Yemeğimizi yemiştik ben ücreti ödemeye giderken Soyang da beni dışarıda beklemeyi tercih etmişti. Ben hesabı ödedikten sonra Soyang'ın yanına geldim.
"Hadi gidelim. Ha bu sırada dersin başlamasına kaç dakika kalmış?"
Diye sorduğumda Soyang cebinden telefonunu çıkarttı ve saate baktı.
"Şey... beş dakika kalmış "
"Ne ne duruyoruz o zaman koşalım."
O kadar hızlı koşuyorduk ki arada karnıma ağrılar giriyor bıçak saplanırmış gibi oluyordu. Tam durup dinlenmeye karar vericektim ki daha fazla geç kalma korkusuyla dinlenmekten de vazgeçiyordum. Gerçi ben geç kalmaya alışmıştım artık ama Soyang ilk defa geç kalıyordu ve benim yüzümden geç kalması, kendimi suçlamaya ve moralimi bozmaya yetiyordu gerçekten. Sonunda okula varmıştık ama nefes dahi zor alıyordum koşmaktan. Daha fazla dayanamadım ve merdivenlere oturdum.
Soyang yanıma gelip kolumdan çekiştirerek "Hadi Juda az kaldı kalk." dedi.
Ben zar zor oturduğum yerden kalkmayı başarmıştım. Ve en sonunda sınıfın kapısına varmıştık. Yalan yok korkmaya başlamıştım çünkü ders Bayan Ço'nun dersiydi. Bayan Ço'nun neredeyse bütün derslerine geç kalıyordum. Kadın beni uyarmaktan ve bana ceza vermekten usanmış gibiydi ama ben geç kalmaktan bıkmamış gibiydim onun gözünde.
Soyang "Hazır mısın? " diye sordu. Her ne kadar sorduğu soruya cevap olarak hayır demek istesem de mecburen kafa sallayarak onaylamıştım. Bunun üzerine Soyang "Bir iki üç" diyip kapıyı tıkladı.
Ve beklenen o ses benim için o korkunç olan ses duyuldu. Bayan Ço "Gel" dedi ve Soyang'la ben sınıfa girdik. Ben Soyang'ın her ne kadar arkasına saklanırmış gibi dursamda Bayan Ço'nun Soyang'ın arkasındakinin ben olduğumu tahmin edebilmesi pekte zor değildi. Bayan Ço'yu pek göremiyordum. Soyang'ın yanına geçip Bayan Ço'dan azar yememek için kendime öyle motivasyon veriyordumki, bunu okulun basketbol takımına yapsam şimdiye o kupayı bin kere kaldırmış olurlardı. Soyang'ın yanına geçtim ve bir an da Bayan Ço'nun bakışları beni bulmuştu.
"Ooo kimleri görüyorum bakıyorumda yine geç kaldın Juda?"
"Hocam aslında şey..."
"Senin saçma bahanelerini dinliycek zamanımız yok maalesef Juda. Yoksa geçen seferki gibi sokak röportajcıları seni durdurup sorular sordular da o yüzden mi geç kaldın?"
Of tamam kabul ediyorum. Yalan söylemekte berbattım. Sokak röportajcıları yüzünden geç kalmakta nedir ya bi yalan söylemeyi bile beceremiyorum.
"Bakıyorumda geç kalma konusunda yanına Soyang arkadaşınıda katmışsın. Neyse artık çıkışta bütün okulu beraber temizlersiniz."
Bayan Ço "Bütün okulu beraber temizlersiniz." diyince Soyang o kadar şaşırdı ki bian onun o şok olmuş yüz ifadesini görünce gülmemek için kendimi zor tuttum.
"Ne! Bütün okulu temizlemek mi? Hocam sizce de bu biraz fazla değilmi?" diyerek sonunda Soyang da konuşmaya dahil olabilmişti. Daha fazla dayanamadım ve elimi Soyang'ın omzuna atıp iki kez vurarak;
"Ah dostum, ben alıştım artık" diyerek yerime geçtim. Ama yerime geçerken de Yuna ve Haneul'ün bana karşı olan o nefret dolu bakışlarını da göz ardı edemedim. Ben yerime geçtiğimde ise Bayan Ço Soyang'la konuşmaya devam ediyordu.
"Haklısın Soyang'cım sonuçta sen ilk defa geç kalıyorsun, bu kadar büyük bir ceza vererek sana haksızlık etmiş olurum. O yüzden sen sadece bu sınıfı ve öğretmenler odasını temizlesen yeter geri kalanında Juda halleder."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
School 2023
SonstigesOkulda olan olayları akışına bırakır insan. Akışına bıraktığı olaylarda kaybolur kimi zaman...