✨البارت التاسع✨

1.4K 54 13
                                    

بسم الله الرحمن الرحيم*

ايليان بهدوء: الحمد لله حالته دلوقتي مستقرة هيتنقل دلوقتي علا غرفة العناية لو عدت ال٢٤ساعة دول من غير مضاعفات هيتنقل غرفة عادية وممكن ننقله القصر علشان حمايته...... ودلوقتي عايزة اعرف ايه اللي حصل.....

تنهد احمد براحة ومن ثم قال: بعد ما خلصنا الشغل في الشركة وكنا طالعين عشان نرجع البيت فجأة سمعنا صوت اطلاق نار ولاقينا رائد كدة.....

ايليان بغضب مكتوم: وقدرتوا تمسكوا اللي عمل كدة؟!...

زياد: للاسف لأ.....

ما ان انهى حديثه حتى وجد ايليان تذهب من امامهم بسرعة من دون ان تضيف كلمة اخرى.....

***********************************

في قصر الافعى كان الجميع خلد الى النوم وفي هذا الوقت نجد كل من مازن و يزن و سيليا و ميري و ايان و بيان يصلون الى القصر في نفس الوقت.... نزل الجميع من السيارات وذهب كل منهم الى الداخل...

دخل الجميع الى الداخل ووجدوا الهدوء يعم المكان تنهد مازن براحة فهو لم يكن يعرف كيف سيقول للعائلة خبر اصابة رائد كاد ان يصعد الى الاعلى الا انه سمع يزن وهو يقول.....

يزن: الله يستر واضح ان ايليان مش ناوية علا خير ابدا دي طلبت لوسيفر ذات نفسه وانتوا عارفين يعني تطلب لوسيفر بنفسه....

ايان: واضح ان الشخص اللي عيزاه يجيبه عامل كارثة لحتى طلبت من لوسيفر هو اللي يجيبوا....

كادوا ان يتحدثوا الا انهم سمعوا صوت يارا وهي تنزل من اعلى الدرج وهي تقول......

يارا: عشان دة اللى اطلق النار على رائد وخلال ساعة كدة او اكتر هتلاقوا ايليان داخلة متبهدلة....

صدم الجميع من خبر اصابة رائد فقال يزن...

يزن باستغراب: رائد انصاب؟! طب ازاي؟!.....

يارا بهدوء وهي تتجه الى غرفة الجلوس:انصاب وقت كانوا الشباب خارجين من الشركة....

سيليا: طب هو كويس؟!...

يارا: متخفوش هو كويس دلوقتي.....

ميري: الحمد لله طب انا طالعة انام مش قادرة اوقف علا رجليا... تصبحوا علا خير...

بيان: خديني معاكي وانا برضوا هموت وانام....

صعد كل من ميري و بيان ومن ثم تبعتهم سيليا...
ذهب كل من يزن و ايان الى غرفة الجلوس بانتظار ايليان وذهب مازن وراء يارا بعد ان رآها ذاهبة الى الحديقة امام المسبح.....

★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★*★

في الخارج كانت تقف امام المسبح شاردة في الذي قالته لها ايليان.....

"فلاش باك"

بعد ان صعدت الى الاعلى هي و ايليان دخلن الى جناح ايليان كانت تقف تنظر اليها بهدوء تنتظر منها الكلام لانها تعرف ان الامر مهم والا لما كانت طلبت منها اللحاق بها الى الاعلى امام الجميع ربما كانت ستنتظر ان يكونا بمفردهما ولكن عرفت ان الامر مهم جدا والا كانت انتظرت.....

انتقام الافعى حيث تعيش القصص. اكتشف الآن