✨البارت الثاني ✨

1.4K 53 8
                                    

*بسم الله الرحمن الرحيم *

تشرق الشمس في صباح يوم جديد يوم مليء بالمفاجئات.... في اميركا و بالتحديد في قصر الافعى ندخل الى الداخل نجد الهدوء يعم المكان الى ان نسمع صوت صراخ يزن الذي ايقظ جميع من في القصر ونزولهم ليرو مسرحية كل يوم...

يزن بصراخ: ايليااااااان

وبعدها نجد ايليان تنزل علا الدرج بسرعة كبيرة و خلفها يزن و هو عاري الصدر و علا وجهه الوان و جسده مبتل بالكامل نجده يركض خلف ايليان بسرعة الى ان وصلوا الى امام المسبح... نجد يزن يقف امام ايليان التي تقف علا حافة المسبح و علا وجهه ابتسامة خبيثة...

ايليان بخوف: يزن حبيبي انت مش هتعمل فيا كدة صح!!

يزن بخبث: اه صح يا حبيبتي...ثم اكمل بغضب و هو يرمي ايليان في المسبح.. انا هعمل ابوا كدة كمان..
كان ينظر  لها و علا وجهه ابتشامة شماتة سرعان ما انمحت عندما لم تخرج من الماء فقفز سريعا ليرا ما بها
و مجرد ان قفز في الماء حتى خرجت و هي تضحك...

ايليان وهي تتعلق برقبته: اخويا حبيبي اللي بخاف عليا بس بصراحة منظرك يستحق نصوره و ننزله على الانستا...

يزن بغضب مصطنع: يعني انتي كنتي بتضحكي عليا...

بالقرب منهم كانت العائلة واقفة تشاهد مايحدث الى ان تقدمت ميري و سيليا لهم...

ميري بسخرية: امال ايه ياخويا هو انت بجد فكرتها بتغرق طب والمسبح اللي بالجنينة الخلفية بتاعها اللي محدش يقدر يستحمل برودته غيرها واللي عمقه اد ده تلات مرات ....

سيليا بسخرية: معلش اعذريه يختي ده لسا صاحي... ماكادت تكمل حديثها الا و شعرت بأحد يدفعها هي و ميري الى المسبح...

يارا بسخرية: معلش يحبيبتي بس علشان تفوقي انتي وهي اصل لسا صاحيين.. وماكادت هي الاخرى ان تكمل حديثها الا وشعرت احد يشدها من قدمها الى المسبح...

ميري بمرح: طب منتي برضوا لسا فايقة ولازم نفوقك معانا...
تطلعت لها يارا بغيظ ثم سمع الجميع صوت شمس وهي تقول..

شمس: طب يلا كل واحد يطلع يغير هدومه علشان الفطار...

الجميع: حاضر

ايليان وهي تركب علا ظهر يزن وتبتسم له ابتسامة بريئة...  زفر بقلة حيلة و حملها علا ظهره و صعد اوصلها الى غرفتها و ذهب الى غرفته ليبدل ملابسه وذهب الجميع ايضا ليبدلوا ملابسهم... وبعد القليل من الوقت نزل الجميع بعد ان ابدلوا ملابسهم...

انتقام الافعى حيث تعيش القصص. اكتشف الآن