2. Op Hogwarts

39 4 4
                                    

Hermione POV

Eindelijk ben ik weer op Hogwarts! Ik kan niet wachten om Harry en Ron weer te zien! Oh daar is Harry! We omhelzen elkaar en moeten daarna lachen. Ik ben zo blij dat ik hier weer ben! 'Ik ook!' antwoordt Harry. Heb je trouwens dat nieuwe meisje al gezien? vraag ik. 'Welk nieuwe meisje? vraagt Harry.

'Ze heet Dramione, en ze komt misschien bij ons in de klas, dat gaan we zo zien, denk ik. Alleen ze kent jou..... 'zeg ik

WATT !? Hoe kent ze mij?

'Der overburen waren buren van je stiefouders. En ze zei nog iets in haar hoofd van: ' Ik heb Harry Potter eerder gezien maar ik weet niet waarvan.'

'WATTT! Ze kent mij!?' antwoordt Harry. 'Ja blijkbaar wel, zeg ik. Maar ik moet nu nog even naar de bibliotheek, ik moet nog een boek zoeken over Sneep, want ik zag..............

( Bel gaat en Dumbledore's stem klinkt door Hogwarts ) 

'Dames en Heren, leerlingen van Hogwarts, over een kwartier gaat de sorteerhoed weer bepalen welke leerlingen in welke afdeling gaan belanden: Gryffindor, Hufflepuff, Ravenclaw and Slytherin. Tot over een kwartier in de Grote Zaal'

'Oeps, ik moet nu naar de bibliotheek, anders kom ik te laat en ik wil wel zien waar Dramione naartoe gaat, ze lijkt me een slim type, ik spreek je nog wel.' zeg ik.

'Ja, ik ben ook wel benieuwd hoe Dramione eruit ziet' zegt Harry. 'Ik spreek je nog wel, doeiii!'

Ik loop snel naar de bibiotheek en zoek snel op de S, Slytherin, Snordrankjes, uhmmm Sneep, HEBBES! Deze moet ik hebben! Nu snel naar de Grote Zaal, de rest zal er vast al zijn. Ik loop naar de Grote Zaal en loop naar de Gryffindor-Tafel. Hey, daar is Ron! 'Hey Hermione! zegt Ron.

Heyy hoe gaa......

Dumbeldore: 'Alle leerlingen van Hogwarts, dit is hét moment... Alle leerlingen die nieuw zijn worden door de sorteerhoed, naar een afdeling gebracht, succes iedereen!'

Als eerste: Hannah Albdedil, ga zitten, Hannah gaat zenuwachtig zitten. Sorteerhoed: Uhmmmm, een lief meisje, niet heer slim, dus ik denk: Hufflepuff!! Iedereen gaat klappen!!! Hannah gaat trots aan de tafel van Hufflepuff zitten.

Volgende: Andrew Matlock, Sorteerhoed: Een irritante jongen, maar als je m beter kent heeft die een hart van goud, een 2e Draco Malfoy. Dus Slytherin! Iedereen klapt net zo hard en Andrew loopt met een hoofd als een tomaat naar de tafel van Slytherin.

En dan: Dramione. Ik houd mijn adem in en kijk naar Harry. Zo te zien kijkt hij nieuwsgierig naar het podium.................. Daar is ze al! Ze stapt zelfverzekerd op het podium en gaat rustig zitten. Harry fluistert: 'Ik ken haar ook ergens van, maar weet niet wat.' Stttt, zeg ik.

Sorteerhoed: 'Een heel slim meisje, niet zo snel ergens bang voor, dus die hoort thuis in............


Dit was het 2e hoofdstuk van het boek Voldemorts wraak! Ik vond het deze x leuk om een cliffhanger te doen, dus dat heb ik gedaan! Ik uploadt denk ik 3x per week een hoofdstuk, als het druk is met toetsen en huiswerk 2 x per week! Ik hoop dat jullie het leuk vinden! <3


Voldemorts WraakWhere stories live. Discover now