البارت الرابع (الجزء 2)

1.4K 57 17
                                    

بسم الله الرحمن الرحيم..... وصلنا المرة اللى فاتت لعند نهاية الفلاش باك...
-------------------------------------------------

افاقت من ذكرياتها علا صوت طرق علا الباب جففت دموعها و خبأت الصورة بسرعة ثم اذنت للطارق بالدخول.....

ماريا: ادخل...

انفتح الباب و دلفت منه ايليان ثم اغلقته بهدوء وتقدمت ناحية ماريا و جلست بجانبها ثم قالت لها...

ايليان بهدوء: مالك يا حبيبتي قاعدة هنا لوحدك ليه؟!..

ماريا بهدوء وهي تربت علا وجنتها: ولا حاجة يا حبيبتي بس تعبانة شوية قلت اريح شوية.....

ايليان بحذم: انتي خايفه من مواجهة العيلة دي صح... انا قلتلك قبل كده انك متخافيش من حاجة طول ما انا معاكي... انتي كدة بتثبتي ليهم انك ضعيفة و خايفة منهم... قومي غيري هدومك وانزلي... اثبتيلهم انك معدتيش البنت الضعيفة اللي كانوا يعرفوها.... عرفيهم انتي مين وام مين كويس.... انا نازلة دلوقتي وهستناكي تحت تمام....

كادت ان تقوم تقوم ولكن احست بماريا تسحبها و تضمها بقوة وهي تقول....

ماريا بحب: انتي احسن حاجه في حياتي... انا عمري ما ندمت علشان ايا حاجة عملتها علشانك انتي كل يوم بتخليني فخورة بيكي اكتر و اكتر... ربنا يخليكي ليا وميحرمنيش منك ابدا....

ايليان وهي تبادلها الحضن: وانتي حياتي كلها يا روحي.... متخافيش من حاجة طول منا معاكي... ثم اكملت بعد ان ابتعدت عنها وهي تقبل يدها... انا نازلة دلوقتي وهستناكي تحت تمام.....

ماريا: تمام....

ثم قامت ايليان وتوجهت الى الخارج و من بعدها قامت ماريا توجهت لتبديل ملابسها.....

------------------

في الاسفل عند تجمع عائلة الجارحي كانوا يجلسون جميعا في الصالون يتناقشون في امور عديدة.....

ايهم بتأييد: حضرتك معاك حق يا جدو احنا هنتابع الشغل من يوم و طالع من هنا....

احمد بتساؤل: بس ليه يعني مانروح الشركة نشتغل من هناك.....

زياد هو الاخر بتساؤل: اه وانا برأيي كدة نروح الشركة نشتغل من هناك احسن.....

مازن بتوضيح: احنا بنعمل كدة علشان نقلل اي خروجات من القصر علشان ممكن المافيا تخلص علا حد فينا او حتى كلنا واحنا مروحين او راجعين من الشركة علشان كدة للامان هنتابع الشغل من هنا لحد ما نخلص من المافيا دي.....

رائد: ايوة معاكم حق فعلا كدة أأمن!.....

ايهم وهو يوجه حديثه لوعد و هايدي ونايا: وانتوا يا بنات هتتابعوا الدراسة من القصر من دلوقتي لحد ما نخلص من المافيا دي......

هايدي: حاضر يا ابيه....

ادم وهو يوجه حديثه لسيليا و ميري: انتوا يا بنات دارسين ايه وايه اسماؤكم احنا لحد دلوقتي منعرفش اسماؤكم.....

انتقام الافعى حيث تعيش القصص. اكتشف الآن