✨البارت السابع✨

1.3K 57 13
                                    

بسم الله الرحمن الرحيم *

بعد وقت ليس بالقليل عند حلول المساء تجمع الجميع حول مائدة العشاء يتناولون طعامهم بهدوء الى ان دخلت كل من ايليان و يارا الى غرفة الطعام جالسين باماكنهم يتناولون طعامهم ببرود شديد ادهش الشباب
الى ان قطع الهدوء صوت هشام وهو يقول لايليان....

هشام بهدوء:كل حاجة تمام صح؟!...

ايليان ببرود: متقلقش انا اتصرفت.....

هشام براحة: كويس....

كانوا يتكلمون والباقي ينظرون لهم بعدم فهم....

ماريا بعدم فهم: هو في ايه؟!واتصرفتي بايه؟!..

ايليان بهدوء: مفيش كان في مشكلة صغيرة وخلاص اتحلت.....

ايهم بشك: مشكلة ايه... واضح من شكلك وقت اجيتي انها مش مشكلة صغيرة؟!!....

ايليان ببرود: حاجة خاصة بيا ومبحبش حد يتدخل في اللي ملوش فيه....

ايهم ببرود: بس انا مش حد انا ابن عمك وبيحقلي اعرف في ايه واساعدك في حل مشاكلك....

ايليان بسخرية: بجد انت ابن عمي تصدق نسيت...

ايهم بحدة: اتكلمي عدل احسنلك....

ايليان بغضب: لا يروح امك انت اللي هتتكلم عدل وان كان علا مساعدتك ليا انا بغنى عنها طول عمري بحل مشاكلي لوحدي مش هتجي انت دلوقتي تقول هتساعدني..... وياريت محدش يتدخل في اللي ملوش فيه علشان ساعتها انا بجد هزعلكم مني جامد.... انهت حديثها ثم وجهت نظرها نحو سيليا و ميري و يزن... وانتوا لو لقيت حد فيكم لسا هنا مش بالشركة بعد خمس ثواني متلومونيش علا اللى هعمله... ماكادت تنهي حديثها الى ووقفوا مسرعين الى الخارج....

ايليان وهي تخرج من الغرفة: يارا خلصي وتعالي ورايا... ماريا لو سمحتي اعمليلي كباية قهوة وابعتهالي علا اوضتي...

ماريا: عنيّا....

يارا وهي تقوم وتلحق بها: بعد اذنك ياماري خليهم اتنين...

ماريا: حاضر يا روحي... ومن ثم قامت متوجها الى المطبخ لتعد القهوة...

شمس لهشام: انا ليه مش مرتحالكم انت وايليان مشكلة ايه اللي كنتوا بتتكلموا عنها؟!...

هشام بهدوء وهو يرتشف من العصير: مفيش يا شمس مشكلة كدة في الشركة وخلاص اتحلت....

تنهدت شمس وقالت: تمام مع اني مش مصدقة....

انهى الجميع افطارهم ومن ثم توجه الشباب الى غرفهم لامر ما....
وتوجه الباقي كل منه الى مكان....

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

بعد قليل من الوقت نزل الشباب بعد ابدالهم ملابسهم الى ملابس عملية... استغرب الجميع من هذا...

انتقام الافعى حيث تعيش القصص. اكتشف الآن