{بسم الله الرحمن الرحيم}
تجمع الكثير من الناس حولهم بعد سماع صوت اطلاق النار بينما ركض الحراس محاولين امساك القناص لكن بلا فائدة فقد استطاع الهرب.... بينما الجميع في حالة صدمة صرخ فيهم ايهم ان حملوه الى السيارة لأخذه الى المستشفى....
زياد بصدمة: رائد!!...
ايهم بصراخ: واقفين بتعملوا ايه يلا شيلوه معايا خلينا ناخده المستشفى... يلااا....
ركض كل من احمد و زياد وقاموا بحمله ووضعه بالسيارة في المقعد الخلفي ويجلس بجانبه مازن بينما كان ايهم يجلس في مقعد السائق وبمجرد ان وضعوا رائد في السيارة حتى قادها بسرعة جنونية وفي وقت قياسي وصل الى المشفى نزل من السيارة هو ومازن وحملوا رائد داخلين الى المستشفى بينما مازن يصرخ...
مازن بصوت عالي: دكتور بسرعة... حد يجيب دكتور..
٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭
بينما قبل قليل من الوقت في غرفة ايليان بعد ان خرج الجميع رن هاتفها امسكته وعقدت حاجبيها باستغراب ثم ردت علا الهاتف وسمعت صوت ممرضة وهي تقول لها...
الممرضة: انا بعتذر جدا يا دكتورة بس في حالة مستعجلة ومفيش اي دكتور جراح موجود دلوقتي ممكن حضرتك تجي بسرعة علشان الحالة خطيرة اوي...
ايليان بهدوء: تمام مش مشكلة انا اقل من نص ساعة وبكون عندك...
قالت حديثها واغلقت الهاتف ووضعته علا السرير بينما توجهت بسرعة الى غرفة الملابس وابدلت ملابسها وخرجت اخذت هاتفها و مفاتيح سيارتها وخرجت من الغرفة ونزلت علا الدرج بسرعة وخرجت من القصر وركبت سيارتها ولم ترد علا نداء العائلة عليها....
الجدة سمر: هي مالها كدة؟! وراحت فين؟...
ماريا بهدوء: لا عادي مفيش حاجة هي بس تلاقيها في حالة مستعجلة في المشفى مستدعي وجودها علشان كدة نازلة بتجري...
علياء: وهي بتتأخر برة البيت؟!...
شمس بسخرية: بتتأخر!! دي احيانا مبتجيش البيت خالص...
محمد بتساؤل: برة فين يعني؟!...
ماريا: واللهي مش عارفة هي عندها اماكن كتير....
حمزة: وانتي يا هانم ازاي تسبيها علا راحتها كدة....
ماريا: وانت مالك؟! متقوليش انك ابوها والحوار البايخ دة تمام... هي مش صغيرة علشان اتدخل في كل حاجة بتخصها هي كبيرة وواعيا وانا واثقة فيها...
جنة: خلاص يا ماريا حصل خير!....
مريم وهي توجه حديثها لماريا و جنة و شمس و علياء: طب ايه رأيكم نقوم نتفرج علا التلفزيون؟!....
علياء: فكرة حلوة يلا...
قامت كل من ماريا و شمس و جنة و مريم و علياء وذهبوا الى غرفة الترفيه المتواجد بها التلفاز... دخل الجميع وجلسوا علا الارائك.. مسكت شمس ريموت التلفاز و شغلت التلفاز وبمجرد ان شغلته حتى صدرت صوت شهقة خوف و صدمة من النساء بسبب ماكان يعرض علا التلفاز ولم يكن سوى فيلم رعب من الذي يشاهدونه يزن و يارا واحيانا معهم ايليان....
أنت تقرأ
انتقام الافعى
General Fictionانا الافعى انا الجحيم انا النار انا القسوة انا الطيبة انا ملكة الاقتصاد انا جوهرة الطب انا من سوف تنتقم من الجميع انا من سوف تعيد حقها و حق والدتها انا..........