7

6 1 0
                                    

   "Woah! Ruangan ape ni.. ?"

Ujar Damia terpegun sebelum melangkah naik ketangga rahsia tersebut yang tersembunyi didalam dinding dibahagian ruang tamu.

   Punat suis ditekan dan seketika tangga tersebut kembali naik menutupi ruangan tersebut.

   Kawan kawannya yang telah masuk ditatap satu persatu lalu Shahrul mengorak langkah untuk berjalan masuk kedalam. Diekori oleh ke7 kawannya.

   "Ruangan ni ialah ruangan rahsia buatan Ayah aku dulu. Aku yang minta ruangan ni di bina memandangkan aku menyukai bab pelajaran saintis ni."

   Jelas Shahrul dan diangguki oleh yang lainnya. Pintu besi yang berada didepan disentuh sebelum pintu tersebut terbuka secara perlahan bersama asap asap dibahagian bawah.

   Keluarlah tiga buah robot yang terbang dari dalam ruangan tersebut sebelum memutari seluruh tubuh Shahrul bersama cahaya merah.

   "Apa ni Shahrul ?" Soal Adila pelik.

Soalan Adila dibiarkan berlalu. Cahaya merah yang tadi robot bulat kecil itu tamparkan kini bertukar ke cahaya hijau pula.

   Terus semua lampu disekitar tempat itu menyala kemudian menggeserkan pintu besi tersebut ke kiri untuk memberi laluan kepada mereka semua.

   "Robot tu nak scan tuan badan dia."

"Ooo.."

   "Weyy! Cantik siott!" Ujar Damia sebelum laju sahaja langkahnya berlari masuk kedalam ruangan tersebut tanpa menunggu yang lainnya.

   "Ruang rahsia atap. Dalam ruangan ni ada 4 buah ruangan yang ayah aku buat." Ujar Shahrul sebelum memandang ruangan rahsianya itu bersama senyuman.

   "4?" -Alesya

"Yes! Ruangan 1 ialah ruangan yang menyimpan perlbagai pelbagai senjata. Dan juga ada tempat khas untuk berlatih menggunakan senjata, meh aku tunjukkan."

   Ke7 manusia itu sekadar mengangguk sebelum mengikuti langkah Shahrul mendekati satu ruangan yang ditutupi dengan pintu besi berwarna hitam gelap.

   Butang yang berada ditengah ditekan lalu Shahrul menaip sesuatu di key yang keluar dari pintu itu.

   Tidak sampai 1 minit. Pintu tersebut secara perlahan terbuka sehingga mengeluarkan sedkit asap dibahagian bawah pintu tersebut.

   "This is.. so awesome.."

Ujar Wan bangga sebelum melangkah masuk kedepan bersebelahan dengan Alesya.

   "Asal aku xtau rumah kau ada macam ni mat ?" Soal Adila.

   "Aku saja. Nak rahsiakan. Coba korang pergi sini."

   Panggil Shahrul lalu menaikkan tangannya keatas. Seketika ruangan yang gelap tadi bertukar menjadi terang benderang.

   Terlihat juga senjata senjata besar dan kecil yang tergantung didinding. Ada juga yang terletak elok diatas meja.

   Semua Peralatan peralatan berbahaya berada disitu. Semuanya koleksi Shahrul ?

   "Wei!! M4 siot!" Jerit Danish teruja lalu menggapai senapang tersebut.

    Tetapi akibat tidak bersedia, serta merta senapang itu terjatuh kebawah bersama tubuh Danish ikut terjatuh akibat keberatan dari senjata tersebut.

   "Hmm.. tulah.. tak hati hati, main ambil je." Ujar Shahrul sebelum menggelengkan kepala, membiarkan Danish memegang senjata M4 itu.

   "Tengok ni. Ada MP5 lah gile. Desert Eagle juga ada nih."

ZOMBIELANDWhere stories live. Discover now