi bir sürü gereksiz sorular aklınıza gelebilir . Bu tür olayların yaşanmaması için mümkünse kapatın kendinizden uzak bir yerde tutun .
4) Poster , Yazı vs . O anki ders kitaplarınız , defterlerinizden başka bir şey bulunumasın .
5) Ayna , makyaj malzemeleri , parfüm , saç şekillendirici mümkünse özellikle kızlara söylüyorum bu tarz şeylerin etrafımızda bulunmsası dikkatimizi fena halde bozuyor :(((((
6) Sadece MEB kitapları veya defterleriniziden konu çalışmanızı önermiyorum . Evinizde internet varsa hangi konuya çalışıyorsanız o konu hakkında video izleyin ( ders dışı PC ' da bir şey yapmayın !!!! ) sonra konu testleri mutlaka bulunuyor onları çözün . Konu anlatımli kitplarınız varsa onları okuyun sonra müsfette kağıda o konu hakkında aklınızda kalanlar ile özet çıkarın .
7) Kendinize şu saatte şunu şunu yapıcam değilde . Başta zorlanmamanız açısından küçük bir kağıda o gün çalışacağınız şeyleri maddeler halinde yazın . ÖR ;
1) Türkçe : Paragraf 3 test çöz .
2) Matematik : Üçgende benzerlik ile ilgili test çöz + video izle ( tekrar amaçlı )
3) Coğrafya : İç ve dış kuvvetler
4)Fizik : OptikGibi bu şekilde yapıp ders çalışmaya başlayabilirsiniz .
İyi günlerde kalın :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ders çalışma teknikleri
ChickLitEğer hedefleriniz varsa ! ve bunlara ulaşmak istiyorsanız Hiç durmayın kitabıma bakın :-)